Problem z odpaleniem – 2.0 LF

Postprzez msk82 » 25 maja 2010, 13:03

no to ja też dołożę swoje spostrzeżenia a mianowicie wczoraj wymieniałem olej (5W40)i wymieniłem również filtr paliwa od tego momentu tak jak u was zauważyłem że autko ciężej odpalić trzeba kręcić trochę dłużej, natomiast po wyłączeniu i włączeniu ponownie włącza się już normalnie, dodam też że filtr paliwa kupiłem firmy Knecht i posiadam 1,6 citd, czym może być to spowodowane? tak jak mówicie pompą paliwa czy też nie oryginalnym filtrem ?? pozdr
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 11:24
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.6citd(109km)2005r.

Postprzez ADEK19 » 25 maja 2010, 21:02

Tak, po dłuższym czasie też zauważyłem że częściej się to dzieje gdy mało wahy w baku... Do jaksy też dzwoniłem z rok temu ale też nie pomógł. Myślę że to coś układem paliwowym, ale sprawdzałem ciśnienie na szynie i zawsze w czasie rozruchu było odpowiednie więc nie wiem co jest grane i chyba nikt nie wie... Niby ten typ tak ma ale nie wszyscy posiadacze 2.0 to mają, z wywiadu wywnioskowałem że młodsze roczniki nie mają tego problemu (mój 2004). Cóż może ktoś rozwiąże zagadkę :)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez ropsson » 31 maja 2010, 15:56

Witajcie, może się mylę, ale problem z odpalaniem ustąpił gdy zapalam auto ,,na luzie,,
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez jerrry » 31 maja 2010, 18:22

Mam automatyczną skrzynie biegów a problem występuje
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez ropsson » 11 cze 2010, 22:03

Witajcie, przeglądałem ostatnio forum Forda, i tam również występuje identyczny problem z odpalaniem, dotyczy to użytkowników 2.0 Duratec, w szczególności po przejechaniu od ,,zimnego,, do 1-2km i ponownemu odpalaniu. Z tego co mi wiadomo silnik M3 2.0 to niemal bliźniacza konstrukcja. Winę za to ma ponosić nieszczęsny kolektor a raczej zawarte w nim ,,klapki,, Niektórzy po zgaszeniu silnika, przytrzymują wciśnięty pedał gazu przez 2-3 sekundy co ma ponoć wyeliminować ,,dłuższe kręcenie rozrusznika,, Moim zdaniem warto się przekonać... Proszę o opinię, pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez ADEK19 » 14 cze 2010, 22:00

To by miało sens... Niektórzy piszą że w fordach problem nie leży w kolektorze tylko w recyrkulacji spalin czyli coś jest nie tak z zaworem EGR (kolektor napełnia się spalinami i przy rozruchu nie ma świeżego powietrza). Swoją drogą nie wiem gdzie ten zawór jest w naszych silnikach i czy można go zaślepić...?













/
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez ADEK19 » 11 sie 2010, 21:34

I jak tam sprawa kolektora? Żadnych nowych pomysłów, sugestii?:)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez ropsson » 12 sie 2010, 20:16

Witaj, ja zawsze po zgaszeniu silnika wciskam pedał gazu i puszczam wydobywa się przy tym charakterystyczny dźwięk jakby takie syknięcie powietrza.. i problem z długim kręceniem czy odpalaniem już niewystępuje. Wydaję mi się że problem leży po stronie EGR w niedłógim czasie mam zamiar go przeczyścić i zobaczymy..
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez Scotty » 12 sie 2010, 20:28

u mnie pali ledwo przekrece kluczyk, rozrusznik kreci ze malo nie wyrwie silnika, tylko mam inny objaw ze na zimnym silniku przenosi mi sie drganie na pedały i fotel kierowcy, czuc wyrazne wibracje pedałów i fotela ma którym siedze, ale moze byc to spowodowane tytm ze mialem lekko ciachniety przód, ale jak sie po chwili rozgrzeje to pozniej jest ok drzenie znika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 20:01
Posty: 40
Skąd: lubelskie
Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA

