Strona 1 z 1

Niepokojący dźwięk w okolicy rozrządu – zależny od obrotów silnika

PostNapisane: 17 lut 2012, 21:05
przez tmki
Witam serdecznie,

od przeszło tygodnia borykam się z wstępującym w rożnym czasie nietypowym dźwiękiem zlokalizowanym przy rozrządzie. Dźwięk jest pusty, wręcz plastikowy, ale bardzo głośny i wyraźny. Jakby wiatrak obcierający o plastikową cześć. Za pomocą pedału gazu mogę sterować intensywnością tego dźwięku jak już się pojawi. Występuje on w rożnych momentach. Najczęściej jak spadają obroty, w przedziale 3,5k-2k rpm, na biegach 1-2-3. Na 4 i powyżej 60km/h nigdy go nie słyszałem. Występuję nawet jak samochód stoi w miejscu na odpalonym silniku. Dźwięku nie słychać go cały czas, raz na jakieś 5-10 minut, niezależnie czy silnik jest rozgrzany, czy też nie. Występuję coraz częściej i coraz dłużej się utrzymuje.

Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę samochodem.

Przepraszam za piątkową zagwozdkę <czarodziej> . Proszę o hipotezy, bo czuję, że z tego opisu ciężko stwierdzić co Magdzie dolega :(. Nie mniej jednak w poniedziałek melduje się u mechanika.

Pozdrawiam,
Tomasz.

PostNapisane: 17 lut 2012, 21:10
przez Porter3
Pasek Alternatora? Piszczy przy obciążeniu. Można sprawdzić czy będzie piszczał bez świateł, nawiewów itd.

Re: niepokojący dźwięk w okolicy rozrządu

PostNapisane: 17 lut 2012, 21:20
przez tmki
dziękuje za szybką odpowiedź i za ciekawą diagnozę....idę sprawdzić :)

pozdrawiam!

Re: niepokojący dźwięk w okolicy rozrządu

PostNapisane: 17 lut 2012, 21:58
przez tmki
Porter3, wróciłem po 30 minutach. Twoja diagnoza była w 100% trafiona <spoko>

Poddałem samochód następującemu testowi, wyłączyłem większość źródeł poboru prądu, i po 30 sekundach wszystko włączyłem (światła mijania, długie, klima, radio, podgrzewanie itd.). Powtórzyłem 3 razy, i 3 razy wystąpił dźwięk.

Także do wymiany pasek od alternatora. Dziękuje bardzo za szybką i doraźną pomoc <spoko>

ps. w poprzednim tygodniu wymieniałem w ASO Mazdy pompę wspomagania układu kierowniczego, a z tego co widziałem w schemacie pasek od wspomagania i alternatora znajduję się na jednej rolce. Stąd moje kolejne zapytanie. Czy w Mazdzie mogli źle założyć pasek i dlatego pojawił ten dźwięk?

Pozdrawiam,
Tomasz.

PostNapisane: 17 lut 2012, 23:17
przez dzux
wszystko możliwe proponuje to jeszcze sprawdzić w innym aso lub jechać do tego co zakładali i powiedzieć ze po tym jak wymieniono pompę pojawił sie opisany problem, zapraszamy również do udzielania sie na forum :)

PostNapisane: 18 lut 2012, 22:21
przez tomek-waw
– pasek alternatora – hałasuje górna rolka (dociskowa), wymiana wraz z dwoma paskami zalecana co 60 tys. km

PostNapisane: 18 lut 2012, 22:54
przez marcin255
Dzi@dek napisał(a):– pasek alternatora – hałasuje górna rolka (dociskowa), wymiana wraz z dwoma paskami zalecana co 60 tys. km


gdzie takie zalecenie ?

PostNapisane: 18 lut 2012, 23:07
przez tomek-waw
Tutaj poradnik

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=131607
marcin255 napisał(a):
gdzie takie zalecenie ?


Ktoś zebrał zapewne bolączki po forach i umieścił je w tym artykule.

http://moto.pl/MotoPL/1,98754,8806310,Mazda_3__2003_2009_.html

Re: Niepokojący dźwięk w okolicy rozrządu – zależny od obrotów silnika

PostNapisane: 18 lut 2012, 23:28
przez marcin255
Pytam ,czy to " zalecenie " producenta wymiana co 60 tys.km bo w manualu nic o tym nie ma

PostNapisane: 18 lut 2012, 23:36
przez tomek-waw
A co ile w manualu jest wymiana ?

Re: Niepokojący dźwięk w okolicy rozrządu – zależny od obrotów silnika

PostNapisane: 18 lut 2012, 23:45
przez marcin255
paski napędowe – Sprawdzić co 12 mies.
sprawdzić i wyregulowac także paski wspomagania i klimatyzacji , nie ma słowa o wymianie

PostNapisane: 18 lut 2012, 23:54
przez tomek-waw
Obrazek

W manualu który posiadam.

*2 – Inspect and repair, clean, adjust, or replace if necessary.
Z tłumacza
Sprawdzić i naprawić, wyczyścić, wyregulować lub wymienić w razie potrzeby.
Ale myślę, że te 60 kkm to na pasek jest wystarczająco aby nie mieć przykrej niespodzianki na trasie.

Re: Niepokojący dźwięk w okolicy rozrządu – zależny od obrotów silnika

PostNapisane: 19 lut 2012, 00:06
przez marcin255
Ja myślę ,ze przesada jak nic sie nie dzieje ,nic nie piszczy pasek się nie ślizga -moja <oczko> ma 100 tys.km i wsio oki

pasek alternatora

PostNapisane: 19 lut 2012, 01:00
przez esio1313
prosze o pomoc w znalezieniu fotorelacji albo info o wymianie , dochodza z okolic dziwne piski gdy silnik jest zimny chcac sobie polepszyc popsikalem sprayem do paskow stalo sie jeszcze gorzej :( piszczy teraz caly czas , moglby ktos mi pomoc znalesc schemat jak to wyglada i jakie sruby poluzowac . dzieki

PostNapisane: 19 lut 2012, 10:30
przez radzi89
Witaj Esio,

Połączę Twój temat z innym dotyczącym wymiany paska. Może tam ktoś Ci pomoże. Co do wymiany, na forum nie ma jeszcze fotorelacji :)