Czyszczenie przepustnicy – BK silniki benzynowe
witam mam takie pytanie hmm ma ktoś może foto relacje z czyszczenia przepustnicy i krokomierza gdyż muszę sie wziąśc za to a nie wiem co do czego a przydało by mi sie zebym to sobie sam ogarnoł i zrobil bo jak sam zrobie to bede wiedział na czym bede stał wiec jak ktos ma to prosil bym o pomoc i drugie pytanie wymiana termostatu gdzie sie znajduje i czy ktos ma zdjecia bo ja nie mechanik a wkoncu bym sie za to sam zabrał
Odświeżę temat, ktoś używał środka liqui moly? Jakieś opinie ?
http://allegro.pl/liqui-moly-srodek-do-czyszczenia-przepustnic-5111-i5686564120.html
http://allegro.pl/liqui-moly-srodek-do-czyszczenia-przepustnic-5111-i5686564120.html
Witajcie,
W zeszły weekend, wraz z klubowiczem Pawcio1017 dokonałem czyszczenia przepustnicy.
Niestety nie udało nam się wyjąć całej przepustnicy z komory silnika, a to przez jedną zasraną wtyczkę z taką czerwoną zawleczką... Zawleczka dała się podnieść, ale wtyczka i tak nie chciała zejść... w końcu przy jednym mocniejszym szarpnięciu zawleczka się urwała, spadła w czeluście kanału i poszła w zapomnienie...
Jako, że nie udało nam się wyjąć przepustu w całości, czyszczenie nie było w 100% idealne ( w moim odczuciu) więc podejrzewam, że w niedługim czasie będę chciał to zrobić jeszcze raz ale tym razem z całkowicie wyjętą przepustnicą... ale jak nie wyjmę tej wtyczki to znów nie doczyszczę przepustu...
Pytanie więc, jak się wyciąga tę cholerną wtyczkę? Czy brak zawleczki to jakiś duży problem?
Swoją drogą pochwalę się dotychczasowym sukcesem
Przed:
Po:
Mam dodatkowo kilka wątpliwości:
1. Po czyszczeniu zauważyłem, że klapka przepustnicy nie jest w 100% zamknięta, widać malutką szczelinę w osi prostopadłej do poprzeczki – czy to się jakoś reguluje? Czy tak ma być, że klapka nie jest całkowicie zamknięta?
2. Po czyszczeniu ECU nie zostało zresetowane, czy może to być powodem ciut zbyt wysokich obrotów na zimnym oraz wolno opadających obrotów przy zmianie biegów? Czy to się samo wyreguluje czy jednak ten ECU zresetować?
Mam nadzieję, że pomożecie
Pozdrawiam
W zeszły weekend, wraz z klubowiczem Pawcio1017 dokonałem czyszczenia przepustnicy.
Niestety nie udało nam się wyjąć całej przepustnicy z komory silnika, a to przez jedną zasraną wtyczkę z taką czerwoną zawleczką... Zawleczka dała się podnieść, ale wtyczka i tak nie chciała zejść... w końcu przy jednym mocniejszym szarpnięciu zawleczka się urwała, spadła w czeluście kanału i poszła w zapomnienie...
Jako, że nie udało nam się wyjąć przepustu w całości, czyszczenie nie było w 100% idealne ( w moim odczuciu) więc podejrzewam, że w niedługim czasie będę chciał to zrobić jeszcze raz ale tym razem z całkowicie wyjętą przepustnicą... ale jak nie wyjmę tej wtyczki to znów nie doczyszczę przepustu...
Pytanie więc, jak się wyciąga tę cholerną wtyczkę? Czy brak zawleczki to jakiś duży problem?
Swoją drogą pochwalę się dotychczasowym sukcesem
Przed:
Po:
Mam dodatkowo kilka wątpliwości:
1. Po czyszczeniu zauważyłem, że klapka przepustnicy nie jest w 100% zamknięta, widać malutką szczelinę w osi prostopadłej do poprzeczki – czy to się jakoś reguluje? Czy tak ma być, że klapka nie jest całkowicie zamknięta?
2. Po czyszczeniu ECU nie zostało zresetowane, czy może to być powodem ciut zbyt wysokich obrotów na zimnym oraz wolno opadających obrotów przy zmianie biegów? Czy to się samo wyreguluje czy jednak ten ECU zresetować?
Mam nadzieję, że pomożecie
Pozdrawiam
klapka nigdy nie jest w 100% zamknięta silnik musi brać powietrze.
