Strona 1 z 2

Błąd P2187

PostNapisane: 11 lut 2013, 19:03
przez maniek1631
Witam. Mam taki problem ze swoją Mazdą, a mianowicie gdy kończy się gaz w butli i auto przełącza się na benzynę automatycznie wyskakuje check z kodem błędu 2187. Dodam jeszcze że auto na gazie prowadzi się dobrze, a po przejściu na benzynę możemy zapomnieć o przyjemności jazdy jaką powinien dawać silnik 2.0. Samochód kompletnie nie ma mocy a przy przyspieszaniu czuć jak nim szarpie. Męczę się z tym problemem już dosyć długo i nikt nie potrafi mi pomóc.... Wymieniłem już za radami mechaników świece, przepływomierz, filtr powietrza ale jak na razie nie ma rezultatów. Jakieś pomysły? Z góry dziękuje za odpowiedź. Załączam link ze zrzutami ze ScanXL z zamrożonych ramek:
http://speedy.sh/wtHdf/ramki.rar

PostNapisane: 11 lut 2013, 20:14
przez Mrj
Jakieś pomysły?

Nie pozwolić by brakło gazu :) A tak na poważnie to czy na zimnym silniku (zanim się przełączy na gaz) silnik działa poprawnie?

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 11 lut 2013, 20:34
przez maniek1631
Nie, nie pracuje najlepiej. Obroty strasznie falują, a przy ruszaniu auto czasem nie reaguje na pedał gazu i mocno nim szarpie

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 11 lut 2013, 20:47
przez akostarek
z tego co piszesz to raczej szukałbym problemu z paliwem niż powietrzem.
jak samochód odpala ? nie ma problemów ? długo już wozisz paliwo w baku ? zdarzyło się zaciągnąć z dna ? Może sama pompa nie wydala. Może układ nieszczelny ?
przejrzyj też
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12500.html

Pozdro.

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 11 lut 2013, 21:27
przez maniek1631
Samochód odpala bez problemów. Czy paliwo jeździ długo? No można tak powiedzieć bo przeważnie jeździ się na gazie. Gdzieś dwa miesiące temu była już rezerwa na benzynie, więc mogło się zdarzyć że zaciągnęło z dna. A za link wielkie dzięki na pewno przejrzę .

PostNapisane: 12 lut 2013, 02:33
przez radzi89
Podejrzewam, że zajechałeś pompę paliwa..

PostNapisane: 12 lut 2013, 12:24
przez Mrj
Może spróbuj zatankować pb98 i pojeździć jakiś czas na samej benzynie. Myślę, że warto spróbować.

PostNapisane: 12 lut 2013, 12:41
przez radzi89
98 nie – jak juz to V power racing 100+ . 98 oktanów nic nie da, dać coś mogą jedynie "ulepszacze" w paliwie.

PostNapisane: 12 lut 2013, 17:33
przez Marcis
może tak Ci gazownicy gaz założyli, że przy przełączaniu na gaz pompka paliwa chodziła dalej i spaliła się. Skoro na gazie chodzi dobrze to sprawdzaj części tylko związane z paliwem bo jak by działo się coś z dolotem powietrza czy świecami lub cewkami to by i na gazie nie chodził:) Sprawdź najlepiej ciśnienie paliwa przy silniku.

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 12 lut 2013, 18:48
przez maniek1631
Dzięki za różne wskazówki. Gaz jest holenderski także ciężko mi się wypowiedzieć w kwestii jego montażu. A czy wpływ na takie zachowanie auta może mieć uszkodzenie któregoś z wtryskiwaczy bo jeden z mechaników próbował iść w tym kierunku czy to dość naciągana teoria?

PostNapisane: 12 lut 2013, 18:56
przez Marcis
Bardzo możliwe bo przecież wtryskiwacze do benzyny i gazu są oddzielnie. Możesz sprawdzić to podczas pracy silnika. Auto musi pracowac na ciepłym silniku najlepiej i na biegu jałowym, zdejmij pokrywę silnika i odłącz jeden wtryskiwacz benzyny (samą kostkę) jeśli pracy nie zmienia to znaczy że jest zepsuty, jeśli zmienia to dobry i następny patrz. Po tym zresetuj komputer.

PostNapisane: 16 lut 2013, 00:54
przez lukaszm
Latem jak chcesz jechać na benzynie to jest tak samo szarpie?

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 17 lut 2013, 22:45
przez maniek1631
W lecie identycznie było także temperatura otoczenia nie ma tutaj znaczenia. Ogólnie po przejechaniu 150 km na V-Power 100 szarpanie nie było już prawie wyczuwalne ale brakowało nadal mocy. Z odpinaniem wtryskiwaczy jeszcze nie próbowałem bo nie miałem ostatnio czasu. Zastanawia mnie jeszcze pomiar parametru Oxygen Sensor: na benzynie wskazanie :0,055 V a na gazie 1,000 V. Skąd może wynikać taka różnica i czy przypadkiem pomiar w okolicy 1V nie jest właśnie tym poprawnym?

PostNapisane: 17 lut 2013, 23:05
przez akostarek
sygnał z sondy lambda nie jest czasem emulowany na gazie ?
Co do wartości to zależy w jakich warunkach był pomiar.

PostNapisane: 17 lut 2013, 23:08
przez lukaszm
ja u siebie zauważyłem że sonda przyjmuje wartości od 0,9 do 2,0 V nie wiem czy to normalne, gdyż słyszałem że ma być 1V wtedy jest podobno prawidłowo

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 17 lut 2013, 23:21
przez maniek1631
Pomiar robiony przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Generalnie podczas jazdy na benzynie nie zdążyło się żeby była większa wartość niż 0,150 V , gdzie na gazie pomiar oscyluje w okolicy 1 V (ale jest to chyba związane właśnie z emulacją sondy przez komputer gazowy)

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 17 lut 2013, 23:52
przez akostarek
no to coś mała wartość, po krótkiej analizie tego
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 99800.html

Obrazek

wygląda, jakbyś miał cały czas ubogą mieszankę na benzynie (o ile dane są z PIDa O2S12), to z tych wykresów wynika, że przy hamowaniu silnikiem (brak wtryskiwanego paliwa, bardzo uboga "mieszanka") wartość napięcia jest niska.

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 11 kwi 2013, 19:01
przez midettt
Witam
Odkopię troszkę temat.
Podobnie jak kolega wyskakuje mi błąd "2187 Układ paliwowy zbyt uboga na biegu jałowym"
Jednego dnie się pali drugiego gaśnie, zapali się za kilka dni albo kilka godzin, różnie.
Też mam gaz. BRC silnik 2.0 110KW.
Moje problemy"
1. obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku 500-550. Trzyma je w miarę stabilnie delikatnie zafaluje raz na 2-3min – i na benzynie i LPG

2. jadąc na gazie czuć szarpnięcia przy wbijanie kolejnych biegów, na benzynie problemu nie ma.

Przeczyszczone zostały przepustnica i przepływomierz.
Teraz przymierzam się do zaworu EGR, silniczka krokowego i sprawdzania sond lambda.
Macie jakieś inne pomysły?

PostNapisane: 11 kwi 2013, 21:03
przez Marcis
nie za niskie trochę te obroty masz? w LF powinny być chyba 650-700 rpm

Re: Mazda 3 BK 08' 2.0 150KM B+G powracają się błąd P2187

PostNapisane: 12 kwi 2013, 07:35
przez midettt
dlatego napisałem, że to mój pierwszy problem