Strona 1 z 3
Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 16:21
przez ADEK19
Witam,
Moja Mazda nie wkręca się na obroty tak jak kiedyś, przyspieszenie sie pogorszyło. Długo nią nie jeździłem (jeździła żona) ostatnio wsiadłem i jakiś muł mi się wydał. Wydaje mi się że katalizator się przytkał ale czy to możliwe przy 100 tysiącach? Komputer żadnych błędów nie pokazuje, spalanie jakoś nie wzrosło. Natomiast mazda przyspiesza jak z silnikiem 1.6... 150 KM to powinno fruwać chyba

Ma ktoś jakiś pomysł? Może ma ktoś taką mazdę w Gdańsku aby można zrobić porównanie?
pozdrawiam

Napisane:
20 lut 2012, 16:25
przez Porter3
Standardowo, czyli pewnie świece, kable WN, filtr paliwa, aparat zapłonowy, dolot, zalać dobrego paliwa, pojeździć trochę żwawiej


Napisane:
20 lut 2012, 16:30
przez Seraf
Nie sprawdzaj kabli wysokiego napięcia bo ich nie znajdziesz

ale tak jak
Porter3 mówi przyczyn może być mnóstwo i trzeba by to wszystko po kolei sprawdzić nie ma łatwego rozwiązania.
Re: Zamulona Mazda 3 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 16:32
przez ADEK19
Świece wymienione, ma cewki a nie WN, filtr paliwa jest w baku niewymienny teoretycznie, paliwo jest lane dobre...

Napisane:
20 lut 2012, 16:36
przez Seraf
dolot czysty? przepustnica nie zawalona? hamulce nie są przyblokowane? felgi się nie grzeją?
Re: Zamulona Mazda 3 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 16:50
przez ADEK19
Hamulce nie trzymają, przeczyściłem przepływomierz, obroty nie falują, sondy lambda wykazują prawidłową pracę na kompie... Ogólnie od zera mazda przyspiesza w miarę, problem jest na wyższych obrotach. Rozbujać powyżej 160/h też jest problem.

Napisane:
20 lut 2012, 16:56
przez Seraf
może w takim razie za sondą coś się zatkało w wydechu

Re: Zamulona Mazda 3 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 17:08
przez ADEK19
No właśnie podejrzewam katalizator... Jestem ciekaw czy ktoś już wymieniał w 2.0...?

Napisane:
20 lut 2012, 17:22
przez radzi89
ADEK19 zmieniłem za Ciebie lekko temat na bardziej precyzyjny

Co do problemu, dobre świece zamontowałeś

? To jest ważne... i kiedy je wymieniłeś ?
Jak wygląda filtr powietrza ? Może jest jakaś nieszczelność w dolocie ?
Może pojedź zbadaj skład spalin?
Na wstępie pojedź na autostradę i przyciśnij Mazde pod prędkość maksymalną i niech się przedmucha?
Oczywiście wcześniej sprawdź olej i filtr...
Re: Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 17:30
przez ADEK19
Dzięki za zmianę tematu:)
No świece ngk jakieś 10 kkm temu, filtr też niedawno... Dzisiaj się bujnę pod maksa


Napisane:
20 lut 2012, 18:49
przez Seraf
pierwszy chyba taki przypadek na forum nawet w dziale GG nie znalazłem takiego przypadku. Jak możesz to nagraj nam filmik z przyśpieszeń.

Napisane:
20 lut 2012, 20:37
przez akostarek
katalizator to chyba ostatnia opcja przy tym przebiegu,
samochód słabnie przy jakichś konkretnych obrotach ?
3750 RPM to granica dla VTCS
4750 RPM to granica dla VIC
Może dolot nieszczelny (-60,0 kPa na wolnych), wolne obroty bez obciążenia mieszczą się pomiędzy 600-700 ?
Re: Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 21:32
przez artureck
Mierzyłeś ciśnienie w cylindrach? Moja też była zamulona. Ciśnienie w granicach 12,6. Wymiana pierścieni przywróciła żwawość. Pisałem o tym w jakimś wątku o słabym silniku. Katalizator wymieniałem na używany. Z poprzedniego zostało parę kostek, które tłukły się w tłumiku. Spaliny masz czarne po dłuższym postoju? Bierze ci olej?
Re: Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 21:40
przez ADEK19
Właśnie muszę sprawdzić ciśnienie w garach... Oleju nigdy nie brał ale dzisiaj zrobiłem kontrole i było poniżej minimum, dolałem 1l. Nie wiem czy dym leci czarny, jutro sprawdzę – czarny czy fioletowy. Piszesz że ciśnienie 12,6 – takie miałeś czy takie powinno być? Jaka twoja miała przebieg przy tym remoncie – na marginesie ile remont cie pochłonął?
Nieszczelność na dolocie raczej bym wykluczył, obroty trzyma 600-700.
Re: Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 21:59
przez artureck
12,6 moja miała, a powinno być więcej – nie pamiętam teraz ile. Przebieg miałem nieduży, nieco ponad 20000 mil. Sam się zdziwiłem, że pierścienie puszczają. Remont kosztował 2300.

Napisane:
20 lut 2012, 22:06
przez akostarek
Standard: 1,400 kPa {14.28 kgf/cm2, 203.1 psi}[300 rpm]
Minimum: 980 kPa {10.0 kgf/cm2, 142.2 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi}
@
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00100.htmlżeby było śmieszniej:
kPa {kgf/cm2, psi} [rpm]
Engine type LF
Standard 1,720 {17.54, 249.5} [300]
Minimum 1,204 {12.28, 174.6} [300]
Maximum difference between cylinders 196.1 {2.0, 28.5}
@
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 00W02.htmlBTW ten silnik to chyba mechanicznie bliźniak fordowskiego 2,0 Duratec?
tam ciśnienie sprężania wygląda tak:
prawidłowe: 1,5 – 1,7 MPa
minimum: 1,3 MPa
Re: Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 22:19
przez artureck
Nie miałem różnic między cylindrami.
Re: Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Napisane:
20 lut 2012, 22:21
przez ADEK19
ciekawe... Jutro sprawdzę, oby miał 16 bar uśredniając


Napisane:
21 lut 2012, 00:07
przez marcin255
artureck napisał(a):12,6 moja miała, a powinno być więcej – nie pamiętam teraz ile. Przebieg miałem nieduży, nieco ponad 20000 mil. Sam się zdziwiłem, że pierścienie puszczają. Remont kosztował 2300.
dziwne bo dane techn. mówią
Sprężanie 11,2:1
Re: Powolne wkręcanie na obroty, zamulenie silnika LF – 2.0 benzyna

Napisane:
21 lut 2012, 00:20
przez artureck
Ja nie podałem stopnia sprężania, tylko ciśnienie w cylindrach.