Strona 1 z 5

"klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 25 cze 2011, 21:35
przez marcinsm3
Witam serdecznie,

około roku temu słyszałem owy" klekot" ale wszyscy mówili że jestem przewrażliwiony ... ostatnio stukot jest znaczny ... oto link do filmu –
http://www.youtube.com/watch?v=exSyf2KT ... ideo_title
http://www.youtube.com/watch?v=UfkP8xJa ... ideo_title

Jak myślicie co to może być ? nie czuje zbytnio spadku mocy, i jakiegoś dyskomfortu z jazdy ale obawiam się ,że może dojść do poważnej usterki. Silnik jest "zagazowany" równo rok z lubryfikacją ( przejechał prawie 15 tyś. km na gazie obecny przebieg to prawi 94 tyś km.) – podczas nagrania filmu silnik pracuje na benzynie oczywiście.

Proszę o poradę czy ktoś się spotkał z takim problemem ? Jaka część może być wadliwa ? dodam iż przy nagłym dodaniu gazu na biegu jałowym słychać jakby silnik zasysał "lewe" powietrze czy to może być uszczelka pod kolektorem ssącym słychać to na drugim filmiku na samym początku przy dodaniu gazu) ?

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 25 cze 2011, 22:43
przez Blumek
Jak to zawsze bywa po filmikach ciężko co kolwiek powiedzieć, mi osobiście wydaję się że coś z zaworami. Jeżeli po roku czasu się to nasiliło to już może być kiepsko. Albo zbyt już duży luz zaworowy, albo któryś zawór się rozpadł ( m.in przez gaz), Co do luzu zaworów to nie pamiętam czy w 2.0 jest hydrauliczne czy mechaniczne, ale raczej hydro
Następnie może coś z napinaczem łańcucha i przeskoczył a stukanie to efekt tego.
Trzecia sprawa to panewki na korbie. Ogólnie nie polecam poruszać się dalej tym autem bo faktycznie coś stuka ostro.
Co do drugiego pytania to oczywiście, że mogła pójść uszczelka, jednak jedno z drugim nie ma raczej nic wspólnego.
Ciężko jest pomóc w takich przypadkach na odległość. I nie do końca rozumiem dlaczego nie wybrałeś sie do dobrego mechanika, jak już ten stukot występował.

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 26 cze 2011, 13:41
przez radzi89
A moze to klapki od systemu VRIS ?

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 27 cze 2011, 10:31
przez GEUGE
Mam ten sam silnik i też lpg ale u mnie na razie cisza. Stawiam na zawory i ich regulację. Jak kiedyś pytałem w serwisie to regulacja jest mechaniczna. Mechanik słuchał z 3minuty i powiedział że jest ok a jak zaczyna coś pukać to wtedy regulacja. Jedź i zapytaj o regulację i na razie nie korzystaj z lpg.
Pozdro i czekam na wyniki.

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 27 cze 2011, 20:25
przez marcinsm3
Witam,

Dzięki za opinię.

Właśnie byłem u mechanika osłuchał stetoskopem z góry od dołu itd .. i stwierdził że na 80 % coś z łańcuszkiem rozrządu ( uderza o aluminiową osłonę ,a że przy około 3 tyś obrotów nie słychać tego bo się bardziej napina... myślę że po prostu jest już taki hałas że tego nie słychać :) ) i od razu pytanie Czy w tej wersji jest łańcuszek rozrządu ??? Powiedział że stukot słychać bardziej od dołu silnika i że tak się niesie po całym... zaproponował na środę ostateczną diagnozę za 150 zł no i jakby się okazał łańcuszek to robocizna wymiana tego za 500 zł .... no ale dziwne bo auta ma przebieg- bynajmniej na liczniku 93 tyś km. książka serwisowa niby to potwierdza :)

No nic jutro odwiedzę jeszcze dwa miejsca zobaczymy co chłopaki powiedzą :)

Pozdrawiam

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 27 cze 2011, 21:19
przez marcin255
jest łańcuch , wymiana po ok 240 tys.km , wiec albo auto ma ok 200 albo nie łańcuch albo jakiś wadliwy

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 28 cze 2011, 01:49
przez Blumek
Nie róbmy z łańcucha i jego elementów, cześć bezawaryjnej.

