Mazda3 2.0 Zbyt duże spalanie oleju

Postprzez kalesoon » 10 lis 2014, 15:16

Olej kupowałem w hurtowni w Rzeszowie, która nie powinna żadnych wałków zrobić... no chyba, że mój mechanik postanowił mnie oszwabić po 3 latach współpracy na 50zł :/. No nic, kupie kolejną bańkę i będę jeszcze dolewał, może się unormuje.

Dzięki za pomoc, będę informował w temacie co się dzieje dalej, może oszczędzi to jakiemuś innemu posiadaczowi 2.0 LF problemów ;)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Gamboa » 10 lis 2014, 23:55

ja zmieniłem olej z 10w40 na 5w30 catrol edge i ani grama nic null zero nie bierze i jestem super zadowolony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez mrraven » 11 lis 2014, 18:52

ja zalałem castrol 10w40 bo taki byłe wczesniej lany jak mi poprzedni właściciel powiedzial i oleju na bagnecie nic nie ubywa ani kszty a kreci sie jak szalona i to wysoko i nic zero poki co ubytkow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez kalesoon » 19 lis 2014, 14:28

Szybkie pytanie w temacie dla osób znających "moją historię". Czy w związku, że czeka mnie remont tak czy siak, mogę pogorszyć sprawę wlewając jako uzupełnienie jakiś olej 10w40 (coś tańszego niż obecny 5w30 Motul), albo 5w30 tylko tańszy? Zbieram kasę na remont a niestety auto muszę codziennie użytkować więc oleju ubywa cały czas dość dużo...

Co o tym sądzicie?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 19 lis 2014, 14:29

lej najtańszy 5w30 ja tak przed remontem dolewałem wk....ny najtańszy Orlen
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kalesoon » 19 lis 2014, 14:37

A jest szansa, że lejąc 10w40 coś się uszczelni i będzie oleju ubywać mniej? [pytanie laika]
Bo już próbować mogę, remont tak czy siak muszę zrobić :/
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 19 lis 2014, 15:10

może trochę uszczelnić
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mrraven » 19 lis 2014, 16:14

ja mam zalanego castrol 10w40 i oleju nie uubywa i na zegarku hmm jakies 220 tys. niedlugo bede zmienial na taki sam i zobaczymy czy tez bedzie brał . Czy to jest taki objaw ze mazdy lubia pic olej czy cos z silnikami ludzie maja ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez Gamboa » 19 lis 2014, 16:58

no bedzie ubywać ale troche mniej. kup jakiś olej co jet w miare odporny na b. wysokie tempertaury
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez marcin255 » 19 lis 2014, 18:52

tak przy okazji = po remoncie
Mobil 3000 XE 5w30 – 2L/ 13.5 tys.km
Mobil 3000 X1 FE 5w30 – 2L/ 10 tys.km
Mobil New Life 0w40 pierwsze 5 tys. km 1 L po 5 tys. olej przestał ubywać
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kalesoon » 20 lis 2014, 12:39

Poczytałem trochę i taki będę dolewał do czasu remontu:
http://allegro.pl/olej-elf-evolution-90 ... 51510.html

Specyfikacja taka jak obecny olej. Jednak, nie będę kombinował z 10W40. Jest szansa, ze za dużo nie popsuję lejąc ten olej jako dolewka.

Będę informował czy tutaj, czy w moim temacie by dla innych jakaś wiedza się ostała na przyszłość.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 20 lis 2014, 12:43

Jakiego motula masz teraz ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kalesoon » 20 lis 2014, 13:02

marcin255 napisał(a):Jakiego motula masz teraz ?


8100 Eco-nergy 5W30
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... rgy-5w30?f[range]=25&f[viscosity]=33
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 20 lis 2014, 14:15

dobry olej , sam myślę o wymianie na niego
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez piterus87 » 20 lis 2014, 15:17

Ja dotychczas lałem MOTULA 8100 X-CLEAN+ i też z czystym sumieniem mogę polecić. Po remoncie silnik również będzie zalany takim olejem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez kalesoon » 20 lis 2014, 17:31

Oki, to kupuje tego elfa i nim będę uzupełniał braki motula do czasu kompletnego remontu :)
(musze siano zarobić na remont.... )

Dzięki!
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 23 lis 2014, 20:48

ponad 4 lata mam to auto i za ...... nie mogę pojąć tego pomiaru oleju i dolewanie , ktoś to rozkminił – robi x kilometrów , sprawdzam olej równiutko ,czekam 15 min. silnik gorący , pokazuje 1/2 miarki czyli brakuje ok 350 ml , dolewam 300 ml. . Jadę robię 50 km i wieczorem w tym samym miejscu jest ponad stan i do max muszę odciągnąć 170 ml. ( tak dokładnie bo robię to strzykawką ) , ktoś łapie o co chodzi , już mnie to męczy :P
ps. płynu chłodniczego nie ubywa
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez newuser » 23 lis 2014, 21:17

Niby w instrukcji pisze zeby sprawdzac na cieplym silniku po paru minutach ale wedlug mnie nie jest to najleszy pomiar, przynajmniej u mnie ile razy nie sprawdzam, to za kazdym razie pokazuje inny poziom, do tego inny z jednej strony miarki i inny z drugiej <glupek2> dlatego zawsze sprawdzam po nocy na zimnym silniku bo wtedy nie ma takich cudow
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez rafik256 » 25 lis 2014, 20:57

moim zdaniem jedyny sensowny pomiar jest rano po kilkugodzinnym postoju. wtedy jak silnik nie bierze oleju powtarzalność odczytu jest co do milimetra.
Skoro już jestem przy pomiarze i w temacie brania oleju. Generalnie moja mazda nie bierze oleju. Od wymiany do wymiany (10 tys. km) ubywało jakieś 100-150 ml. Aczkolwiek czasami wkręcam go na wyższe obroty. Tutaj pojawia się pytanie. Czy jazda z większymi prędkościami i z wyższymi obrotami potęguje zużycie oleju??
Wczoraj zakończyłem trasę 1,5 tyś. km z czego jakieś 900 km to autostrada gdzie niemal cały ten odcinek przejechałem z prędkością 160-170 km/h przy około 4-4,5 tyś obr./min (skrzynia sześciobiegowa).
Po tej trasie w misce olejowej silnika ubyło 300 ml oleju gdzie do tej pory mniej znikało od wymiany do wymiany. Faktem jest że moja mazda autostrady widzi rzadko, bo w okolicy Olszyna ich nie ma.
Czy mam się czym martwić?? Czy może to normalne zużycie przy takim stylu jazdy?? Oczywiście jeszcze remontu nie planuję i będę obserwował bagnet ale niepokój jest...
Ostatnio edytowano 25 lis 2014, 22:33 przez rafik256, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez marcin255 » 25 lis 2014, 21:21

Wydaje się to normalne , przy takich prędkościach . Na jakim oleju jeździsz ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323