Strona 1 z 1

Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 24 wrz 2010, 23:43
przez toomas1986
Zakupiłem sobie ELM327 z oprogramowaniem PCMSCAN. Po podłączeniu do samochodu odczytałem kody problemów (jak widoczne powyżej). Co te błędy rzeczywiście oznaczają??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 25 wrz 2010, 08:33
przez vqsoft
kłopoty z sondą lambda

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 25 wrz 2010, 13:14
przez toomas1986
Ale czy to oznacza, że sonda lambda będzie do wymiany? I której sondy lambda to dotyczy? A tak wogóle to ile jest tych sond lambda w M3 sedan? dwie? Bo ja w poprzednim samochodzie (Renault Megane) miałem dwie.

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 25 wrz 2010, 13:30
przez vqsoft
jak dla mnie to druga sonda lambda
ta za katalizatorem

jaki przebieg? moze kat uległ destrukcji ?

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 25 wrz 2010, 13:51
przez toomas1986
Przebieg: niecałe 121160 km. W sierpniu kupiłem samochód. Jest sprowadzony z Kanady. Zanim go zakupiłem chyba około roku był w Polsce.
Jak mogę stwierdzić czy katalizator uległ destrukcji?
Czy mogę przy pomocy tego interfejsu diagnostycznego ELM327 i programu PCMSCAN sprawdzić coś więcej odnośnie problemu?? np. sondy lambda czy katalizatora??

Edit: Nie wymieniałem jeszcze świec, oleju ani filtrów. Pod maską jest sportowy filtr (stożkowy) – także go jeszcze nie czyściłem. Czy to może powodować te błędy?

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 25 wrz 2010, 14:40
przez vqsoft
możesz podejrzeć prace sond
sprawdzić czy wykres ich pracy jest prawidłowy i czy reagują na polecenia kierowcy.

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 25 wrz 2010, 21:29
przez Wojtek
vqsoft napisał(a):jak dla mnie to druga sonda lambda
ta za katalizatorem...


Popieram, ale nalezy sprawdzic kable i napiecie na wejsciu...
Mozna to sprawdzic (chyba) w "widoku danych" twojego programu :)

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 26 wrz 2010, 20:43
przez toomas1986
Nie wiem jeszcze za bardzo jak, ale popróbuje posprawdzać – może jeszcze dziś lub jutro...
A jak powinien wyglądać prawidłowy wykres pracy sond lambda? Jakie powinny być napięcia??

Kod błędu: P0138 – pytanie

PostNapisane: 25 maja 2015, 10:13
przez The_Radek
Witajcie,
Chodzi mi o błąd P0138 – Sensor Circuit High Voltage (Bank I Sensor 2).

Wiem, że chodzi o drugą sondę lambda, ale która to jest to nie wiem dokładnie. Według książki serwisowej to może być 9, 10 lub 11...:
Schemat.jpg


Czy możecie pomóc którą to ja mam zbadać? I czy sięgnę ją spod maski, czy muszę jakoś specjalnie rozbierać układ aby się tam dostać?

Chcę najpierw sprawdzić wtyczkę, przewody... potem chcę ją wyjąć, przeczyścić druciakiem, może przepłukać w benzynie i zmontować w całość.

W razie gdybym musiał ją wymieniać to jaki ta właściwa ma symbol? Według tej samej księgi co obrazek, mam kilka...:
9- LF63-18-8G1B
10- LF67-18-861A
11- LF69-18-861C

Szukałem jednak po tych oznaczeniach, i w polskich sklepach takich oznaczeń nie znalazłem... nie wiem którą powinienem się zainteresować.

Czy mogę Was prosić o pomoc?
Z góry dzięki.

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 28 maja 2015, 13:28
przez marcin255

PostNapisane: 29 maja 2015, 15:22
przez Kołcz
Siema,
Kiedyś tez pojawił mi się ten błąd ale chłopaki z serwisu powiedzieli żeby się tym zbytnio nie przejmować, jak chce na sile to mogą to wymienić bądź coś tam wyczyścić, po chwili zniknął mi ten błąd lecz od czasu do czasu zapali się kontrolka.

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 18 wrz 2017, 19:04
przez Damian68
Podłączyłem dzisiaj Forscan i znalazłem błąd p0138 czyli zbyt wysokie napięcie w obwodzie HO5S12 – sonda lambda HEGO { strona prawa za katalizatorem status oczekujący- usterka oczekuje na potwierdzenie Check się nie pali
i co z tym zrobić ? Wymienić sondę czy po prostu jeździć dalej, wcześniej wstawiłem emulator
Jeśli wymiana czy to taka sonda
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-3-bk-2-0-03-09-i6780553324.html

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 18 wrz 2017, 20:34
przez Paweł_Radom
Zobacz tutaj
Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20030621100222/html/id010245805100.html

Może coś Tobie pomoże

P.S. W 2.0 LF są 2 sondy ??
sonda.png

LFB6-18-861
LF68-18-861
LF66-18-861

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 19 wrz 2017, 12:25
przez marcin255
tak jak w większości aut 1 regulacyjna 2 kontrolna

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 19 wrz 2017, 17:39
przez Damian68
Dlatego ponowię pytanie czy trzeba tą za katalizatorem jak mniemam kontrolną wymienić czy jeździć i się nie przejmować. Jaki ma wpływ na pracę silnika ?

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 19 wrz 2017, 18:13
przez marcin255
zresetować komp i poczekać

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 19 wrz 2017, 18:24
przez Damian68
Na Forscanie usunąłem błąd i na razie pojeżdżę i sprawdzę czy się pojawi.

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 7 lis 2017, 17:26
przez Damian68
Błąd się pojawia a czasami wyskakuje check więc ponawiam pytanie co z tym fantem zrobić aby niepotrzebne koszta nie ponosić

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 7 lis 2017, 21:36
przez marcin255
Jak kat padł wyjdzie na spalinach w jakimś programie sprawdź czy sonda pracuje od 0.1 do 0.9 V

Re: Check engine – P0138, P2188

PostNapisane: 31 sty 2018, 17:27
przez Damian68
Tak dla odnotowania pewnego faktu a mianowicie po wymianie termostatu błąd jak na razie nie powrócił . Nie wiem czy ma to znaczenie ale na razie mam spokój