Problem z odpaleniem – 2.0 LF
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 3 2.0 sport w wersji europejskiej. Martwi mnie jedna rzecz, mianowicie co jakiś czas (nie ma znaczenia zimny, ciepły silnik) ciężko ją odpalić – musi pokręcić parę razy. Zazwyczaj pali od cyka ale co jakiś czas musi pokręcić parę sekund. Czy może ktoś wie czym to może być spowodowane? Z góry dziękuje, pozdrawiam.
Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 3 2.0 sport w wersji europejskiej. Martwi mnie jedna rzecz, mianowicie co jakiś czas (nie ma znaczenia zimny, ciepły silnik) ciężko ją odpalić – musi pokręcić parę razy. Zazwyczaj pali od cyka ale co jakiś czas musi pokręcić parę sekund. Czy może ktoś wie czym to może być spowodowane? Z góry dziękuje, pozdrawiam.
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
wydaje mi sie ze niektore silniki po prostu tak maja. mam ten sam problem. kiedys gdzies na jakims forum czytalem ze da sie to "naprawic", ale czy jest taka potrzeba? na pewno nie na tym forum, to bylo chyba na AUDI. Nie czulem potrzeby zajmowania sie tym, ale jak znajdziesz jakies rozwiazanie sensowne to i pewnie skorzystam
Pzdr
Pzdr
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
mam tak samo, nie wiem czy to nie ma zwiazku z pompa paliwa(cisnieniem w ukladzie??) od pewnego czasu staram sie po przekreceniu stacyjki odczekac ok 3s i dopiera odpalac, od tego czasu problem nie wystapil
nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy faktycznie jest to przyczyna
pzdr
nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy faktycznie jest to przyczyna
pzdr
- Od: 20 paź 2007, 11:08
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BK12 2.0 '04, Cx-7 EU '08
a sa jakies inne symptomy? CEL sie pali? jak juz uda sie odpalic to silnik pracuje rowno. wiem ze czasami w naszych mazdach jest problem z lezym powietrzem (krusza sie gumowerurki od vacumow przy kolektorze ssacym. Tak samo VTCS moze nie dzialac poprawnie.trzeba zobaczyc czy jakis bledow na kompie nie wyrzuca.
Nowy zoom zoom,stare uczucia
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
Dzięki za sugestie, na kompie wyszło zero błędów... Jak już odpali to nie ma żadnego problemu, chodzi równo, cały czas jest ok... Też próbowałem odczekać kilka sekund przed odpaleniem, było dobrze ale raz się powtórzyło wiec znowu odpalam od razu. Można z tym jeździć ale on tak kręci jakby chciał zaraz wypaść z poduszek. Mam nadzieje że jeszcze ktoś mi podpowie...
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
zapalanie akurat moze byc zalezne od momentu kirdy pompa paliwa zacznie podawac paliwo. Nie wiem dokladnie jak w 3 ale w 323f BG pompa włączala się dopiero jak rozrusznik zakrecił silnikiem. W innych samochodach z reguły pompa paliwa załącza się już po wztepnym przekreceniu kluczyka – na pewno ma to znaczenie na czas krecenia rozrusznikiem – ta roznica w mazdzie ponoć spowadzacsie do wzgledow bezpieczenstwa
Nowy zoom zoom,stare uczucia
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
Mam problemem z odpalaniem – czasem trzeba długo kręcić rozrusznikiem i zapala jakby chciał a nie mógł...Na kompie 0 błędów i nikt nic nie wie...
Ostatnio edytowano 22 cze 2013, 15:11 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja posta i przeniesienie
Powód: edycja posta i przeniesienie
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
świeczki wymienione a filtra paliwa niestety nie ma (znaczy jest w baku ale podobno się go nie wymienia), sprawdzałem ciśnienie paliwa- jest prawie 4 bary i sika jak cholera, więc chyba to nie paliwo...Poza tym mazda ma 40 tyś km przebiegu – raczej prawdziwy, więc chyba filtr by się tak nie zasyfił...
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
No u mnie ten sam problem nie ważne czy ciepły silnik, czy stało autko 1 dzień też czasem trza zakręcić ok 2-3 sek żeby odpaliło. Dodam że czasami na wolnych obrotach czuć że szarpie autkiem, powiem szczerze, że mnie to denerwowało ale nie jestem w stanie zdjagnozować co to więc czekam aż się sypnie. No chyba, że ktoś wie gdzie szukać przyczyny nie równej pracy, czy jest to związane z trudnościami z odpalaniem. Może kable, cewka, moduł.
