Mazda3 Termostat i właściwa temperatura silnika.
Przeglądałem parę wątków, ale nie mogę znaleźć.
Ostatnio miałem robioną głowicę i teraz w trakcie jazdy mam temperaturę na 3 maks 4 kreski, dopiero po dłuższym postoju maks rośnie do 6 małych kresek. Zauważyłem, że pali około 1 litra więcej paliwa po robieniu głowicy. Jaka temperatura jest u Was?
Mazda 3 2.0 benzyna.
Ostatnio miałem robioną głowicę i teraz w trakcie jazdy mam temperaturę na 3 maks 4 kreski, dopiero po dłuższym postoju maks rośnie do 6 małych kresek. Zauważyłem, że pali około 1 litra więcej paliwa po robieniu głowicy. Jaka temperatura jest u Was?
Mazda 3 2.0 benzyna.
- Od: 5 sty 2014, 19:36
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2005 benzyna
- Od: 2 mar 2010, 12:12
- Posty: 161 (0/2)
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09
Może termostat Ci poleciał...?
A ile czasu zajmuje nagrzanie do tych 3-4 kresek?
A ile czasu zajmuje nagrzanie do tych 3-4 kresek?
reeev napisał(a):Jaka temperatura jest u Was?
hm... powinna byc dokladnie w polowie skali...
Wynika to z tego, ze jest to wskaznik temperatury cieczy chlodzacej... Dla kierowcy ma byc w polowie, aby ten byl spokojny, ze wszystko z silnikiem jest oki
Radze Tobie, podlacz sie pod jakis programik diagnostyczny i odczytaj dokladna temperature... Wtedy i tylko wtedy bedzie wiadomo czy z masz problem z silnikiem (jego chlodzeniem) czy z zegarami...
ps. czy da rade wykonac u ciebie test samych zegarow? chodzi mi o test wskazowek...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Miałem walnięty termostat – temp 72 *C -Torque a wskaźnik zawsze był w połowie
marcin255 napisał(a):Miałem walnięty termostat – temp 72 *C -Torque a wskaźnik zawsze był w połowie
Pewnie zależy od humoru wskazówek
Ja miałem walnięty termostat, silnik niedogrzany i wskazówka zatrzymywała się na około odpowiednio 3-4 kresce. Przy jeździe w korkach itp wskazówka wracała do połowy – silnik się dogrzewał.
Po wymianie termostatu (ori Ford- połowę tańszy niż ori mazda) problem znikł
Też tak miałem. Termostat wymieniłem i zarówno temperatura jak i spalanie się unormowało. Gdy termostat jest zepsuty komputer widzi, że silnik nie osiągnął zakładanej temperatury a co za tym idzie załącza ssanie, tak prosto rzecz ujmując. Stąd większe spalanie. W każdym razie mi pomogła wymiana termostatu.
- Od: 18 gru 2013, 16:29
- Posty: 4
- Auto: mazd 3 2005 1,6 benzyna
Witam, a u mnie jest problem taki... jak nie włączę klimy (mam klimatronik) to temperatura dochodzi do połowy skali, czy jest ok?
natomiast jak włączę klimę A/C i obieg to spada do 4-6 kresek w trakcie jazdy, walnięty może być termostat?
natomiast jak włączę klimę A/C i obieg to spada do 4-6 kresek w trakcie jazdy, walnięty może być termostat?
- Od: 18 gru 2013, 12:15
- Posty: 41
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 PB
Raczej tak , klima uruchamia wentylator i dodatkowo " wychładza "
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość