Strona 1 z 1

Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 24 cze 2010, 12:48
przez aRcek
Witam!

Czy orientujecie się może czy występują jakiekolwiek różnice między kolektorem ssącym w silniku 2.0 benz. w Mazdzie 3 a kolektorem w silniku 2.0 benzyna w Mazdzie 6, wiem, że już występują dwa typy kolektorów przed i po lifcie różnią się układem otworów montażowych oraz brakiem silnika krokowego. Nie wiem jednak jak się przedstawia sprawa tych samych kolektorów w tych samych silnikach z tego samego rocznika ale innej marki, wiem, że kolektor mazd 3 ma dwa różne systemy klapek VIS i VRIS nie wiem czy to samo w jest w Mazdzie 6. Według katalogu to dwie inne części ale na allegro różnic żadnych nie dostrzegam.

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 24 cze 2010, 15:28
przez allsen21
Ja w mojej trójeczce z silnikiem 2.3L mam kolektor z mazdy 6 2.3L
i śmiga bez problemów. Mam nadzieje ze z 2.0 jest tak samo.

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 24 cze 2010, 16:09
przez aRcek
akurat w twojej sytuacji bym się nie pytał bo w obu silnikach jest taka sama ilość koni, z kolei w silniku między silnikiem mazdy 6 a mazdy 3 2.0 jest różnica 10 KM, tutaj zrobiłem porównanie na podstawie obrazku z allmazda
Obrazek

więc praktycznie zostaje kwestia budowy wewnętrznej

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 24 cze 2010, 21:41
przez ADEK19
Czemu pytasz? Chcesz wstawić od 6? Tańszy jest nowy czy jak? Nowy do 3 kosztuje koło trójki... Też mam do wymiany ale trójka to sporo siana.

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 24 cze 2010, 23:18
przez aRcek
ADEK19 napisał(a):Czemu pytasz? Chcesz wstawić od 6? Tańszy jest nowy czy jak? Nowy do 3 kosztuje koło trójki... Też mam do wymiany ale trójka to sporo siana.


nie po prostu szukam używanego gdyż na nowy mnie nie stać właśnie z powodu ceny. Problemem u mnie są klapki VIS, które stukają po rozgrzaniu silnika. Całkiem niedawno w Warszawie znalazłem człowieka, który sprzedaje rozbitą 6 sprowadzaną z Anglii na części i miałbym ten kolektor za 500 złotych.

P.S. narazie nie doczytałem na Polskim forum mazdy, żeby użytkownicy 6 mieli problemy z tymi klapkami, więc może to nie byłoby głupie rozwiązanie

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 25 cze 2010, 08:35
przez ropsson
Witaj, Spróbuj zdemontować ów ,,klapki,, niektórzy robią to sami na forum forda jest foto relacja z tego zabiegu. Przypominam że silnik 2.0 Forda Duratec to to samo co mazda 2.0 z różnicą 5 koni. Wszyscy posiadacze fordowski duratec-ów mają te same problemy z tymi silnikami co mazdowicze, z tą różnicą że do forda ten kolektor nowy kosztuje 1000zł a i tak większość pisze że usuwają te klapki w warsztacie. Może spróbuje sprawdzić czy ten od Focusa 2.0 Duratec będzie pasował do Mazdy 3 ! ! ! Pozdrawiam

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 25 cze 2010, 09:37
przez alf28
przyglądając się mondeo miałem wrażenie że;jest taki sam jak w M6.
porównywałem całokształt, więc należałoby sprawdzić dokładniej sam kolektor.

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 26 cze 2010, 11:45
przez ADEK19
Tutaj demontaż klapek jest niemożliwy, gdyż stukają klapki które są w środku (nie widać ich, bez rozpołowienia kolektora demontaż jest niemożliwy). Ja kupiłem używany ale też stukający. Teraz jeżdżę z odłączoną wtyczką, a klapki ustawione w połowie (mechanicznie zablokowane cięgno) i jeździ się w miarę... A powiedz aRcek też masz kłopoty czasem z odpalaniem? Dłuższe kręcenie rozrusznikiem na półciepłym itp?

