Bardzo wysokie spalanie – BK 2.0 150km 2006r ( rozwiązanie – wymiana sondy lambda )

Postprzez szczypas » 19 paź 2011, 13:51

any news?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:03
Posty: 17
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005r
112t km

Postprzez -Walu$- » 19 paź 2011, 13:55

Czekam na kuriera z sonda.Jutro ma byc w kraju juz oclona i mysle,ze pt/pn bedzie u mnie.Potem odstawiam auto do zrobienia tego i zobaczymy.Poki co nie mam praktycznie juz wspomagania z pompy wsp.Zbiornik juz pusty poprzez ta jakas nieszczelnosc,wiec tez bedzie trzeba ogarnac ten temat.Spalanie bez zmian aktualnie 14.1L.Mysle,ze ostateczny wyrok poznam za okolo tydzien.
Ostatnio edytowano 19 paź 2011, 14:28 przez -Walu$-, łącznie edytowano 1 raz
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez szczypas » 19 paź 2011, 14:21

współczuję... ale to uczucie gdy wyjeżdżasz autem z warsztatu i wszystko działa jak potrzeba – BEZCENNE ( w przenośni oczywiście ;) )
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:03
Posty: 17
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005r
112t km

Postprzez -Walu$- » 26 paź 2011, 16:02

Auto zrobione.
Po wymianie sondy nie czuje zamulania,dlawienia,jest bardziej dynamiczne i jezdzi sie swietnie.Jezdze glownie po centrum lodzi,wiec ciagle czerwone,jakis maly korek,start-stop itp... przejechalem jakies plus minus 15-20km i na kompie 11.5 Litra.Boje sie,ze przy dojazdach do pracy(jakies 3km)na zimnym nie bedzie mial jakies maksymalnej granicy,bedzie mi ciagle rosnac i znow zobacze jakies kosmiczne sumy na kompie.Zobaczymy teraz..porobie troche kilometrow..wylicze na dystrybutor i wyjdzie ile pali.Sadze,ze skoro dolegliwosci podczas jazdy ustapily to powinno byc ok ze spalaniem.
Sebring brzmi bardzo ladnie..a pedaly ni cholery nie pasowaly,instrukcja to chyba do jakiegos ssang yonga jest dana...mechanik nie dal rady i odstawie auto do ASO,niech oni sie bawia.
Za kilka dni potwierdze,czy winowajca byla wadliwa sonda.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez szczypas » 26 paź 2011, 16:05

no to dobre wieści.. ja dzisiaj też swoją odebrałem.. i narazie jest super... super tzn TAK JAK POWINNO BYC
powodzenia :)
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:03
Posty: 17
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005r
112t km

Postprzez -Walu$- » 26 paź 2011, 16:34

A co u ciebie bylo przyczyna duzego spalania ?
Ja licze,ze przy dynamicznej jezdzie bedzie sie krecic w 11-11.5 litra w miescie,w centrum..jak bedzie wyzej niz 12 uznam,ze problem nie byl po stronie sondy.Jak czytam,ze niektorym pala przy dynamicznej jezdzie 10 litrow czy nawet 9.5 to mis ie wierzyc nie chce...chyba,ze ktos robi ciagle dluzsze trasy,albo jezdzi na ladnych drogach,gdzie nie ma korkow i swiatel co 100 metrow.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez szczypas » 26 paź 2011, 16:41

u mnie była sprawa falowania obrotów.. podobno zanieczyszczony silnik krokowy.. na razie po czyszczeniu jest OK.
zobaczymy!.

słuchaj – pojeździj sobie na spokojnie.. przepal parę baków.. itd.. dynamiczna jazda u kazdego oznacza co innego.

Ja kiedys kupiłem rocznego focusa 1,8 tdci – naczytałem sie o niskim spalaniu a potem 7-8 litrów.. i mówie CO JEST >!>!>>!>!>! po czasie jak nauczyłem sie jeździc.. okazało sie ze wyniki 5-6 tez sa mozliwe..

Wg mnie w Mazdach głównym winowającą w spalaniu jest szybkie kręcenie silnika po 4 tys w górę.. nie wiem jak 2,0 ale 1,6 ma zmienne fazy rozrządu.. co wiąże sie ze zdecydowanie większym spalaniem....

potestuj sobie...
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:03
Posty: 17
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005r
112t km

Postprzez radzi89 » 26 paź 2011, 18:12

Dobrze, ,ze w koncu uporales sie z problemami :)
Co do nakladek na pedaly to ich montaz zajmuje okolo godzinki i jest banalny , wiec nie wiem w czym Twoj mechanik mial problem – instrukcja tez jest dosc przejrzysta. ;)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez -Walu$- » 26 paź 2011, 18:17

No mnie rozbraja,gdy ktos mowi,ze kreci w granice 4tys jezdzac dynamicznie i mowi,ze ma w 2.0 w miescie 9.5-10 litrow...naprawde to jest cholernie malo przy takims tylu jazdy.
Jak mam silnik rozgrzany pod luzszej jezdzic to moge krecic do 6tys i spalanie nawet spada lekko.
Wiesz,nie kupilem takiegu auta zeby zmieniac biegi przy 2tys obrotow i zebys tarac sie miec jak najbardziej eco spalanie.. jezdze dynamicznie zmieniam biegi srednio miedzy 3-4 tys obr...problem to krotkie trasy,wszedzie blisko,zimny silnik.. Jesli spalanie bedzie na poziomie 11 GORA 12 litrow o tej porze roku to bedzie ok..jak przekroczy to bede sie mocno martwic.Zobaczymy co pokaza najblizsze kilometry.

Pedaly nie pasowaly..miejsca na otwory do nawiercenia(nie to od podkladek tylko juz tego aluminiowego glownego elementy z gumkami)byly praktycznie tak umiejscowione,ze przez spawy pod pedalami by przechodzily.Pedal gazu zupelnie inny niz na rysunku tak,ze od spodu nie ma jak reka zamontowac nakretek i nie wiadomo jak sie wwiercic,na obrazku jest zdejmowana plastikowa nakladka z gazu,a ja nie mam jej,mam caly jakby zintegrowany.Ciezko to wyjasnic,trzeba zobaczyc,mysle,ze mogli dac od nowszego modelu nakladki.. dam do aso niech sie bawia.
Ostatnio edytowano 26 paź 2011, 18:24 przez -Walu$-, łącznie edytowano 1 raz
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez radzi89 » 26 paź 2011, 18:24

Sam nigdy ponizej 9 litrow nei zszedlem – kedys jak ojciec pojezdzil moim autem to mu sie udalo. Ja mam zawsze w granicy 11-12 litrow przy dynamicznej jezdzie chociaz fakt , ze w korkach zadko staje bo autem tym raczej jezdze dla przyjemnosci wieczorami itd...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez -Walu$- » 26 paź 2011, 18:26

O i to jest to 11-12,a nie jak ktos mi pisal,ze jezdzi szybko,dynamicznie i ma 9.5/10.5...to nie wiem chyba po samych 4 pasmowkach jezdzi,ze cos takiego osiaga,ja przy ciaglych czerwonych swiatlach,korkach,w duzym miescie...nie ma opcji.
Jest 11.5 po kilkunastu km.Kolejne dni pokaza :)
Mimo to ulga spora jest...a i sebring ladnie buczy

RADZI
''12-16 w Mazdzie 3 2.0 to bardzo slaby wynik. Ja swoja jezdze bardzo dynamicznie i spala mi do 11 litrow w miescie. MPS przy rownie dynamiczne jezdzie spala mi 13 litrow ale tam mam 260 KM wiec ma prawo...''

Ja dzis jezdzac normalnie,nie jakos super szybko,po prostu dynamicznie zmiana przy 3,5-4tys i juz 11,5 Litra.Tylko zaznaczam,srodek dnia,miasto,swiatla non stop i nieco korkow..wiec inna sytuacja.Jak do 12 bedzie przy mocno dynamicznej jezdzie to ok..
Ostatnio edytowano 26 paź 2011, 18:39 przez -Walu$-, łącznie edytowano 2 razy
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez szczypas » 26 paź 2011, 18:37

jak auto po wyjeździe z warsztatu jeździ.. to i więcej l mu wybaczysz :)
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:03
Posty: 17
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005r
112t km

Postprzez radzi89 » 26 paź 2011, 18:40

Przy normlanej jezdzie po meiscie bez zamulania spalanie wychodzi mi ok. 10-10,5 litra.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez artureck » 26 paź 2011, 19:47

Swoją drogą to dziwne, że w dużym mieście przy takiej ilości warsztatów żaden się nie poznał, że to wina głupiej sondy? Tutaj na forum od razu wskazano ci możliwą przyczynę, a twoi mechanicy z komputerem w ręku nie mogli tego namierzyć.
Twoje spalanie wydaje mi się normalne w kontekście wysokości obrotów na jakie wprowadzasz silnik. Załóż lżejsze buty i przepal jedno tankowanie zmieniając biegi w okolicach 3 tys. obrotów, a pewnie zejdziesz poniżej 10 litrów. Tak przy okazji, mój rekord chwilowego spalania to 125 l/100km.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez -Walu$- » 26 paź 2011, 19:55

Tak mam zamiar zrobic ^
Tylko mysle,ze przy krotkich trasach,gdzie silnik sie nie zdazy rozgrzac moze byc ciezko..
A mechanicy..no coz.. ''mechanicy''.
Zobaczymy jak wyjdzie ze spalaniem..jak bedzie roslo to nie sonda..jak bedzie tak jak mowisz,to sonda,a polowa mechanikow to pupy wolowe.

Twoje spalanie wydaje mi się normalne w kontekście wysokości obrotów na jakie wprowadzasz silnik.

Przeciez 3-4tys to normalna zmiana biegow
Ponizej 3 tys to jest eco driving
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez artureck » 26 paź 2011, 20:27

Nie wiem, czy jest definicja "normalnej" zmiany biegów. Ja to robię na słuch, nie patrząc na obrotomierz.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez lukaszm » 26 paź 2011, 20:29

Każdy zmienia biegi w zależności jak go stać na paliwo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez artureck » 26 paź 2011, 20:40

I to jest słuszna uwaga, którą można by zamknąć dyskusję.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez piotrekkk1985 » 26 paź 2011, 20:47

Krotkie odcinki (silnik niedogrzany) dynamiczna jazda i to jeszcze w miescie, korki, swiatla, to ja bym sie cieszyl jak by mi palil 12L ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Grzegorz K » 26 paź 2011, 21:19

Co to spalania INNYCH czytałem, że niektórzy schodzą 1,6 CiTD w okolicę 3,5l/100km, gdzie ja nigdy nie zszedłem poniżej 5l/100km.

Także Waluś nie czytał cudzych życzeń, pojeździj trochę (kilka baków najlepiej) i na spokojnie sobie policz, bo spalanie z 20km nie jest zbyt miarodajne... Moze pod górkę miałeś, a z górki tylko ci 8l/100km weźmie.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323