- Od: 12 cze 2009, 22:19
- Posty: 23
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: MAZDA 3 TOP SPORT
Dobrze myslisz. Najczesciej nierowna praca powodowane jest przez uklad zaplonowy. Na poczatek moze po prostu sprawdz czy cewki dorze "siedza".
Co do odpalania zastanawia mnie jedna rzecz. Zauwazylem wczesniej, że M3 ma stosunkowo duży pobór pradu przy odpalaniu. Moj aku byl na wykonczeniu. i czasami trzeba bylo dlugo krecic. Od niedawna mam nowy aku i jak na razie tego problemu nie ma.
Za jakis czas napisze czy jest dalej dobrze czy jak bylo.
Co do odpalania zastanawia mnie jedna rzecz. Zauwazylem wczesniej, że M3 ma stosunkowo duży pobór pradu przy odpalaniu. Moj aku byl na wykonczeniu. i czasami trzeba bylo dlugo krecic. Od niedawna mam nowy aku i jak na razie tego problemu nie ma.
Za jakis czas napisze czy jest dalej dobrze czy jak bylo.
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Witam, w mojej 3 rowniez czasem trzeba zakrecic dluzej silniczkiem aby odpalil. W serwisie powiedzieli, ze jest to normalne w tych silnikach i nie ma czym sie przejmowac Nie jest to czesta sprawa ale czasem sie zdarzy
Rozmawiałem już z kilkoma właścicielami 3 z 2.0 b i niektórzy mają to samo inni nie mają tego problemu. Jak dla mnie to nie jest normalne, normą jest raczej to że serwis nie potrafi tego znaleźć... Nie mniej dziwna sprawa, ciekawe czy kiedyś ktoś rozwiąże tą zagadkę:)
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
Witajcie mam to samo M3 2.0 Top, zauważyłem że problem pojawia się gdy paliwo w baku dochodzi do minimum... Dzwoniłem w tej sprawie do Jaksy...Powiedziano mi że mieli kilka takich przypadków z 2.0 benzyną i ,,ten typ tak ma,, – bo próbowali wszystkiego tj,świece,cewki,akumlator... Jeśli jednak ktoś rozwiąże ten problem niech się pochwali. Pozdrawiam
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
Ponawiam Temat. Dziś przeczyściłem klemy od akumlatora i wedle wskazówek znajomego elektro-mechanika wymieniłem ,,dotychczasowy,, kluczyk na zapasowy nówke, ponoć przyczyna może leżeć właśnie po stronie zużytego kluczyka a raczej imobilasera. Jeśli to wszystko nie pomoże i problem znów się powtórzy dam znać.
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
Potwierdzam "ten typ tak ma", ale nie wiem czy tak musi być !
Jak miałem jeszcze 626 benzyna, to gdy ilość paliwa schodziła poniżej rezerwy, odpalanie trwało wyraźnie dłużej niż normalnie.
Objaw był taki, że trzeba był obrócić silnik kilka razy, podczas, gdy normalnie było to "ćwierć" obrotu wału. Nigdy nie doszedłem do prawdziwej przyczyny tego zjawiska. Zawsze zwalałem to na pompę, która jest w zbiorniku pod tylną kanapą, ale dlaczego tak się dzieje, to tak naprawdę nigdy się nie dowiedziałem.
Generalnie.... im mniej paliwa tym gorzej, ale zaczynało się to dziać gdzieś poniżej rezerwy. Lampka sygnalizacyjna nie ma tu raczej nic do rzeczy, a przynajmniej nie zauważyłem takiej zależności.
Jak miałem jeszcze 626 benzyna, to gdy ilość paliwa schodziła poniżej rezerwy, odpalanie trwało wyraźnie dłużej niż normalnie.
Objaw był taki, że trzeba był obrócić silnik kilka razy, podczas, gdy normalnie było to "ćwierć" obrotu wału. Nigdy nie doszedłem do prawdziwej przyczyny tego zjawiska. Zawsze zwalałem to na pompę, która jest w zbiorniku pod tylną kanapą, ale dlaczego tak się dzieje, to tak naprawdę nigdy się nie dowiedziałem.
Generalnie.... im mniej paliwa tym gorzej, ale zaczynało się to dziać gdzieś poniżej rezerwy. Lampka sygnalizacyjna nie ma tu raczej nic do rzeczy, a przynajmniej nie zauważyłem takiej zależności.
Pozdrawiam
- Od: 15 lis 2008, 22:04
- Posty: 105
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości