Strona 1 z 2

dźwięk który znika po wciśnięciu sprzęgła

PostNapisane: 10 mar 2014, 19:20
przez premass
Witam podepne sie pod temat, kupilem niedawno mazde 3 2.0 benzyne 2003r , wydaje mi sie ze silnik badz cos innego wydaje dziwny dzwiek na wolnych obrotach na luzie a jak wcisne sprzeglo dzwiek ustaje. Dzwiek takiego jakby traktorka, nie wiem czy to normalne czy cos jest nie tak
zamieszczam link do nagrania z tym dzwiekiem
http://www.sendspace.pl/file/efd5c401169f1a67ee5f89b

Dzwiek nagrywany z kabiny
Czy jesli jest cos nie tak to czy ta zepsuta czesci wymaga natychmiastowej wymiany czy moge sie chwile wstrzymac ?

[Usunięte]

PostNapisane: 10 mar 2014, 20:14
przez premass
PostTen post został usunięty przez lukaszm 12 mar 2014, 23:57.
Powód: porządki – dub

[Usunięte]

PostNapisane: 10 mar 2014, 20:27
przez premass
PostTen post został usunięty przez lukaszm 12 mar 2014, 23:57.
Powód: porządki -dubel

Re: Kolektor dolotowy i jego klapki – system VRIS

PostNapisane: 10 mar 2014, 20:41
przez marcin255
z kabiny to nagrałeś ? Ja nawet nie słyszę silnika , stawiałbym na łożysko sprzędła , skrzynia biegów generalnie nie kolektor ssący

[Usunięte]

PostNapisane: 10 mar 2014, 20:42
przez marcin255
PostTen post został usunięty przez lukaszm 12 mar 2014, 23:58.
Powód: porządki – ot

Re: Kolektor dolotowy i jego klapki – system VRIS

PostNapisane: 10 mar 2014, 21:03
przez premass
Tak nagrywane z kabiny, jutro sprobuje zauwazyc wiecej szczegolow kiedy sie to dzieje, ale tak jak pisze jak wcisne sprzegło dzwiek ustaje zreszta slychac na nagraniu kiedy jest cisza( sprzegło wcisniete) a kiedy trajkota, generalnie nie wiem czy sie to dzieje na zimnym, czy cieplym silniku. Jutro sprobuje cos wiecej dopisac

Dopisano 11 mar 2014, 10:13:

Dzis rano jadac do pracy okolo 8 km z czego ze 2 trasa reszta miasto jechalem raczej jednostajnie malo uzywajac spprzegla( wyzszy bieg , redukcja) dziwnego dzwieku nie bylo temperatura silnika byla mniej wiecej w polowie skali. Wniosek taki ze wczoraj jechalem w duzym korku w trybie: polsprzeglo, jedynka, dwojka stop, polsprzeglo, jedynka, dwojka stop itd generalnie czeste operowanie sprzeglem i jego wyterzona praca dopisze bo moze to wazne mialem wlaczona klimatyzacje, temperatura silnika wydaje mi sie ze nie byla znaczaco wieksza niz dzis jadac do pracy. Czy ktos mial cos podobnego, ktos wie co to moze byc?

[Usunięte]

PostNapisane: 10 mar 2014, 21:37
przez premass
PostTen post został usunięty przez lukaszm 12 mar 2014, 23:59.
Powód: porządki -ot

PostNapisane: 11 mar 2014, 14:32
przez tomek-waw
premass napisał(a):zamieszczam link do nagrania z tym dzwiekiem

sorry, ale nie będę się rejestrował aby posłuchać tego dźwięku.
Wrzuć na inny serwer.

Re: Kolektor dolotowy i jego klapki – system VRIS

PostNapisane: 11 mar 2014, 15:46
przez premass
Mi sie normalnie pobiera bez rejestracji jednemu z uzytkownikow tez sie normalnie pobralo wiec nie wiem co tam u ciebie jest grane, dobra wrzucam link z innego serwera
http://hostuje.net/file.php?id=f944267c ... e1b3cf0935

Dopisano 11 mar 2014, 14:50:

Wracajac z pracy do domu (warunki powrotne praktycznie te same, dzwiek byl slyszalny, jedyna zmienna jaka mi przychodzi do glowy miedzy dojazdem do pracy a powrotem to wyzsza temperatura otoczenia i troche wyzsza temp silnika, no moze 3 razy wiecej uzylem sprzegła:P, i wlaczony nawiew na niska temperature podobnie jak wczoraj gdy zauwazylem to pierwszy raz byla wlaczona ale klim i tez na niska temperature)

Re: mazda 3 BKDziwne dźwięki zanikające po wciśnięciu sprzęgła.

PostNapisane: 11 mar 2014, 21:43
przez iwon44
Słabo słychać tą usterkę, lepiej jakbyś nagrał telefonem z zewnątrz i wewnątrz. To jest jakies dudnienie, buczenie? skrzynia biegów. Auto z dobrego źródła?

Re: mazda 3 BKDziwne dźwięki zanikające po wciśnięciu sprzęgła.

PostNapisane: 12 mar 2014, 08:31
przez premass
To jest taki warkot (pod buczenie tez by mozna podciagnac) jakby takie wrrrrrrr, no nie wiem jak to opisac, dzis postaram sie nagrac to z zewnatrz auta bo tez slychac dobrze na wysokosci lewego kola, auto kupilem od osoby z forum bezwypadkowe net na forum mazdy tez podobno jest ale nie wiem pod jaka nazwa na bezwypadkowe net to TRADELUX

Ps nie wiem czy to skrzynia biegow ale na chlopski rozum by na to wskazywalo bo po wcisnieciu sptrzegla dzwiek usttaje , wykluczam na chwile obecna usterke klapek vris bo czytalem o tej usterce i jej opis nie pasuje do niej

Dopisano 12 mar 2014, 15:38:

dzwiek nagrany z zewnatrz:
http://www.sendspace.pl/file/fdf233cd60 ... z-zewnatrz
dla wyjasnienia; slychac silnik i "ten" dzwiek, chodzi o ten dzwiek od ktorego zaczyna sie nagranie, w tle slychac silnik, silnik jest dobrze slyszalny od 32 sek do 33sek, od 36s do 38s, od 41s do 43s, natomiast od 43s zaczynam "bawic" sie sprzegłem i na przemian slychac silnik i "ten" dzwiek. pisze kiedy slychac silnik po to abyscie odseparowali sobie dzwiek silnika i "ten" dzwiek

Dzwiek z kabiny
http://www.sendspace.pl/file/efd5c401169f1a67ee5f89b

PostNapisane: 12 mar 2014, 12:34
przez Marcis
masz rozwalone łożysko na sprzęgle i to wszystko. To nie VRIS jeśli wciskasz sprzęgło wtedy łożysko jest cicho bo nie pracuje, a jak puszczasz głośno bo pracuje.

Re: Kolektor dolotowy i jego klapki – system VRIS

PostNapisane: 12 mar 2014, 14:24
przez premass
Jakie to lozysko dokladnie, jaki koszt zakupu/wymiany , jakie najlepiej kupic to lozysko a moze oplacalna jest wymiana calej skrzyni biegow
Czy wymaga to natychmiastowej wymiany? co moze sie jeszcze zepsuc przy okazji jesli tego nie wymienie na czas . Dziekuje za odpowiedzi

PostNapisane: 12 mar 2014, 14:24
przez tomek-waw
Marcis napisał(a): jeśli wciskasz sprzęgło wtedy łożysko jest cicho bo nie pracuje, a jak puszczasz głośno bo pracuje.

Na odwrót w tym przypadku <spoko>

PostNapisane: 12 mar 2014, 14:28
przez premass
tomek-waw napisał(a):
Marcis napisał(a): jeśli wciskasz sprzęgło wtedy łożysko jest cicho bo nie pracuje, a jak puszczasz głośno bo pracuje.

Na odwrót w tym przypadku <spoko>


No to jak to w koncu jest?

U mnie jak nie trzymam sprzegla jest dziwny dzwiek, jak wcisne sprzeglo dzwiek ustaje

Wydzielony w celu posprzątania.

PostNapisane: 12 mar 2014, 15:38
przez tomek-waw
Jak wciśniesz sprzęgło, łożysko oporowe pracuje pod naciskiem i go nie słychać, jak puścisz wtedy jest bez oporu ale się obraca delikatnie wydając trzeszczące dźwięki. Widać już dopięło swojego żywota.

Re: Kolektor dolotowy i jego klapki – system VRIS

PostNapisane: 12 mar 2014, 16:18
przez premass
Czyli to łozysko oporowe, Tak? inna nazwa wyciskowe?,
-jaki jest koszt zakupu/wymiany ,
-jakie najlepiej kupic to lozysko
-moze bardziej oplacalna jest wymiana calej skrzyni biegow (jesli tak to jaką polecacie)
-czy wymaga to natychmiastowej wymiany? czy mozna sie chwile wstrzymac,
-co moze sie jeszcze zepsuc przy okazji, jesli tego nie wymienie na czas .
-gdzie najlepiej jechać to naprawić w okolicach Sosnowca/Katowic (ze wzgledu na cene wole niezaleznego mechanika niz ASO)
Dziekuje za odpowiedzi

Zamieszczam jeszcze 2 linki (rozne serwery gdyby ktos mial problem z pobraniem z jakiegos) z nagraniem, tym razem z poza kabiny
dla wyjasnienia; slychac silnik i "ten" dzwiek, chodzi o ten dzwiek od ktorego zaczyna sie nagranie, w tle slychac silnik, silnik jest dobrze slyszalny od 32 sek do 33sek, od 36s do 38s, od 41s do 43s, natomiast od 43s zaczynam "bawic" sie sprzegłem i na przemian slychac silnik i "ten" dzwiek. pisze kiedy slychac silnik po to abyscie odseparowali sobie dzwiek silnika i "ten" dzwiek
http://www.sendspace.pl/file/fdf233cd60212c4a6285c50

http://hostuje.net/file.php?id=a45db592 ... 3e6b39a60b

[Usunięte]

PostNapisane: 12 mar 2014, 20:48
przez marcin255
PostTen post został usunięty przez lukaszm 13 mar 2014, 00:00.
Powód: porządki – ot

[Usunięte]

PostNapisane: 12 mar 2014, 20:59
przez premass
PostTen post został usunięty przez lukaszm 13 mar 2014, 00:01.
Powód: porządki – ot

[Usunięte]

PostNapisane: 12 mar 2014, 21:04
przez marcin255
PostTen post został usunięty przez lukaszm 13 mar 2014, 00:01.
Powód: porządki – ot