Strona 1 z 1

Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 2 lis 2010, 16:16
przez toomas1986
Witam. Ostatnio zaczął mi się pojawiać błąd P0128 – "Termostat płynu chłodzącego ? wadliwe działanie". Spotkał się ktoś z Was z tym błędem?? Co on może oznaczać??
Pozdrawiam

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 3 lis 2010, 10:50
przez myshouek
Należy wymienić termostat. Może Ci się zaciąć na trasie i przegrzejesz auto.

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 3 lis 2010, 11:41
przez radzi89
Prawdopodobnie termostat sie zacina. Wymien go na nowy. Nie bedzie to wielki koszt, a jezdzac z zacietym termostatem mozesz wiele ryzykowac.

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 3 lis 2010, 21:50
przez toomas1986
Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem, iż P0128 mówi o tym, że temperatura płynu chłodzącego silnik jest poniżej temperatury wymaganej dla pracy termostatu. Wydaje mi się to trochę dziwne... płyn chłodzący za zimny <co?> Czy może źle to interpretuje??
A orientuje się ktoś z Was ile taki termostat kosztuje?? I czy do wersji kanadyjskiej jest taki sam jak do europejskiej??

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 3 lis 2010, 22:20
przez radzi89
na 99% bedzie taki sam. Co do ksoztow to ciezko mi powiedziec bo w Mazdzie jescze nie wymienialem,
do Jeepa Grand Cherokee kosztowal 50 zl, do Mercedesa S kosztowal 190. Znajac koszty czesci Mazdy bym oscylowal w okolicy 100 zl.

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 09:50
przez myshouek
toomas1986 napisał(a):Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem, iż P0128 mówi o tym, że temperatura płynu chłodzącego silnik jest poniżej temperatury wymaganej dla pracy termostatu. Wydaje mi się to trochę dziwne... płyn chłodzący za zimny <co?>


jak pokazuje wskaźnik temperatury silnika? Jest w połowie jak się nagrzeje czy nie?

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 13:07
przez radzi89
w madzie to nie ma znaczenia. Czujnik pokaze inna wartosc niz prawidlowa dopiero wtedy gdy prawie sie przegrzeje. Byla juz mowa o tym na forum. Wskaznik temperatury w Mazdzie jest pozbawiony sensu gdyz nie pokazuje prawidlowej wartosci. Przy autach z DPF podczas wypalania filtra temperatura silnika dochodzi nawet do 110 stopni, a wskaznik w aucie dalej pokazuje prawidlowa wartosc....

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 15:23
przez Blumek
A przy jakiej temperaturze w 1,6 Benzyna powinien się włączyć wentylator?

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 16:53
przez toomas1986
jak pokazuje wskaźnik temperatury silnika? Jest w połowie jak się nagrzeje czy nie?

Nie zwróciłem uwagi aby coś było nie tak ze wskazywaną temperaturą – więc raczej wskazówka pokazuje dobrze...

w madzie to nie ma znaczenia. Czujnik pokaze inna wartosc niz prawidlowa dopiero wtedy gdy prawie sie przegrzeje.

A za pomocą ELMa mogę odczytać dokładniejsze wskazania temperatury niż na wskaźniku na tablicy rozdzielczej?? Jeśli tak to ile powinna u mnie wynosić prawidłowa temperatura??

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 17:53
przez radzi89
Niestety nie wiem jak mozna ja sprawdzic, to co wam przekazalem dowiedzialem sie w Szczecinskim ASO i niestety nic wiecejnie wiem..

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 18:02
przez toomas1986
Dobra dzięki. Myślę, że jeśli dalej ten błąd będzie się pojawiać to chyba poprostu wymienię ten termostat...

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 19:12
przez Blumek
Mi przez ELM na postoju z odpalonym silnikiem( około 7 minut) pokazywało 89 Stopni, wskazówka na środku.Ale planuje sprawdzić jeszcze cieplejszych warunkach bo mi się coś wentylator nie włącza, iż potrafię stać w korkach sporo. Wiem że teraz chłodno jest na zewnątrz , ale co się przysłuchuję innym autom to im się wentylatory włączają ( nie tylko te od klimy :) )

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 21:11
przez radzi89
Myslle, ze 80-90 stopni to bedzie notmalna atemperatura dla naszych silnikow ale pewnosci zadnej nie mam,....

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 4 lis 2010, 21:47
przez Blumek
No ja tez myślę że okolice 90 stopni to optymalna temp pracy dla silnika, Ale i tak muszę sprawdzić dla świętego spokoju kiedy się termostat u mnie otwiera, ogólnie przecież ma to wpływ na spalanie. A teraz większości żonka jeździ i raczej spokojnie.Spalanie widać poniżej. Zastanawia mnie też ten błąd co kolega opisał wyżej, co on konkretnie może oznaczać... czy silnik właśnie nie jest dogrzany przez dłuższy czas (termostat otwarty/zacięty przepuszcza) czy może termostat nie otwiera się po nagrzaniu silnika ( lub tylko częściowo/zacięty). Sam termostat przecie nie ma żadnych czujników, ten błąd wywołują raczej czujniki temperatury.

Re: Check engine light – błąd P0128, termostat itp.

PostNapisane: 5 lis 2010, 02:18
przez toomas1986
Postanowiłem przeprowadzić pewne próby...
Po dłuższym czasie gdy silnik był włączony – trochę pododawałem gazu i przeglądałem na komputerze dane czujników.
Pojawiły mi się błędy jak na obrazie poniżej:
Obrazek

Temperatura cieczy chłodzącej silnika w trakcie mojego testu doszła do 104 stopni C.
Z czasem zwiększała się też wartość na czujniku temperatury zasysanego powietrza (wynosiła ona 78 stopni C).
Co o tym sądzicie??

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 5 lis 2010, 02:50
przez Blumek
Temperatura cieczy chłodzącej silnika w trakcie mojego testu doszła do 104 stopni C.
W jakich warunkach?

Re: Check engine light – błąd P0128

PostNapisane: 5 lis 2010, 03:06
przez toomas1986
Samochód stał w miejscu w garażu (tył samochodu poza garażem żeby spaliny wyleciały... ). Trochę dodawałem gazu...

PostNapisane: 3 lut 2016, 14:57
przez marcin255
toomas1986 napisał(a):piątek, 5 listopada 2010, 02:06 -Samochód stał w miejscu w garażu (tył samochodu poza garażem żeby spaliny wyleciały... ). Trochę dodawałem gazu...

przez 5 lat czekał na taką radę :)