A nie przycina Ci się po czyszczeniu, odrazu się zamyka? na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie bo nie masz linki po wciskaj gaz kilkadziesiąt razy, może się gdzieś o brud zapiera. A jak nic nie da to walnij reseta. jak do weekendu nic nie pomoże to możemy się zgadać bo co drugi weekend od pt do niedzieli mieszkam w olsztynie.
Pytanie co mają ELM'a ile u was pokazuje otwarcie przepustnicy przy wciśniętym pedale gazu? U mnie zaswsze 92.8 % myślałem że mój ELM źle pokazuje ale podłączałem u znajomych i jest 100. Pedał o nic się nie opiera sprawdzałem no tylko o ten org odbój w podłodze.. Jakie są u was wartości?
A nie przycina Ci się po czyszczeniu, odrazu się zamyka? na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie bo nie masz linki po wciskaj gaz kilkadziesiąt razy, może się gdzieś o brud zapiera. A jak nic nie da to walnij reseta. jak do weekendu nic nie pomoże to możemy się zgadać bo co drugi weekend od pt do niedzieli mieszkam w olsztynie.
Pytanie co mają ELM'a ile u was pokazuje otwarcie przepustnicy przy wciśniętym pedale gazu? U mnie zaswsze 92.8 % myślałem że mój ELM źle pokazuje ale podłączałem u znajomych i jest 100. Pedał o nic się nie opiera sprawdzałem no tylko o ten org odbój w podłodze.. Jakie są u was wartości?
marcin255 napisał(a):o ile się nie mylę do wolnych jest osobny dukt
To prawda. Dzisiaj rozbierałem przepustnice by zobaczyć czemu nie mam otwarcia na 100% i i faktycznie jest oddzielny kanał. Patrzyłem te otwarcie i opiera się na oryginalnym oparciu. Dla pewności wyjęłem przepustnicę i kawałek tego metalu spiłowałem i teraz otwiera się na 94.7 U was jest tak samo? Czy 100%, bo sama przepustnica dużo nie zmieni jeśli chodzi o pobranie powietrza i tak jest otwarcie pełne i tak, tylko sterownik paliwa może nie dostawać info że mam wciśnięty pedał na 100% i nie podawać paliwa na te 100% tylko 94,7
Witam
Mam maly problem. Zakleszcza mi się przepustnica.
Linka i zanieczyszczona przepustnica została wykluczona.
Przepustnica nie jest zasyfiona i zamiast opierać się o śrubę odbojnika opiera się w kanale dolotowym i to powoduje jej zakleszczanie.
Muszę podkręcić śrubę przy odbojniku przepustnicy problem w tym ze nie na takiej możliwości ponieważ śruba została fabrycznie zaślepiona,
Jakieś pomysły ? Czy można zmienić fabryczne ustawienie przepustnicy ?
Mam maly problem. Zakleszcza mi się przepustnica.
Linka i zanieczyszczona przepustnica została wykluczona.
Przepustnica nie jest zasyfiona i zamiast opierać się o śrubę odbojnika opiera się w kanale dolotowym i to powoduje jej zakleszczanie.
Muszę podkręcić śrubę przy odbojniku przepustnicy problem w tym ze nie na takiej możliwości ponieważ śruba została fabrycznie zaślepiona,
Jakieś pomysły ? Czy można zmienić fabryczne ustawienie przepustnicy ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Marcis napisał(a):Pytanie co mają ELM'a ile u was pokazuje otwarcie przepustnicy przy wciśniętym pedale gazu? U mnie zaswsze 92.8 % myślałem że mój ELM źle pokazuje ale podłączałem u znajomych i jest 100. Pedał o nic się nie opiera sprawdzałem no tylko o ten org odbój w podłodze.. Jakie są u was wartości?
Ja właśnie wczoraj zauważyłem, że przy pełnym otwarciu nie mam 100% tylko też brakuje niecałych 10, a jak to wygląda gdy nie dotykacie pedału? Bo u mnie jest chyba koło 18% otwarcia, tak ma być skoro przepustnica ma ten osobny kanalik do wolnych obrotów?
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
nie wiem , chcę sam zobaczyć ile ma otwarcia i w jakich warunkach
U mnie tak samo stojąc i tylko włączony zapłon nie dochodziło do 100. Pytałem kiedyś o to ale nikt się nie interesował. Też mam na linkę i co ciekawe tam gdzie opiera się metal na przepustnicy, gdy to spiłowałem to teraz mam na 94 max więc o kilka więcej. Jeśli chodzi o powietrze nic to nie zmieni bo i tak przepustnica jest otwarta, tylko pytanie czy ECU nie mając tych 100% daje pełna swoją moc.
