Strona 1 z 1

Katalizator M3 2.0 Pb '04

PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:38
przez MPWR
Moje autko od momentu założenia instalacji gazowej zaczęło się dziwnie zachowywać tzn. pojawiły się symptomy zapchanego katalizatora tj opóźnienie przy przyśpieszaniu, większe spalanie ~14l/100km, odczuwalne w kabinie wibracje silnika (przypominające dławienie). M ma przejechane ponad 120k km i to głównie po mieście, więc zapchany kat może mieć uzasadnienie.

Chyba, że może być coś więcej ? Sonda lambda ?

Chciałbym zdemontować stary kat i przebić go na wylot wstawiając rurkę. Tylko jaki to ma wpływ na komputer/sonde lambda <co?>

Możecie kogoś polecić co się trudni tłumikami i katalizatorami na terenie Łodzi, albo ogólnie poradzi sobie z tym i zna mazdy ?

PostNapisane: 9 paź 2013, 19:14
przez Marcis
na Twoim miejscu zostawiłbym tego kata. Zabierz się za coś innego. Jeśli Ci dużo pali to raczej sonda lub inne błędy. Zalewa Ci silnik i dlatego się dławi bo nie masz odpowiedniej mieszanki paliwowo powietrznej.

Dopisano 9 paź 2013, 19:17:

na Twoim miejscu zostawiłbym tego kata. Zabierz się za coś innego. Jeśli Ci dużo pali to raczej sonda lub inne błędy. Zalewa Ci silnik i dlatego się dławi bo nie masz odpowiedniej mieszanki paliwowo powietrznej.

PostNapisane: 10 paź 2013, 14:28
przez MPWR
Do takiego samego wniosku doszedłem po oględzinach u speca od tłumików i katów, który mechanicznego uszkodzenia całego układu nie stwierdził. Kupiłem elm 327 na bluetooth i moje pytanie czy programem typu scantool usunę ewentualne błędy i załatwi to sprawę ? Czy wymaga to wizyty w ASO i grzebania przy aucie ? Dodam tylko, że problem dławienia i spadku mocy występuje na benzynie i na gazie.

Z góry dzięki za pomoc <spoko>

PostNapisane: 10 paź 2013, 16:10
przez Marcis
usuniesz błędy ale możesz też bez tego. Odpinasz klemy i wciskasz pedał hamulca na ok30s. Wtedy resetujesz komputer.

PostNapisane: 14 paź 2013, 14:38
przez MPWR
Przeczyściłem silnik krokowy a kilka miesięcy wcześniej przepustnice (w tym samym czasie wymieniłem też świece) i po zdjęciu klem i wciśnięciu hamulca odpaliłem samochód. Odpalił bez problemu, ale po przełączeniu się na gaz pojawił się hałas "klekot" z silnika na biegu jałowym. Przy jeździe na benzynie na wolnym biegu też słychać ten klekot. Co to może być ? Głowica, uszczelka, klapki vris ? Dodam również, że bardzo dużo wody wydobywa się z wydechu. Autko po czyszczeniu wspomnianych elementów i resecie na benzynie odzyskało werwę tylko ten niepokojący hałas się pojawił. Postanowiłem teraz pojedździć na benzynie i zalałem nawet shell v power n+. Prośba o podpowiedź co zrobić ?
1. Pojeździć może samo ustąpi
2. Wizyta u mechanika
3. Wizyta w ASO
4. Wizyta w warsztacie gazowym BRC

Nie ukrywam, że problemy z autkiem pojawiły się po zamontowaniu instalacji gazowej BRC. Może jakieś błędy montażowe, albo brak synchronizacji zaworów itp są przyczyną teraz całej tej historii ?

PostNapisane: 15 paź 2013, 15:48
przez Marcis
a z jakiej okolicy to się wydobywa? Stukanie to może być dużo różnych rzeczy... Gdyby stukanie było tylko na gazie to może listwa wtryskowa, a jak na PB to różnie.

PostNapisane: 17 paź 2013, 13:36
przez MPWR
Pojeździłem już trochę na benzynie i mam wrażenie, że ustąpiło. Kupiłem jeszcze taki wynalazek STP LPG i dodam przy kolejnym tankowaniu autka. W weekend szykuje mi się dłuższa trasa to ponagrywam telefonem prace silnika i wrzucę potem linki. Ogólnie po czyszczeniu i restarcie M wydaje się być bardziej zwinna i elastyczna. Jakim programem najlepiej się podłączyć do autka przez OBD bluetooth, żeby później zapisać wszystko do pliku ? Z własnego odczucia zauważyłem, że jakość paliwa na stacji ma kolosalny wpływ na pracę silnika i teraz benzynę zamierzam tankować tylko na Shell.

PostNapisane: 17 paź 2013, 18:44
przez Marcis
Chyba w PL nie ma dobrego paliwa:) Programy były na forum więc poszukaj:)

PostNapisane: 17 paź 2013, 19:38
przez marcin255
MPWR napisał(a):że jakość paliwa na stacji ma kolosalny wpływ na pracę silnika i teraz benzynę zamierzam tankować tylko na Shell.


Wszystkie paliwa w Polsce ( za wyjątkiem v-power 100 ) są z Lotosu lub Orlenu

PostNapisane: 18 paź 2013, 10:02
przez MPWR
marcin255 napisał(a):
MPWR napisał(a):że jakość paliwa na stacji ma kolosalny wpływ na pracę silnika i teraz benzynę zamierzam tankować tylko na Shell.


Wszystkie paliwa w Polsce ( za wyjątkiem v-power 100 ) są z Lotosu lub Orlenu


Z linków jak niżej wynika, że jednak jakość paliwa pozostawia wiele do życzenia :D :
http://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/422892,wyniki-badan-i-jakosc-paliw-w-2012-roku-oto-nowa-lista-po-kontroli-uokik.html

http://uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php