Strona 1 z 3

Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

PostNapisane: 26 kwi 2012, 22:51
przez Kropek89
Cześć,

Jest to mój pierwszy post i niestety od razu z prośbą o pomoc :/

Od tygodnia stałem się posiadaczem Mazdy 3 Top Sport 2.0 i bardzo się z tego cieszę (przesiadłem się z VW Bora 1.6)

Jednak ostatnio na desce rozdzielczej zapaliła się zagadkowa kontrolka "MIL""CHECK ENGINE" (jak kto woli)
auto nie straciło mocy ani nic się nie dzieje dziwnego, lecz jednak pojechałem podpiąć pod komputer, na fakturze mam napisane w uwagach (cytuje) "system przełączania długości kolektora ssącego – błąd dał się wykasować".
Błąd dał się wykasować, więc byłem szczęśliwy... lecz jednak po jakiś 50km kontrolka znów się zapaliła.

Przejrzałem forum i nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi. Jednak coś wyczytałem na temat tych kolektorów i martwię się oby nie było to do wymiany, mechanik powiedział, że może być jakiś zawór przybrudzony i trzeba będzie przeczyścić, oby to było tylko to.

Proszę o wypowiedź kogoś kto miał podobną sytuacje.

Pozdrawiam
Paweł.

PostNapisane: 26 kwi 2012, 23:19
przez akostarek
Kropek89 napisał(a):system przełączania długości kolektora ssącego

to dość ogólnie, masz nr błędu ?
do przeglądnięcia:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03000.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02800.html

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 Problem??

PostNapisane: 26 kwi 2012, 23:39
przez Kropek89
Niestety nie mam numeru błędu...

PostNapisane: 27 kwi 2012, 07:54
przez Seraf
a czy to przypadkiem ie chodzi o VRIS

PostNapisane: 27 kwi 2012, 09:33
przez akostarek
ahh te mazdowskie skróty, nie wiem co masz na myśli przez VRIS, pewnie różnica w tłumaczeniach, bo nie widziałem tego w katalogach i instrukcjach serwisowych
to co podrzuciłem to VIS
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 13T15.html
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 13T17.html
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspolczesne/mazda3/silniki-benzynowe/ napisał(a):Sterowany elektrozaworami zmienny system kanałów dolotowych powietrza (Variable Intake-Air System – VIS) podnosi efektywność działania układu dolotowego i wpływa na gwałtowne zwiększenie momentu obrotowego.


jest jeszcze ten system od zawirowań, podobnie chyba sterowany, ale to raczej nie o to chodzi
Jeśli sieje zamieszanie to sory, jesli nie to sprawdziłbym czy zawory działają jak w instrukcjach, czy nie ma jakichś widocznych uszkodzeń, nieszczelności itd.

PostNapisane: 27 kwi 2012, 17:40
przez radzi89
Proszę o zmianę tematu na zgodny z regulaminem. W profilu dopisz również skąd jesteś .
Czas 24/h .

Pozdrawiam, Rafał

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 kontrolka MIL-CHECK ENGINE

PostNapisane: 5 maja 2012, 21:31
przez Kropek89
Cześć, kontrolka już dawno zgasła i silnik pracuje tak samo jak wcześniej czyli dobrze i kolektor to na pewno nie jest.

Jednak chyba pojawił się inny problem...
Jak dodaje gaz do oporu z tłumika leci SIWY DYM, raczej nie jest to dobra oznaka:/ czy może, ktoś wie co jest przyczyną??

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 kontrolka MIL-CHECK ENGINE

PostNapisane: 5 maja 2012, 23:32
przez marcin255
dym czy para a jak na zimnym silniku , oleju ubywa a płyn chłodniczy w normie ?

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 kontrolka MIL-CHECK ENGINE

PostNapisane: 5 maja 2012, 23:41
przez Kropek89
Zdecydowanie SIWY/BIAŁY DYM, płyn chłodzący w normie, olej ubywa <płacze>
Generalnie wiem, że jakaś naprawa mnie nie ominie ale chciałbym wiedzieć co może być przyczyną i na jakie koszta się przygotować.

PostNapisane: 6 maja 2012, 00:42
przez radzi89
Ciężko to zdiagnozować. Dużo oleju ubywa? Kopci przy pełnym obciążeniu ? Czy cały czas ale równomiernie w miarę ? Mogą to być uszczelniacze zaworowe, mogą pierścienie i wiele innych rzeczy pewnie też to może być. Nawet po pękniętą głowicę.

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

PostNapisane: 6 maja 2012, 11:48
przez aRcek
no niestety ciężko ale ja i paru kolegów na forum robiliśmy już niestety pierścienie i pomogło :)

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

PostNapisane: 6 maja 2012, 12:23
przez Kropek89
Oleju dużo ubywa... kopci przy pełnym obciążeniu...
Jeżeli są to pierścienie to na jakie koszta się przygotować??

PostNapisane: 6 maja 2012, 13:40
przez aRcek
zalezy gdzie robisz :) widzę, że jesteś z moich rodzinnych okolic więc jak dobrze poszukasz to do 1000 zl.

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

PostNapisane: 6 maja 2012, 13:47
przez Kropek89
Mam swojego zaufanego mechaniora w centrum na ul. Kolejowej, jakoś dużo ze mnie nie zdziera robie auta u niego od 3 lat, we wtorek jadę zostawić auto. Oby dużo nie wyszło.

PostNapisane: 6 maja 2012, 15:51
przez radzi89
Tylko kup oryginalne pierścienie tłokowe, na tym nie warto oszczędzać <spoko>

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

PostNapisane: 6 maja 2012, 17:50
przez Kropek89
ile kosztują i gdzie je kupić?? bo na Allegro nie mogę znaleźć...

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

PostNapisane: 6 maja 2012, 17:54
przez marcin255
zdejmij głowicę zobacz w jakim stanie jest gładź cylindrów , jeśli nie ma wyczuwalnych rys , krawędzi to stawiam na prowadnice popychaczy , uszczelniacze zaworowe

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

PostNapisane: 6 maja 2012, 18:02
przez Kropek89
sam tego nie zdejmę... zaprowadzę auto we wtorek do warsztatu i mechanior będzie mnie informował na bieżąco co i jak.

PostNapisane: 6 maja 2012, 18:40
przez radzi89
Uszczelniacze raczej nie. Dawałyby znać dużo wcześniej przez dymienie na zimnym, a na ciepłym silniku wszystko by się stabilizowało. Ja jednak stawiam na pierścienie...

Re: Mazda 3 Top Sport 2.0 Siwy/Biały Dym pod dodaniu gazu tak w opór

PostNapisane: 6 maja 2012, 18:47
przez Kropek89
Gdzie szybko kupić oryginalne i jaki jest ich koszt??