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 28 cze 2011, 11:12
przez RobertPi
Ale łańcuch ma napinacz i element prowadzący . Może, któryś z nich się zbuntował?

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 28 cze 2011, 22:45
przez dzux
marcinsm3 napisał(a):Witam,

Dzięki za opinię.

Właśnie byłem u mechanika osłuchał stetoskopem z góry od dołu itd .. i stwierdził że na 80 % coś z łańcuszkiem rozrządu ( uderza o aluminiową osłonę ,a że przy około 3 tyś obrotów nie słychać tego bo się bardziej napina... myślę że po prostu jest już taki hałas że tego nie słychać :) ) i od razu pytanie Czy w tej wersji jest łańcuszek rozrządu ??? Powiedział że stukot słychać bardziej od dołu silnika i że tak się niesie po całym... zaproponował na środę ostateczną diagnozę za 150 zł no i jakby się okazał łańcuszek to robocizna wymiana tego za 500 zł .... no ale dziwne bo auta ma przebieg- bynajmniej na liczniku 93 tyś km. książka serwisowa niby to potwierdza :)

No nic jutro odwiedzę jeszcze dwa miejsca zobaczymy co chłopaki powiedzą :)

Pozdrawiam



a ja podejrzewam że będzie całkiem coś innego i jak piszesz pojedziesz gdzieś indziej i diagnoza będzie inna. a nie wydaje mi się żeby ktoś aż tak mógł przekręcić licznik, żeby już rozrząd był do wymiany

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 29 cze 2011, 20:28
przez bery
Witam!
Myślę , że nie jest to łańcuch tylko przytarte panewki. Właśnie przerabiam podobny temat ze swoją szóstką 2.0 w benzynie.

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 29 cze 2011, 23:23
przez aRcek
hehe witamy w klubie to są klapki VRIS na 100 wiem bo to sam mam. Klapki te znajdują się kolektorze ssącym widocznym na twoim filmiku.
Masz teraz 3 opcje:
1. Jeździsz z tym (ja już jeżdżę 1,5 roku :) i nic się nie dzieje oprócz stukania
2. Kupujesz używkę na allegro za 500-800 złotych bez pewności że dobra
3. Kupujesz nówkę z serwisu za 3 tyś :)

Jeśli chcesz być pewny czy to napewno to:
Odpal samochód na zimnym i posłuchaj czy stuka. Wyjdź na zewnątrz posłuchaj silnika i jak wskazówka temperatury silnia będzie się zbliżała do środka klapki powinny zacząć działać i stukać.

Klapki nie wpływają w żadnym przypadku na przyspieszenie i inne parametry no ale niestety pogarszają wrażenia estetyczno-słuchowe.

Pozdrawiam :)

/edit postarm się w ciągu tego tygodnia nagrać filmik i wrzucić na youtube na ktorym pokażę jak zdiagnozować na 100% że to są klapki vris a nie żaden łancuch (wystarczy przy działającym silniku odłączyć taki kabelek pod pokrywą silnika zaraz przy nim po prawej stronie [czerwona wtyczka] jak się go odłączy to przestaje stukać :) )

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 2 lip 2011, 08:39
przez marcinsm3
Witam,

Dzięki bardzo za Wasze odpowiedzi ... szczególnie diagnoza "aRcek " okazała się właściwa :)

Odłączyłem "czerwoną kostkę" i faktycznie "klekotu" nie słychać :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b28 ... 850af.html

Skoro to klapki VRIS co dalej z tym robić ? jeździć dalej ? nie wpływa to na trwałość silnika itp ... czy nie spowoduje to kolejnych usterek ?

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 4 lip 2011, 19:58
przez kupis99
Ponowie, wypowiedzcie się proszę, czy podobny problem może dotyczyć silnika 1,6 diesel ?
Mam podobny klekot pod maskąod wczoraj rano ? Porównując z filmikiem z pierwszego posta to właściwie to samo, czy w silniku diesla też są te same klapki ? jeśli tak to jak odłączyć od nich zasilanie zeby sprawdzić czy klepią ??


Pozdrawiam

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 5 lip 2011, 22:34
przez aRcek
a nie jesteś przewrażliwiony? Bo stuk z silnika benzynowego który ma kolega to nie jest norma, w dieslu natomiast uznałbym taki odgłos za normalny.

PostNapisane: 14 sty 2014, 01:22
przez dawid.9s
Potwierdzam diagnozy aRcek.
U mnie 146 k przebiegu, dokładnie takie same objawy. Na zimnym cisza, po rozgrzaniu stuki jak na filmiku. Po odłączeniu czerwonej wtyczki, stuki znikają. Więc to 100% klapki.
Oby to niczemu nie zaszkodziło :D

Swoją drogą, czy ktoś umie tak prosto wytłumaczyć:
– dlaczego tak się dzieję ?
– Czy na pewno nie ma strachu o uszkodzenie silnika?
– Czy stukające klapki na pewno nie mają wpływu na moc?

Pozdrawiam

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 14 sty 2014, 09:06
przez marcin255
U mnie te klapki hałasują co jakis czas , raz je słyszę raz nie , z tego co mówi aRcek może to mieć wpływ na spalanie oleju .
Kolektor poliftowy do mazdy 3-5 2.0 kosztuje ok 200-250 zł – można pokusić się o zmianę .
Ja planuję akcję za parę tygodni.

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 14 sty 2014, 21:44
przez dawid.9s
Taka duża różnica w cenie ?
A jak wygląda sprawa dopasowania ? Jest on kompatybilny ?

U mnie nie zauważyłem żeby olej ubywał. Sprawdzam dość często i oleju ciągle tyle samo – Dzięki Bogu :D

PostNapisane: 15 sty 2014, 11:30
przez Marcis
Klapki mogą mieć wpływ na moment obrotowy, bo reagują na naciśnięcie pedału gazu i zapotrzebowanie mocy. Tak mi się wydaję. Nie wiem jaki wpływ może mieć na zużycie oleju kolektor dolotowy, no ale jakieś odmy są podłączone. Klapki może dostają jeśli się jeździ agresywnie na zimnym silniku lub przy czyszczeniu przepustnicy dostał się jakiś brud do niego? Nie mam problemu ale sam bym wolał wiedzieć od czego jest ich zużycie by samemu unikać w miarę. Bo raczej nie żywotność skoro każdy ma przy innym przebiegu.

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 15 sty 2014, 21:06
przez marcin255
Podciśnienie ( przy pełnym otwarciu przepustnicy i zamknięciu klapek w kolektorze ) zamyka zawór PCV , moim zdaniem jeśli klapki nie zamykają się do końca to podciśnienie jest za niskie nie zamyka PCV i wysysa mgłę olejową przez PCV – ale to teoria

Re: "klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

PostNapisane: 25 paź 2014, 19:01
przez tamburyn
I podbijam.
Wymieniałem dzisiaj olej wraz z "płukanką" Forte Motor Flush.
Jako, że samochód brał olej w ilości ok. 0,5l. na 1tys. km zrobiłem tak jak każe instrukcja- całe 2 razy!
Raz stary olej z Forte, za chwile nowy z Forte. Silnik na jednej i drugiej zupie chodził po ~45min. I chodził ładnie, cykał sobie spokojnie.
Zlałem syf, zmieniłem filtr, wlałem nowy olej I COSIK STUKA w silniku :|
Pomyślałem, że może wypłukałem nagar czy ki piernik, ale przecież w trakcie kiedy silnik chodził na oleju z Forte nie było słychać tego dźwięku.
Wlałem nowy olej, odpaliłem auto i coś się tłucze. Kur*a nooooo.

Jakie są opcje jeśli to nie kolektor? (zakładam, że nie on bo na zimnym i tak się tłucze, chociaż za chwilę pójdę szukać wtyczki ;) ).

P.S. działania bądź nie działania Forte nie komentujmy :P