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 26 cze 2010, 12:16
przez aRcek
Dłuższe kręcenie może tak ale kłopoty z odpaleniem hmmm nie powiedziałbym. Mam za to problemy z nadmiernym ubytkiem oleju (mimo braku ubytków i dymienia) ale właśnie kupiłem zawór pcv, który jest zamontowany pod kolektorem, który też chce wymienić stąd moje pytanie

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 27 cze 2010, 15:20
przez ropsson
Witajcie, na forum forda widziałem rozbiórkę i demontarz całego kolektora 2.0 Duratec i usunięcie tych ,,klapek,, bardzo dużo osób to robi bez żadnych powikłań i dalszych komlikacji koszt nowego do Focusa 2.0 duratec to ok 1000zł – jeśli byłby to identyczny jak w Maździe to by było bosko.. Natomiast również mam problem z czasami dłóższym kręceniem rozrusznikiem..pomaga po każdej jeździe zaraz po zgaszeniu silnika wciśnięcie pedału gazu i puszczenie, czasami słychać jak coś się ,,odpowietrza,, w kolektorze.. po takim zabiegu problem z ,,długim kręceniem, się niepowtórzył...

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 28 cze 2010, 15:46
przez ADEK19
Jest na allegro kolektor od focusa 2.0 http://allegro.pl/item1079479388_kolekt ... nzyna.html na zdjęciach wygląda jak identycznie jak mój, mam swój wymontowany więc mogę porównać. Kosztuje stosunkowo niedużo, zastawiam się czy go nie kupić dla porównywania żeby mieć 100% pewności. Do focusa nowy w ASO kosztuje 1000 zł ?

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 28 cze 2010, 18:42
przez ropsson
Tak Kolego do Focusa 2.0 Duratec kosztuje nówka 1000zł, ale niewiem czy ASO czy innym sklepie... Jeśli pasowałby do M3 2.0 to wiele osób jest ,,wybawionych,, lepiej dać ten 1000zł za nowy jak 3000zł za orginał mazdy...

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 5 lip 2010, 10:30
przez ADEK19
wygląda na to że kolektor od focusa ma jedną znaczącą różnicę... Mianowicie posiada elektryczną przepustnicę i nie ma miejsca na montaż silniczka krokowego, tak więc chyba nic z tego nie wyjdzie...

Re: Kolektor ssący różniceMazda 3/6

PostNapisane: 5 lip 2010, 11:02
przez aRcek
Z tym nie ma problemu, bo kolektor z mazdy 3 poliftowy ma tez elektroniczna przepustnice i nie ma krokowca. Już jeden człowiek na naszym forum poradził sobie z tym problemem, mianowicie jest to zio, z przepustnicą jest prosta sprawa wystarczy ją przełożyć, natomiast miejsce w poliftowym kolektorze na krowiec jest zasklepione i tutaj wystarczy wyciąć dziurkę odpowiednimi narzędziami i wmontować w to miejsce stary krokowiec, największa dłubanina jest przy otworach montażowych, które różnią się znacząco układem, ale to też dla chcącego nic trudnego, ja jadę dziś po kolektor jak będzie z polifta z mazdy 6 czy 3 to też biorę, mam nadzieję, że w nim usunięto już tą wadę konstrukcyjną.

Ah mam ciekawostkę, klapki się przyciszyły po jeździe na autostradzie 200 km ze stała prędkością w okolicach 180-170 km/h, widać coś się rozgrzało(powiększyło) i klapki przycichły, jednak nie do końca.

PostNapisane: 28 cze 2012, 23:11
przez Kropek89
Cześć,
a wiecie, może czy kompletny silnik od M6 2002-2005 będzie pasował do M3 2004r.?