Problem z odpaleniem – 2.0 LF
no to ja też dołożę swoje spostrzeżenia a mianowicie wczoraj wymieniałem olej (5W40)i wymieniłem również filtr paliwa od tego momentu tak jak u was zauważyłem że autko ciężej odpalić trzeba kręcić trochę dłużej, natomiast po wyłączeniu i włączeniu ponownie włącza się już normalnie, dodam też że filtr paliwa kupiłem firmy Knecht i posiadam 1,6 citd, czym może być to spowodowane? tak jak mówicie pompą paliwa czy też nie oryginalnym filtrem pozdr
- Od: 27 gru 2009, 11:24
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 1.6citd(109km)2005r.
Tak, po dłuższym czasie też zauważyłem że częściej się to dzieje gdy mało wahy w baku... Do jaksy też dzwoniłem z rok temu ale też nie pomógł. Myślę że to coś układem paliwowym, ale sprawdzałem ciśnienie na szynie i zawsze w czasie rozruchu było odpowiednie więc nie wiem co jest grane i chyba nikt nie wie... Niby ten typ tak ma ale nie wszyscy posiadacze 2.0 to mają, z wywiadu wywnioskowałem że młodsze roczniki nie mają tego problemu (mój 2004). Cóż może ktoś rozwiąże zagadkę
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
Witajcie, przeglądałem ostatnio forum Forda, i tam również występuje identyczny problem z odpalaniem, dotyczy to użytkowników 2.0 Duratec, w szczególności po przejechaniu od ,,zimnego,, do 1-2km i ponownemu odpalaniu. Z tego co mi wiadomo silnik M3 2.0 to niemal bliźniacza konstrukcja. Winę za to ma ponosić nieszczęsny kolektor a raczej zawarte w nim ,,klapki,, Niektórzy po zgaszeniu silnika, przytrzymują wciśnięty pedał gazu przez 2-3 sekundy co ma ponoć wyeliminować ,,dłuższe kręcenie rozrusznika,, Moim zdaniem warto się przekonać... Proszę o opinię, pozdrawiam
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
To by miało sens... Niektórzy piszą że w fordach problem nie leży w kolektorze tylko w recyrkulacji spalin czyli coś jest nie tak z zaworem EGR (kolektor napełnia się spalinami i przy rozruchu nie ma świeżego powietrza). Swoją drogą nie wiem gdzie ten zawór jest w naszych silnikach i czy można go zaślepić...?
/
/
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
Witaj, ja zawsze po zgaszeniu silnika wciskam pedał gazu i puszczam wydobywa się przy tym charakterystyczny dźwięk jakby takie syknięcie powietrza.. i problem z długim kręceniem czy odpalaniem już niewystępuje. Wydaję mi się że problem leży po stronie EGR w niedłógim czasie mam zamiar go przeczyścić i zobaczymy..
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
u mnie pali ledwo przekrece kluczyk, rozrusznik kreci ze malo nie wyrwie silnika, tylko mam inny objaw ze na zimnym silniku przenosi mi sie drganie na pedały i fotel kierowcy, czuc wyrazne wibracje pedałów i fotela ma którym siedze, ale moze byc to spowodowane tytm ze mialem lekko ciachniety przód, ale jak sie po chwili rozgrzeje to pozniej jest ok drzenie znika
- Od: 5 lip 2010, 20:01
- Posty: 40
- Skąd: lubelskie
- Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA
Witam,
Zauważyłem że na ciepłym silniku auto gożej odpala (nie zawsze) tzn kręci ok 4s, na zimnym bez problemu. Obroty w normie. Czy to może być czujnik położenia wału ? Samochód to mazda 3 2004r 2.0 Benzyna 120tyś najechane
Zauważyłem że na ciepłym silniku auto gożej odpala (nie zawsze) tzn kręci ok 4s, na zimnym bez problemu. Obroty w normie. Czy to może być czujnik położenia wału ? Samochód to mazda 3 2004r 2.0 Benzyna 120tyś najechane
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
Z tego co pamiętam to na stacjach powinno już być paliwo zimowe, które ma większą prężność par (i lotność). To sprawia, że część paliwa szybciej odparowuje i może powodować problemy z rozruchem ciepłego silnika (tym bardziej jak jest stosunkowo ciepło na dworze) tworząc korki parowe.
problem jest od paru tygodni...trochępoczytałem i czujnik wałuraczej odpada bo ludzie piszą żejak jest padniętyto auto wogóle nie pali na ciepłym. u mnie 50/50 zdarza się żena ciepłym musi dłużej kręcić, czy regulaja zaworów ma tu coś do rzeczy? pozatym na zimnym silniku obroty są nieco wyższe przez ok 20-30sek ale to chyba normalne...silnik chodzi równo (wiadomo nie jest to kultura V6)
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
próbowałeś zalać innego paliwa ? Regulacja "zaworów" raczej nie, niech się wypowiedzą osoby mający ten sam silnik, bo może po prostu TTTM.
peza napisał(a):Zauważyłem że na ciepłym silniku auto gożej odpala (nie zawsze) tzn kręci ok 4s
tak masz po krótkim odcinku jak silnik niedogrzany ?
objawia się to wtedy gdy silnik osiągnie optymalna temperaturą tzn wskazówka temperatury na środku. Paliwo leje cały czas 98, na różnych stacjach BP, Orlen, Shell
Dopisano 28 lis 2012, 19:35:
również jak silnik niedogrzany to się tak dzieje ....
Dopisano 28 lis 2012, 19:35:
również jak silnik niedogrzany to się tak dzieje ....
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
może to dziwne i śmieszne, ale może pomoże po zgaszeniu auta naciśnij pedał gazu by usłyszeć takie ''syknięcie" i potem powinno normalnie odpalić:) w tych 2.0 jest takie coś, że spaliny przez EGR wchodzą w kolektor ssący na zgaszonym silniku, bo w ssącym jest podciśnienie i wciąga spaliny, wypełniając kolektor. U mnie też tak jest na ciepłym... ale już się przyzwyczaiłem dodawać gaz od razu po zgaszeniu silnika i mam problem z głowy z ciężkim odpalaniem szkoda, że jest takie kiepskie dojście do niego, ale na wiosnę wymieniam pompę wody i osprzęt micro to zaślepię EGR-a i zobaczę czy wywali błąd. bo przez niego przepływa płyn chłodniczy.
- Od: 30 kwi 2012, 21:53
- Posty: 79
- Skąd: opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport
witam pomownie, nie wiem jak to możliwe ale problem sam się rozwiązał. Otóż do tej pory auto bardzo dużo stało mało jeżdziło, a jak jeździło to krótkie odcinki po 1-2km na rezerwie. Gdzieś wyczytałem że jak auto stoji mało jeździ na resztkach paliwa to może się skraplać para w baku i powodować problemy. Zatankowałem pół baku auto pocisłem a4 180km/h i od paru dni auto zapala bez problemu czy zimny czy ciepły.
Pozatym mam pytanie do użytkowników 2.0 co ile trzeba robić regulację zaworów? i czy wogóle trzeba pytam bo w inst obsługi pisze że przy 120tyś inspekcja słuchowa/ewentualna regulacja a u mnie na budziku już 119tyś.
Pozatym mam pytanie do użytkowników 2.0 co ile trzeba robić regulację zaworów? i czy wogóle trzeba pytam bo w inst obsługi pisze że przy 120tyś inspekcja słuchowa/ewentualna regulacja a u mnie na budziku już 119tyś.
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
Wystarczy poszukać : viewtopic.php?f=114&t=74262&p=1712407&hilit=odpalanie+2.0#p1712407
silnik 2.0 LF ma taki urok. Niestety częściej lub rzadziej ale problemy z długim odpalaniem występują w tym modelu.
silnik 2.0 LF ma taki urok. Niestety częściej lub rzadziej ale problemy z długim odpalaniem występują w tym modelu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości