Strona 1 z 1

Zmiana drugiego katalizatora na Hi flow 200cpsi ( Mazda 3 BK 2.0)

PostNapisane: 11 kwi 2012, 13:25
przez marcin255
Witam , czy taka zmiana przy dolocie zimnego pow. na stożek , sportowym Sebringu coś poprawi ? Chodzi mi o przelotowość układu wydechowego .

Pojechałem zobaczyc co tam jak się ma i na razie wspawać przelotowy tłumik , po wycięciu 2 kata okazało się , że od strony silnika jest on zalepiony najprawdopodobniej pierwszym wydmuchanym katem , pojadę na " spaliny " i chyba czas szukać kata przykolektorowego <płacze>

Na teraz mam przelotowy tłumik za drugiego kata .

Re: Zmiana drugiego katalizatora na Hi flow 200cpsi ( Mazda 3 BK 2.0)

PostNapisane: 11 kwi 2012, 18:53
przez onyx
Coś tam na pewno da, ale cudów się nie spodziewaj. Na Twoim miejscu wymieniłbym obata na luźniejsze, metalowe katy i problem z głowy na dłuższy czas. Bardziej bym się zainteresował faktem dlaczego w tak młodym aucie posypały się katalizatory? Jeżeli poległ Ci tzw. precat na kolektorze to obstawiałbym puszczanie oleju przez silnik i dopalanie go właśnie w katalizatorze. Nie chcę Cię straszyć ale przerabiałem podobną historię – okazało się, że część odłamków została zassana do silnika – w efekcie miałem pięknie porysowane gładzie cylindrowe i silnik nadawał się do remontu.

Re: Zmiana drugiego katalizatora na Hi flow 200cpsi ( Mazda 3 BK 2.0)

PostNapisane: 11 kwi 2012, 19:14
przez marcin255
Hmm i to jest kolejne pytanie silnik w idealnej formie 160 KM na hamowni , oliwy nie bierze nic , teraz zrobiłem 25 km AOW i .... miód malina od dołu na 5 ciągnie aż miło od 1800 po założeniu stożka zaczynał od 2.5 tys.obr.

Prekata przy kolektorze optycznie nie da się sprawdzić ? Jesli spaliny będą OK , martwic się tym co było w 2 kacie ?

Re: Zmiana drugiego katalizatora na Hi flow 200cpsi ( Mazda 3 BK 2.0)

PostNapisane: 11 kwi 2012, 21:22
przez onyx
Jeżeli sondy Ci nie wykazują "checka" to bym się nie przejmował. Jeżeli masz obawy to jedyna rada sciągnąć kolektor i otworzyć gruchę z precatem.

Na drugim kolektorze jesteś pewien, że miałeś fragmenty wkładu katalitycznego z pierwszego?

P.S. Uważaj z przeciążaniem silnika na WOT z niskich obr. – panewki ostro dostają po <dupa>

PostNapisane: 11 kwi 2012, 21:39
przez marcin255
onyx napisał(a):Na drugim kolektorze jesteś pewien, że miałeś fragmenty wkładu katalitycznego z pierwszego?

Tak powiedział tłumikarz , sondy ok i jak spaliny wyjdą ok , to oleje to , miałem duzo przelany olej po wymianie u " speca" moze to to ?

onyx napisał(a):P.S. Uważaj z przeciążaniem silnika na WOT z niskich obr. – panewki ostro dostają po


Znaczy ? Od dołu

PostNapisane: 11 kwi 2012, 23:44
przez onyx
marcin255 napisał(a):
onyx napisał(a):Na drugim kolektorze jesteś pewien, że miałeś fragmenty wkładu katalitycznego z pierwszego?

Tak powiedział tłumikarz , sondy ok i jak spaliny wyjdą ok , to oleje to , miałem duzo przelany olej po wymianie u " speca" moze to to ?


Jeżeli tak, to mimo wszystko powinno sie zobaczyć co z precatem i jeżeli widać jakieś uszkodzenia to wymienić.

Nadmiar oleju w układzie jest "wyciskany" przez uszczelniacze, więc to może być przyczyną.

marcin255 napisał(a):
onyx napisał(a):P.S. Uważaj z przeciążaniem silnika na WOT z niskich obr. – panewki ostro dostają po


Znaczy ? Od dołu



Tak


P.S. Przenoszę ten topic do 3 BK ---> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=114

Z tuningiem niewiele ma to wszystko wspólnego.

Re: Zmiana drugiego katalizatora na Hi flow 200cpsi ( Mazda 3 BK 2.0)

PostNapisane: 12 kwi 2012, 12:50
przez marcin255
kolejne pytanie jakim cudem bez 2 kata spaliny sa idealne ?

Obrazek