Mazda3 2.0 Zbyt duże spalanie oleju

Postprzez pete14 » 28 sie 2013, 11:42

Panie i Panowie potrzebna pomoc.
kolega kupił 3 2006r 2.0 benzyna 150km.
przejechane udokumentowane niecałe 120000km.
silnik bierze olej w sporych ilościach <co?>
nie dymi w rurę, zero wycieków, brak błędów na kompie.
paliwo w normie 8-10 litrów/100km.
dynamika ok, jeździ 200/h bez problemów.
dolewka między min i max co tydzień.
miał ktoś już podobny problem?
jakieś kluczowe miejsca gdzie szukać przyczyny?

Edycja widmo82:
przypomnienie:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez marcin255 » 28 sie 2013, 13:38

Miałem tak samo- zapieczone pierścienie , warto sprawdzić głowicę – prowadnice zaworów itd. , sprawdzić kompresję ( choć jak zapieczone olejowe to kompresja jest OK )
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pete14 » 28 sie 2013, 14:15

stała w garażu 4 miesiące więc może się zapiekły.
czyli co wymiana tylko pozostaje, chyba że ruszą po jakiejś płukance.
innej przyczyny bezobjawowego pożerania nie ma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez marcin255 » 28 sie 2013, 17:04

Trzeba by czegoś poszukać do rozp. nagaru , nie jakieś zwykłe płukanki i ... może puści.
Swoją drogą straszna zbieżność rocznik ,model przebieg i pytanie tylko czy kolega zmieniał olej na " nową Dexelię "
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Kretowy » 28 sie 2013, 23:08

Nie wiem czy kolega to u nas w kraju dostanie, ale to jest lekarstwo na jego problem jeśli to zapieczone pierścienie http://www.marvelmysteryoil.com/
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez pete14 » 29 sie 2013, 10:47

to jakiś cudaczny szajs do wszystkiego więc wątpię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez marcin255 » 29 sie 2013, 10:51

to akurat chyba nawet jest dobre , korzystają z tego przy uruchamianiu b. starych silników
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pete14 » 29 sie 2013, 13:02

na początek to nawet nie wiem jaki tam silnik jest <lol>
141 czy 150 koni a to do uszczelki głowicy ważne.
nie ma to jak mazda człowiek się nie nudzi jak jej nie pozna <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez marcin255 » 29 sie 2013, 13:07

skąd pomysł ,że w M3 benz. 2L ma 141 KM tyle ma w M6 , nasza ma 150 KM
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pete14 » 29 sie 2013, 13:23

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez marcin255 » 29 sie 2013, 13:28

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pete14 » 29 sie 2013, 13:36

po dekoderach vin jak i na tej niepełnej specyfikacji g. jest.
jak ktoś ogarnięty bardziej w co wątpię to tu jest:
JMZBK14F261355337
produkcja 13.12.2005
we wszystkich mi znanych szczątkowe dane, nawet u ruskich.
i podobno właśnie w międzyczasie od 2004 do grudnia 2005 te silniki 141koni były.
150Km były cały czas od 2003-2009 :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez marcin255 » 29 sie 2013, 13:42

Jak już to chyba różnica wynika z osprzętu nasz sklep dobierze ci po vin pierścienie , uszczelki .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pete14 » 29 sie 2013, 14:27

w ASO mówią że po vin uszczelka idzie LF0110271.
ale mocy tez nie mają podanej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez pete14 » 17 wrz 2013, 15:21

problem rozwiązany.
zawory wydechowe + uszczelniacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez marcin255 » 17 wrz 2013, 15:21

no i git :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez krynio79 » 18 wrz 2013, 04:37

a jaki koszt takiej naprawy?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 12:41
Posty: 38
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2003 BK 2.0B

Postprzez szk8 » 6 paź 2013, 17:48

Witam
Jestem nowym klubowiczem choć na forum mazdy zaglądam już jakiś czas. To tu znalazłem autko z którym od samego początku mam problem. Mianowicie auto pobiera około 0.8 do 1 litra na każdy 1000km,
Co może być przyczyną tekigo stany rzeczy? Auto jak je kupowałem pod koniec sierpnia 2013 miało na liczniku prawiem 117tyś. Przeszło przegląd przedzakupowy w AutoJaksa było ok. Problemy zaczeły się tuż po powrocie z Warszawy (tam mieszkał sprzedawca auta – znacie na forum jako kartofla). Po przyjezdzie do domu (około 400km) okazało się że w aucie bagnet jest suchy!! A jechałem z żoną spokojnie nie przekraczając 100km/h gdyż nigdy wcześniej nie jechaliśmy tą trasą (Warszawa – Kraków). Sprzedawca twierdził że w AutoJaksie oleju było na 1/4 stanu bagnetu za to w AutoJaksie twierdzą ze musiałobyc co najmniej poł stanu bo inaczej zwróciliby na to uwagę. Ale nic dolałem litr oleju i po następnym tysiącu znów stan na minimum. Nastepnie wymieniłem olej na nowy i po kolejnym tysiącu znów 0.8 litra dolewki. Auto ewidnetnie od samego początku bierze olej mimo iż sprzedawca zapewniał że jemu na 15tyś od wymiany do wymiany brało może 0,2 do 0.3 litra. Jakie mogą być przyczyny tego iż ta mazda aż tyle tego oleju bierze? Auto nie jest żyłowane, normalna jazda bez zbytniego wysilania motoru. Mój mechanik twierdzi że mogą to być pierscienie ale mówi też że nie jest mozliwe aby auto przed zakupem nie brało oleju skoro zaraz po zakupie bierze go takie duże ilości. Biegły rzeczoznawca samochodowy który oglądał auto (przymierzam się oddac sprawę do sądu) również twierdzi że nie ma możliwości aby sprzedawca nie wiedział że auto łyka tyle oleju gdyż jest to proces rozłożony w czasie. Ale zanim zacznę rozbierać silnik w obecności rzeczoznawcy chciałem się dowiedzieć od Was czy mogą byc jakieś inne przyczyny tego stanu rzeczy żebym nie musiał się pchać w koszta? Bo sprzedawcy zgłosiłem ten fakt zaraz po pworocie z Warszawy że auto pije tyle oleju ale mowiąć skromnie mnie olał bo on nie dawał żadnej gwarancji. Tyle ze w emailach przed zakupem zapewniał że auto nic oleju nie bierze i tym miedzy innymi uzasadniał wysoką cenę sprzedaży (porównywał swoją mazde do takiej białej co była na forum z motorem 2,3l która też ciupała olej). Bardzo Was prosze o pomoc tzn wiecie z doświadczenia jeżdząc tymi autami jakie są w nich przyczyny brania oleju. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 sty 2014, 17:47 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2013, 15:47
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2003r

Postprzez marcin255 » 6 paź 2013, 18:09

Najpewniej zapieczone pierścienie , rozgrzej auto i przygazuj do 6.5 tys.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez szk8 » 6 paź 2013, 18:25

Ale co da ta operacja? Jak naprawic te pierścienie?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2013, 15:47
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323