Marcis napisał(a):Jeśli chodzi o powietrze nic to nie zmieni bo i tak przepustnica jest otwarta, tylko pytanie czy ECU nie mając tych 100% daje pełna swoją moc.
Pełną moc mamy przy ok 4 do 5.5 tys. rpm. także ful otwarcie przepustnicy nic tu do max osiągów nie ma – chyba
Witam,
czyściłem niedawno przepustnice która powodowała zacinanie gazu.
Efekt bardzo zadowalający, pedał gazu chodzi lekko, autkiem się fajnie rusza. Niestety zauważyłem po tym zabiegu coś czego wcześniej nie było. Jadąc np na 2 lub 3 biegu gdy obroty są na około 2500, w momencie całkowitego puszczenia gazu, auto zamiast od razu delikatnie płynnie zwalniać, trzyma przez 2-3 sekundy obroty na których był i nagle zaczynają spadać po ówczesnym denerwującym szarpnięciu.
Jest to strasznie irytujące jeśli chodzi o płynność jazdy.
Na biegu jałowym z obrotami wszystko ok, nie falują.
Wyciągnąłem drugi raz przepustnice aby dostać się do TPSu którego wcześniej nie ruszałem. Rozebrałem go ale nie było tam nic niepojącego, wewnątrz był czysty. Profilaktycznie wszystko jeszcze raz wyczyściłem i założyłem. Niestety nic to nie pomogło. Zaniepokoiło mnie w dodatku, że teraz w Torquay otwarcie przepustnicy pokazuje mi na 19,2 % a nie jak wcześniej na 18%. Jednak obroty na jałowym są w porządku trzymają się w granicy 750-830 i nic nie faluje.
Reset komputera przez odpięcie akumulatora już przerabiałem po 1 czyszczeniu, przejechałem ponad 200 km po tym zabiegu więc przepustnica powinna się zaadaptować.
Czy za takie objawy odpowiada głównie TPS ? Wymieniać na inny ?
I za co odpowiada czujnik ? elektrozawór ? umieszczony w dalszej części gardzieli która zostaje po odkręceniu przepustnicy ?
pozdrawiam
p.s Ecu nie pokazuje żadnych błędów.
czyściłem niedawno przepustnice która powodowała zacinanie gazu.
Efekt bardzo zadowalający, pedał gazu chodzi lekko, autkiem się fajnie rusza. Niestety zauważyłem po tym zabiegu coś czego wcześniej nie było. Jadąc np na 2 lub 3 biegu gdy obroty są na około 2500, w momencie całkowitego puszczenia gazu, auto zamiast od razu delikatnie płynnie zwalniać, trzyma przez 2-3 sekundy obroty na których był i nagle zaczynają spadać po ówczesnym denerwującym szarpnięciu.
Jest to strasznie irytujące jeśli chodzi o płynność jazdy.
Na biegu jałowym z obrotami wszystko ok, nie falują.
Wyciągnąłem drugi raz przepustnice aby dostać się do TPSu którego wcześniej nie ruszałem. Rozebrałem go ale nie było tam nic niepojącego, wewnątrz był czysty. Profilaktycznie wszystko jeszcze raz wyczyściłem i założyłem. Niestety nic to nie pomogło. Zaniepokoiło mnie w dodatku, że teraz w Torquay otwarcie przepustnicy pokazuje mi na 19,2 % a nie jak wcześniej na 18%. Jednak obroty na jałowym są w porządku trzymają się w granicy 750-830 i nic nie faluje.
Reset komputera przez odpięcie akumulatora już przerabiałem po 1 czyszczeniu, przejechałem ponad 200 km po tym zabiegu więc przepustnica powinna się zaadaptować.
Czy za takie objawy odpowiada głównie TPS ? Wymieniać na inny ?
I za co odpowiada czujnik ? elektrozawór ? umieszczony w dalszej części gardzieli która zostaje po odkręceniu przepustnicy ?
pozdrawiam
p.s Ecu nie pokazuje żadnych błędów.
- Od: 4 lip 2013, 15:22
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK Top Sport 2.0 Sedan
2004 r
Piotrek88 napisał(a):Jednak obroty na jałowym są w porządku trzymają się w granicy 750-830
w porządku to raczej 650 -zresetuj eku
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości