Strona 1 z 2
Błąd P0661

Napisane:
20 paź 2013, 22:38
przez piotrekkk1985
Po skonowaniu programem Torque Pro wyskoczyl blad P0661. Program odnosi do stronki z wyjasnieniem
www.dtcsearch.com/P0661/?from=TorqueZanznacze ze nic zlego z samochodem sie nie dzieje. Przynajmniej nic nie zauwazylem. Po skasowaniu blad wraca.
Mial ktos moze cos podobnego? Jakies sugestie od czego zaczac?
Re: Błąd P0661

Napisane:
20 paź 2013, 22:47
przez some1

Napisane:
20 paź 2013, 23:41
przez piotrekkk1985
Temat na RX8 juz czytalem ... W linku ktory podales pada stwierdzenie ze to dosc "popularny" problem. Ja gdybym nie przeskanowal ECU to nawet bym nie wiedzial ze cos jest nie tak ... Trzeba bedzie zlokalizowac ten zawor i sprawdzic polaczenie/styki jesli to nic nie da to wymiana.
Bład P0661 mazda 3 2.0

Napisane:
13 wrz 2015, 13:20
przez mrraven
Witam wczoraj po skanowaniu ELM pojawił się bład Błąd P0661 ktory po skasowaniu juz nie wrocił co to za błąd i na co należy zwrócić uwagę bo nie wiem z czego ten błąd się pojawił i co on oznacza szukalem podobnych tematów ale nic nie znalazłem proszę o pomoc.
Re: Bład P0661 mazda 3 2.0

Napisane:
13 wrz 2015, 13:33
przez marcin255
P0661 Obwód sterowania zaworem strojenia kanałów układu dolotowego niska wartość
sterowanie klapkami w kolektorze

Napisane:
15 wrz 2015, 07:57
przez widmo82
mrraven napisał(a):szukalem podobnych tematów ale nic nie znalazłem proszę o pomoc.
szukales przez nasza wyszukiwarkę P0661? – chyba nie
viewtopic.php?f=411&t=178138&hilit=P0661w watku o marcina mazdzie tez jest ten temat poruszany. w kilku innych miejscach rowniez
Re: Bład P0661 mazda 3 2.0

Napisane:
25 wrz 2015, 11:19
przez kuman1987r
mam podobny problem
jednen z elektorozaworow (wtyczka brązowa) nie pracuje i klapki sie nie otwieraja
zamowiłem nowy zamiennik jak przyjdzie to dam znac czy cos dało
oznazenie producena LF82-18-741-A
oznaczenie na elektrozaworze k5t46597

Napisane:
25 wrz 2015, 11:24
przez buczos
Miałem podobnie, kupiłem nowy zawór. nie pomogło. Okazało się że kable masy do przekaźnika były w kiepskim stanie. i to była przyczyna niskiego napięcia na elektrozaworze. Bo przeczyszczeniu kabli i styku masy problem nigdy nie powrócił. Dlatego czasami warto posprawdzać przysłowiowe kabelki za nim się zamówi elektrozawór.

Napisane:
25 wrz 2015, 11:45
przez kuman1987r
a w ktory miescu jest mocowany ten kabel masy bo nie widze do kąd prowadzi wiazka a narazie nie mam mozliwosci wejsc na kanał

Napisane:
25 wrz 2015, 12:42
przez buczos
okolice skrzynki z bezpiecznikami po prawej stronie. Tam gdzie jest podłużnica mniej więcej.

Napisane:
17 paź 2015, 13:24
przez kuman1987r
buczos napisał(a):okolice skrzynki z bezpiecznikami po prawej stronie. Tam gdzie jest podłużnica mniej więcej.
ok mase juz od dłuzszego czasu miałem wyczyszczona i posmarowana pasta miedziana ale elektrozawor dalej nie dzialał
zamontowałem nowy zamiennik i dziala, silownik sie ruzsza i teraz mam pytanie w jakim zakresie obrotów powinnien sie otwierac zawór bo u mnie po odpaleniu silnika jest otwarty przegazowanie nie wywołuje zadnej reakcji na zaworze natomiast otwiera sie drugi chyba kolo 4tys ten sterowany czarnym elektrozaworem , po zgaszeniu silnika oba sa zamkniete
wydaje sie ze znikło falowanie obrotow w zakresie 2.5-3 tys obrotow i troszke lepiej sie zbiera

Napisane:
17 paź 2015, 16:18
przez piotrekkk1985
A gdzie kupiles ten zawor? Masz jakis link?

Napisane:
19 paź 2015, 19:08
przez kuman1987r

Napisane:
30 kwi 2016, 17:23
przez Marcis
Panowie dopadł mnie ten błąd. Pokazał mi Forscan Jak go skasuje to go nie ma, ale pewnie powyżej 4 tyś obrotów wraca bo pojawia się jak zaglądam w telefon. Check nie wyskakuje wszystko niby ok, tylko zauważyłem że jak stoi auto na biegu jałowym to od 2tyś do 2.7 ciut oporniej chodził, doświadczyłem to jak zacząłem sprawdzać o co chodzi. Czasem miewam takim moment że jade na jakimś biegu i auto nawet jak lekko naciskam gaz, silnik przekroczy 2 tyś obrotów to idzie jak burza. Być może problem mam bardzo długo i jak czasem ten zawór pracuje normalnie to widzę ogromną różnicę. Jest możliwość jego czyszczenia? Czy tylko trzeba nowy i gdzie kupić?
Re: Błąd P0661

Napisane:
30 kwi 2016, 19:55
przez marcin255
Może czyszczenie wtyczki -styków coś da ? Też mi się to pojawiało ale po wymianie kolektora ani razu . Nie wiem czy to ma jakiś związek .

Napisane:
2 maja 2016, 11:53
przez Marcis
Wyczyścilem styki, sprężarką dmuchałem w te zaworki, wczoraj zrobiłem koło 300 km.. Błąd nie wrócił no i mam wrażenie że auto lepiej się zbiera, czuć różnice. No i też silnik wydaje się że ma cichszą pracę podczas jazdy bo nie słychać takiego buczenia przy wyprzedzaniu a wtedy to było.

Napisane:
2 maja 2016, 12:45
przez piotrekkk1985
A gdzie ten zawor dokladnie sie znajduje? Moze ktos podrzucic zdjecie?

Napisane:
2 maja 2016, 16:01
przez Marcis
Ten zawór jest między aku a silnikiem, zdejmij pokrywę i będziesz widział dwa zaworki zamontowane do metalowego stelażu, mają po jednej kostce prądowej i po dwa przewody powietrzne.

Napisane:
2 maja 2016, 18:15
przez piotrekkk1985

Napisane:
24 maja 2016, 09:22
przez Marcis
Niestety u mnie problem wrócił. Czułem że auto jest słabsze od 2 tys obrotów, patrzę a błąd jest i już go nie mogę skasować. Wie ktoś może gdzie można kupić taki czujnik nowy? Opis miałem zbyt niskie napięcie, ale wtyki czyściłem.