Postprzez myshouek » 13 sie 2010, 10:08

1.6 MZ-CD takiego problemu nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez peza » 27 lis 2012, 22:13

Witam,

Zauważyłem że na ciepłym silniku auto gożej odpala (nie zawsze) tzn kręci ok 4s, na zimnym bez problemu. Obroty w normie. Czy to może być czujnik położenia wału ? Samochód to mazda 3 2004r 2.0 Benzyna 120tyś najechane
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Postprzez akostarek » 27 lis 2012, 22:27

Z tego co pamiętam to na stacjach powinno już być paliwo zimowe, które ma większą prężność par (i lotność). To sprawia, że część paliwa szybciej odparowuje i może powodować problemy z rozruchem ciepłego silnika (tym bardziej jak jest stosunkowo ciepło na dworze) tworząc korki parowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez peza » 27 lis 2012, 22:46

problem jest od paru tygodni...trochępoczytałem i czujnik wałuraczej odpada bo ludzie piszą żejak jest padniętyto auto wogóle nie pali na ciepłym. u mnie 50/50 zdarza się żena ciepłym musi dłużej kręcić, czy regulaja zaworów ma tu coś do rzeczy? pozatym na zimnym silniku obroty są nieco wyższe przez ok 20-30sek ale to chyba normalne...silnik chodzi równo (wiadomo nie jest to kultura V6) :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Postprzez akostarek » 27 lis 2012, 22:52

próbowałeś zalać innego paliwa ? Regulacja "zaworów" raczej nie, niech się wypowiedzą osoby mający ten sam silnik, bo może po prostu TTTM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 27 lis 2012, 23:27

peza napisał(a):Zauważyłem że na ciepłym silniku auto gożej odpala (nie zawsze) tzn kręci ok 4s


tak masz po krótkim odcinku jak silnik niedogrzany ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez peza » 27 lis 2012, 23:35

objawia się to wtedy gdy silnik osiągnie optymalna temperaturą tzn wskazówka temperatury na środku. Paliwo leje cały czas 98, na różnych stacjach BP, Orlen, Shell

Dopisano 28 lis 2012, 19:35:

również jak silnik niedogrzany to się tak dzieje ....
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Postprzez razzor » 29 lis 2012, 21:50

może to dziwne i śmieszne, ale może pomoże :) po zgaszeniu auta naciśnij pedał gazu by usłyszeć takie ''syknięcie" i potem powinno normalnie odpalić:) w tych 2.0 jest takie coś, że spaliny przez EGR wchodzą w kolektor ssący na zgaszonym silniku, bo w ssącym jest podciśnienie i wciąga spaliny, wypełniając kolektor. U mnie też tak jest na ciepłym... ale już się przyzwyczaiłem dodawać gaz od razu po zgaszeniu silnika i mam problem z głowy z ciężkim odpalaniem :) szkoda, że jest takie kiepskie dojście do niego, ale na wiosnę wymieniam pompę wody i osprzęt micro to zaślepię EGR-a i zobaczę czy wywali błąd. bo przez niego przepływa płyn chłodniczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez peza » 2 gru 2012, 15:51

witam pomownie, nie wiem jak to możliwe ale problem sam się rozwiązał. Otóż do tej pory auto bardzo dużo stało mało jeżdziło, a jak jeździło to krótkie odcinki po 1-2km na rezerwie. Gdzieś wyczytałem że jak auto stoji mało jeździ na resztkach paliwa to może się skraplać para w baku i powodować problemy. Zatankowałem pół baku auto pocisłem a4 180km/h i od paru dni auto zapala bez problemu czy zimny czy ciepły.:)


Pozatym mam pytanie do użytkowników 2.0 co ile trzeba robić regulację zaworów? i czy wogóle trzeba pytam bo w inst obsługi pisze że przy 120tyś inspekcja słuchowa/ewentualna regulacja a u mnie na budziku już 119tyś.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Postprzez radzi89 » 3 gru 2012, 11:11

Wystarczy poszukać : viewtopic.php?f=114&t=74262&p=1712407&hilit=odpalanie+2.0#p1712407

silnik 2.0 LF ma taki urok. Niestety częściej lub rzadziej ale problemy z długim odpalaniem występują w tym modelu.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez peza » 3 gru 2012, 19:43

u mnie zatankowanie auto powyżej rezerwy pomogło :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323