Problem z odpaleniem – 2.0 LF

Postprzez ADEK19 » 2 maja 2009, 12:16

Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 3 2.0 sport w wersji europejskiej. Martwi mnie jedna rzecz, mianowicie co jakiś czas (nie ma znaczenia zimny, ciepły silnik) ciężko ją odpalić – musi pokręcić parę razy. Zazwyczaj pali od cyka ale co jakiś czas musi pokręcić parę sekund. Czy może ktoś wie czym to może być spowodowane? Z góry dziękuje, pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez DeadlY » 8 maja 2009, 00:18

wydaje mi sie ze niektore silniki po prostu tak maja. mam ten sam problem. kiedys gdzies na jakims forum czytalem ze da sie to "naprawic", ale czy jest taka potrzeba? :) na pewno nie na tym forum, to bylo chyba na AUDI. Nie czulem potrzeby zajmowania sie tym, ale jak znajdziesz jakies rozwiazanie sensowne to i pewnie skorzystam ;)
Pzdr
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez k_stach » 8 maja 2009, 08:39

mam tak samo, nie wiem czy to nie ma zwiazku z pompa paliwa(cisnieniem w ukladzie??) od pewnego czasu staram sie po przekreceniu stacyjki odczekac ok 3s i dopiera odpalac, od tego czasu problem nie wystapil
nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy faktycznie jest to przyczyna
pzdr
Początkujący
 
Od: 20 paź 2007, 11:08
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BK12 2.0 '04, Cx-7 EU '08

Postprzez zio » 8 maja 2009, 16:42

a sa jakies inne symptomy? CEL sie pali? jak juz uda sie odpalic to silnik pracuje rowno. wiem ze czasami w naszych mazdach jest problem z lezym powietrzem (krusza sie gumowerurki od vacumow przy kolektorze ssacym. Tak samo VTCS moze nie dzialac poprawnie.trzeba zobaczyc czy jakis bledow na kompie nie wyrzuca.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez ADEK19 » 9 maja 2009, 18:11

Dzięki za sugestie, na kompie wyszło zero błędów... Jak już odpali to nie ma żadnego problemu, chodzi równo, cały czas jest ok... Też próbowałem odczekać kilka sekund przed odpaleniem, było dobrze ale raz się powtórzyło wiec znowu odpalam od razu. Można z tym jeździć ale on tak kręci jakby chciał zaraz wypaść z poduszek. Mam nadzieje że jeszcze ktoś mi podpowie...
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez Krisek » 9 maja 2009, 22:21

moim trzesie jak zapalam jak by cos kopnelo w silnik lol....ale tak zawsze bylo ...
ogulnie inne auta jakie mialem zapalaja leciutko ruszac kluczyk

Mazda chyba 3 obroty rozruszniekiem ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez zio » 10 maja 2009, 10:21

zapalanie akurat moze byc zalezne od momentu kirdy pompa paliwa zacznie podawac paliwo. Nie wiem dokladnie jak w 3 ale w 323f BG pompa włączala się dopiero jak rozrusznik zakrecił silnikiem. W innych samochodach z reguły pompa paliwa załącza się już po wztepnym przekreceniu kluczyka – na pewno ma to znaczenie na czas krecenia rozrusznikiem – ta roznica w mazdzie ponoć spowadzacsie do wzgledow bezpieczenstwa
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez ADEK19 » 29 wrz 2009, 16:52

Mam problemem z odpalaniem – czasem trzeba długo kręcić rozrusznikiem i zapala jakby chciał a nie mógł...Na kompie 0 błędów i nikt nic nie wie...
Ostatnio edytowano 22 cze 2013, 15:11 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja posta i przeniesienie
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez Brodiii » 30 wrz 2009, 16:56

stawiam na świece albo problem z paliwem, wymien filtr paliwa a jak nie pomoże świeczki
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2009, 22:27
Posty: 32
Skąd: Ryki
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2006r

Postprzez ADEK19 » 1 paź 2009, 16:57

świeczki wymienione a filtra paliwa niestety nie ma (znaczy jest w baku ale podobno się go nie wymienia), sprawdzałem ciśnienie paliwa- jest prawie 4 bary i sika jak cholera, więc chyba to nie paliwo...Poza tym mazda ma 40 tyś km przebiegu – raczej prawdziwy, więc chyba filtr by się tak nie zasyfił...
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez Brodiii » 2 paź 2009, 09:56

Wszystko zalezy od tego jakie paliwo lales do baku. Blisko mnie jest stacja na której litr 95 i 98 drogi jak cholera jest a paliwo tak lichej jakości że silniki po jeździe na nim dostają pierdzielca <killer>
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2009, 22:27
Posty: 32
Skąd: Ryki
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2006r

Postprzez daffer80 » 25 lis 2009, 23:19

No u mnie ten sam problem nie ważne czy ciepły silnik, czy stało autko 1 dzień też czasem trza zakręcić ok 2-3 sek żeby odpaliło. Dodam że czasami na wolnych obrotach czuć że szarpie autkiem, powiem szczerze, że mnie to denerwowało ale nie jestem w stanie zdjagnozować co to więc czekam aż się sypnie. No chyba, że ktoś wie gdzie szukać przyczyny nie równej pracy, czy jest to związane z trudnościami z odpalaniem. Może kable, cewka, moduł.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 22:19
Posty: 23
Skąd: Jelenia Góra
Auto: MAZDA 3 TOP SPORT

Postprzez DeadlY » 26 lis 2009, 00:35

Dobrze myslisz. Najczesciej nierowna praca powodowane jest przez uklad zaplonowy. Na poczatek moze po prostu sprawdz czy cewki dorze "siedza".
Co do odpalania zastanawia mnie jedna rzecz. Zauwazylem wczesniej, że M3 ma stosunkowo duży pobór pradu przy odpalaniu. Moj aku byl na wykonczeniu. i czasami trzeba bylo dlugo krecic. Od niedawna mam nowy aku i jak na razie tego problemu nie ma.
Za jakis czas napisze czy jest dalej dobrze czy jak bylo.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez radzi89 » 27 lis 2009, 11:35

Witam, w mojej 3 rowniez czasem trzeba zakrecic dluzej silniczkiem aby odpalil. W serwisie powiedzieli, ze jest to normalne w tych silnikach i nie ma czym sie przejmowac :) Nie jest to czesta sprawa ale czasem sie zdarzy :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez ADEK19 » 1 gru 2009, 18:29

Rozmawiałem już z kilkoma właścicielami 3 z 2.0 b i niektórzy mają to samo inni nie mają tego problemu. Jak dla mnie to nie jest normalne, normą jest raczej to że serwis nie potrafi tego znaleźć... Nie mniej dziwna sprawa, ciekawe czy kiedyś ktoś rozwiąże tą zagadkę:)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 22:00
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 2.0 sport

Postprzez sherpa1 » 18 maja 2010, 23:47

Moja 2.0 to samo. Co ciekawe zwykle zdarzalo sie to kiedy odpalilem auto na zimnym silniku, chwile pozniej musialem gasic i kolejne odpalanie.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2010, 01:46
Posty: 11
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004

Postprzez ropsson » 19 maja 2010, 12:40

Witajcie mam to samo M3 2.0 Top, zauważyłem że problem pojawia się gdy paliwo w baku dochodzi do minimum... Dzwoniłem w tej sprawie do Jaksy...Powiedziano mi że mieli kilka takich przypadków z 2.0 benzyną i ,,ten typ tak ma,, – bo próbowali wszystkiego tj,świece,cewki,akumlator... Jeśli jednak ktoś rozwiąże ten problem niech się pochwali. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez sherpa1 » 19 maja 2010, 16:14

Co rozumiesz przez minimum. Tankowalem ostatnio gdy komputer wskazal ze zostalo mi 5km. Weszlo 45 litrow. Bak ma katalogowo 55 wiec 10 litrow musialo jeszcze byc. To prawie 20%. Schodzicie nizej ?
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2010, 01:46
Posty: 11
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004

Postprzez ropsson » 24 maja 2010, 18:26

Ponawiam Temat. Dziś przeczyściłem klemy od akumlatora i wedle wskazówek znajomego elektro-mechanika wymieniłem ,,dotychczasowy,, kluczyk na zapasowy nówke, ponoć przyczyna może leżeć właśnie po stronie zużytego kluczyka a raczej imobilasera. Jeśli to wszystko nie pomoże i problem znów się powtórzy dam znać.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez Fredo » 24 maja 2010, 20:55

Potwierdzam "ten typ tak ma", ale nie wiem czy tak musi być !
Jak miałem jeszcze 626 benzyna, to gdy ilość paliwa schodziła poniżej rezerwy, odpalanie trwało wyraźnie dłużej niż normalnie.
Objaw był taki, że trzeba był obrócić silnik kilka razy, podczas, gdy normalnie było to "ćwierć" obrotu wału. Nigdy nie doszedłem do prawdziwej przyczyny tego zjawiska. Zawsze zwalałem to na pompę, która jest w zbiorniku pod tylną kanapą, ale dlaczego tak się dzieje, to tak naprawdę nigdy się nie dowiedziałem.
Generalnie.... im mniej paliwa tym gorzej, ale zaczynało się to dziać gdzieś poniżej rezerwy. Lampka sygnalizacyjna nie ma tu raczej nic do rzeczy, a przynajmniej nie zauważyłem takiej zależności.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323