Problem z odpaleniem – 2.0 LF

Postprzez miamivice » 5 gru 2012, 17:11

U mnie tez się zdarza, nie ma znaczenia pogoda. Aku nowe, świece ok, dalej nie chce mi się szukać, Może ktoś u kogo ten problem jest częstszy będzie miał na tyle samozaparcia żeby rozwikłać w końcu zagadkę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 18:44
Posty: 29
Skąd: Wawa
Auto: M3 BK 2.0 Top Sport 2005

Postprzez marcin255 » 5 gru 2012, 18:53

powiem wam ,ze u mnie problemu nie ma po czyszczeniu zaworu wolnych obrotów
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ropsson » 8 gru 2012, 13:42

Witam Panowie. Sam również z tym walczyłem. Jedyna skuteczna metoda na ten problem jaką stosuje to środek ,,Pro-Line Drosselklapen Reiniger
Środek do czyszczenia przepustnic i kolektorów w silnikach benzynowych. Po zaaplikowaniu do kolektorów (długi wężyk w zestawie) pali na dotyk. Przedmuchy z odmy zanieczyszczają (zalepiają) przepustnicę i owo wspomniane klapki virs które są przyczyną tej usterki.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez uciu » 25 gru 2012, 20:20

ropsson napisał(a):Pro-Line Drosselklapen Reiniger


mogłbyś napisać jak to aplikowałeś? ściągałeś przepustnicę i egr?
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez razzor » 25 sty 2013, 23:46

ropsson napisał(a):Witam Panowie. Sam również z tym walczyłem. Jedyna skuteczna metoda na ten problem jaką stosuje to środek ,,Pro-Line Drosselklapen Reiniger
Środek do czyszczenia przepustnic i kolektorów w silnikach benzynowych. Po zaaplikowaniu do kolektorów (długi wężyk w zestawie) pali na dotyk. Przedmuchy z odmy zanieczyszczają (zalepiają) przepustnicę i owo wspomniane klapki virs które są przyczyną tej usterki.


Witam. Potwierdzam diagnozę kolegi. U mnie wystarczyło przeczyścić przepustnicę :) kupiłem rozpuszczalnik, bo stwierdziłem, tym też powinno puścić :) otworzyłem przepustnicę, namoczyłem szmatkę rozpuszczalnikiem i wymyłem przepustnicę (u mnie już się czasami przycinała przepustnica), nie wlewałem do kolektora, lepiej nie próbować ;) I teraz odpala na widok kluczyka :) i to nie jest tak, jak w serwisie gadają ,, ten typ tak ma'' tylko jak madzia ciężko odpala na ciepłym to znak, że czas jej przeczyścić "nosek" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez uciu » 26 sty 2013, 00:11

u mnie też przeczyściłem przepustnice i silniczek krokowy,
Kupiłem jakiś zwykły spraj do czyszczenia gaźnikow. Popsikałem, wyczyściałem.
Na koniec psikłem wd40 do krokowego.
Aha wszystko wyciągnąłem do czyszczenia – banalnie proste – bo nie chciałem nic wlewać do środka;–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez beny1984 » 26 kwi 2013, 03:48

Witam,
Też miałem problem z dłuższym odpalaniem na rozgrzanym silniku. Potwierdzam powyższe opinie kolegów – wystarczyło przeczyścić przepustnicę z nagaru jaki się zebrał. Teraz na ciepłym silniku Mazda odpala "od ręki".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez sebastian223 » 24 maja 2013, 23:37

Sprawdziłęm ten patent i po czyszczeniu przepustnicy nadal mam problem z odpaleniem na ciepłym silniku. Poprawiłą się za to kultura pracy silnika na wolnych obrotach biegu jałowego (nie trzęsie tak silnikiem).

Czyli szukamy przyczyny dalej...

W momencie gaszenia auta lekko wciskam pedał gazu (słychać ciche syknięcie). Problem z odpaleniem wtedy nie występuje.

Na poczatku czesto zapominalem o wciskaniu gazu przy kazdorazowym zgaszeniu auta ale z czasem wyrobilem sobie ten nawyk i jest super.
Ostatnio edytowano 3 wrz 2013, 10:56 przez sebastian223, łącznie edytowano 2 razy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez dawid.9s » 7 paź 2013, 20:51

Witam,
u mnie problem podobny że czasami ciężej odpala. Patent z wciskaniem pedału po zgaszeniu pomaga, jednak na jałowym czuć delikatne falowanie zatem chciałbym zabrać się za czyszczenie.
czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znajduje się ten EGR w 2.0 LF ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez marcin255 » 7 paź 2013, 21:14

wyczyść najpierw przepustnicę i krokowiec u mnie pomogło
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez uciu » 7 paź 2013, 22:12

marcin255 napisał(a):wyczyść najpierw przepustnicę i krokowiec u mnie pomogło


mnie było podobnie :D
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Fast » 11 gru 2013, 17:13

Witam.
I potwierdzam, wystarczyło przeczyścić przepustnicę i pali na dotyk.
Razzor dzięki za pomoc <spoko>
Początkujący forumowicz ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2013, 13:05
Posty: 9
Skąd: OKR Opolskie
Auto: Mazda 323 S BA 1.5 16V 1996r. sprzedana!
Mazda 3 BK 2.0 LF z 2006r.

Postprzez razzor » 13 gru 2013, 22:04

Fast napisał(a):Witam.
I potwierdzam, wystarczyło przeczyścić przepustnicę i pali na dotyk.
Razzor dzięki za pomoc <spoko>


Spoczko :D Lubię pomagać <oczko> i jak widać nie ma dużo pracy przy tym :) <piwo>
:D Jeśli ktoś jeszcze z 2.0 LF ma problem z odpalaniem czy czymś z opolskiego to pisać na priv :) Pozdrawiam i do następnego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez makovic » 13 gru 2013, 22:28

Jak będę miał jakiś problem to będę pisał :–) ale oby jak najmniej problemów ;–)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez trocinski » 23 gru 2013, 23:39

Witam u mnie jak wyzej byl problem czasami z odpalaniem po wyczyszczeniu przepustnicy problem zniknol przepustnice czyscilem tylko dlatego ze pedal gazu chodzil ciezko a czyszczenie po rozebraniu przepustnicy rozwiazalo dwa problemy tylko godzinka pracy pozdro Mazdziarze ;–)
Początkujący
 
Od: 22 paź 2013, 02:18
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK LF
2,0 150KM
2004r.

Postprzez Raduli » 24 sty 2014, 22:55

W moim aucie problem występował po przejechaniu krótkiego dystansu niedogrzany silnik zapalał 3-5 sekund, a czasem szarpało nadwoziem. Sposób z naciskaniem gazu na kilka sekund po zgaszeniu silnika pomagał ale poszedłem krok dalej więc przepustnica, silniczek krokowy i zawór recyrkulacji spalin EGR wyczyściłem i problem ustąpił :) Na ciepłym pali od dotknięcia.
Z demontażem EGR jest sporo gimnastyki trzeba spuścić płyn chłodzący i warto mieć 10 nasadową na małym kluczu poprzecznym oraz nasadkę 10 z przegubem + grzechotka.
Załączniki
DSC_0029.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2013, 23:22
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, 2.0i/GTA
Rok prod. 2003

Postprzez ppmikro » 8 kwi 2020, 22:28

Witam,
U mnie również pomogło przeczyszczenie przepustnicy.
Jeżdżę już dobry miesiąc od momentu wykonania tego zabiegu i jak na razie Mazda odpala bez najmniejszych problemów.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 lis 2013, 21:07
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 2006

Postprzez Damian68 » 9 kwi 2020, 18:51

Czy pod przepustnicą jest jakaś uszczelka ? Czy ma może ktoś jakąś fotorelację z demontażu przepustnicy i krokowca. Klucze niestandardowe potrzebne?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323