Mazda 3 2.0... cz to zen sam silnik?

Postprzez rafcio78 » 30 lis 2011, 22:28

Witajcie!!
Kupilem sobie Mazde 3 , i mam takie pytanie...
Czy w 2.0L Mazdie 3 silnik z bagnetem miedzy kolektorem, a silnik z bagnetem u gory w pokrywie silnika, to ten sam silnik??
Czy wtyczki i okablowanie i uchwyty sa idealnie takie same?
Moja Mazda (9/2006r) ma wlasnie bagnet u gory..w pokrywie...a wiem ze roczniki poprzednie 2004,2005 maja bagnety kolo kolektora.
A silniki Forda 2.0 ..albo z Mazdy 6 2.0 sa idealnie takie same?

Pytam ,bo kupilem Mazde z uszkodzonymi panewkami (u gory pod tlokiem)..lekko klekocze jedna czy dwie przy schodzeniu z gazu..i nie wiem, czy nie lepiej rozgladac sie za jakims innym..czy tego dac zrobic.

Pozdrawiam
rafcio78
 

Postprzez lukaszm » 30 lis 2011, 22:33

hej. witamy nowego na forum. na początek uzupełnij profil o miejscowość i posiadane auto. Myśle że lepiej zrobić remont silnika niż kupować inny z nie pewnym przebiegiem i bez gwarancji że za miesiąc padnie. Pamiętaj że taka wymiana to też dodatkowe koszty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez some1 » 30 lis 2011, 22:43

To ten sam silnik, ale nie do końca taki sam:
The construction and operation of the 2.0 MZR engine is essentially carried over from that of the current Mazda3 with LF engine except for the following features:
– Electronic throttle valve with drive-by-wire relay and accelerator pedal position sensor (similar to that of the Mazda6 F/L)
– Direct ignition coils with integrated power transistor (similar to those of the Mazda6 F/L)
– Linear-type (Broadband) upstream oxygen sensor (similar to that of the Mazda6 F/L)
– Generator with two stator coils (similar to that of the Mazda6 F/L)
– Magneto resistive-type crankshaft and camshaft position sensor (similar to that of the Mazda6 F/L)
– Variable valve timing system with oil control valve and camshaft actuator (similar to that of the Mazda6 F/L)
– Cruise control system integrated in the PCM, with cruise control switches and brake pedal position switch (similar to that of the Mazda6 F/L)



Do tego skrzynia w starszym jest pięciobiegowa, w nowszym sześcio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez rafcio78 » 30 lis 2011, 22:55

<oczy>
Moj Angielsko-teczniczny to nie za bardzo... <oczko>
Tylko tyle co w szkole nauczyli..hehe

No grubo sie zastanawiam nad remontem silnika...ale z ciekawosci ogladalem na Allegro ile sobie zycza za taki silnik,,no i teraz tak sobie mysle i mysle :|
rafcio78
 

Postprzez radzi89 » 30 lis 2011, 23:55

Mialem keidys M3 z silnikiem 2.3 , tam wymienialismy panewki , koszt byl dosc maly wiec zdecydowanie polecam tem mini remont.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Seraf » 30 lis 2011, 23:59

należy pamiętać że 2 litrowy FS (R4) to nie to samo co 2 litrowy LF (też R4)
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez some1 » 1 gru 2011, 11:25

FS to w ogóle poprzednia generacja aut. Tutaj różnice są już pomiędzy LF przed i po lifcie. Choć nie wiem jak bardzo utrudniają przekładkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323