Mazda 3 2.0 problem z odpalaniem

Postprzez czucherek1985 » 4 kwi 2015, 18:57

Witam.
Ja spróbowałem wciskać gaz po każdym gaszeniu i na razie problem znikł.Spróbuj , może pomoże i napisz na forum.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 11:03
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 , 2005 2.0 benzna

Postprzez mrraven » 8 kwi 2015, 18:33

witam mam pytanie cyz ten zaworek to taki jak w tym linku ?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... sacym.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez Gamboa » 8 kwi 2015, 21:02

a różni sie on od tego poza ceną?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... sacym.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez marcin255 » 8 kwi 2015, 21:08

Nie podaje wam ciśnienia jakiś błąd ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mrraven » 8 kwi 2015, 23:27

marcin prawdopodobnie ten zaworek jest przyczyną długiego chełania na poł cieplym silniku :) bo kolega wyzej wymienil sam i mowi ze problem z kreceniem znikł cena nie duza a warto by sproboowac jak kolega napisal wyzej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez marcin255 » 9 kwi 2015, 07:22

mam go ze starego kolektora jak ktoś chce , nie wiem jak mógłby odpowiadać za rozruch , powietrze płynie po rozruchu w spoczynku podaje stałe ciśnienie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gamboa » 9 kwi 2015, 12:50

ja wam za miesiąc powiem czy to nie bedzie u mnie problem przepływomierza i dolotu. pojade do polski to go wtedy wyczyszcze i zobaczymy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez xkudi » 17 lut 2016, 08:58

zaworek podciśnienia długości kolektora ssącego ( 4m5g-9a500-na)
Czy to jest ten sam co w fordach? Bo szukam po necie to do forda zwykle są, symbol ten sam <czytaj>

Zadzwoniłem do mazdy w Rzeszowie cena zaworu to 275zł +VAT. Dostałem też schemat, tylko nie wiem który to dokładnie? Pan mi powiedział, że są dwa.
Załączniki
image001.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 12:34
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA 3 I 2.0 2006 BK

Postprzez kuman1987r » 6 mar 2016, 10:29

http://pl.aliexpress.com/wholesale?Sear ... 0306002337

mozna zamowiec zamiennik z chin

ja zamowiłem lf28-18-741 do klapek dolotu i jak narazie działa wiec chyba tez zamówie drogi bo tez mam problemy z odpalaniem na ciepłym silniku zobaczymy czy to cos da :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez rako91 » 16 maja 2016, 19:36

Witam, jestem posiadaczem Mazdy 3 od miesiąca i również mam ten problem.
W ostatnim miesiącu wymieniony akumulator, świece wszystkie filtry olej.
Świeżo po wymianie akumulatora problemu praktycznie nie było ale na dzień dzisiejszy występuje.
Czy owy zaworek jest rozwiązaniem na ten problem?
Czy ktoś jeszcze go wymienił?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2016, 17:21
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP SPORT z 2004

Postprzez xkudi » 16 maja 2016, 22:04

Jakbyś był zainteresowany zamiennikiem przedstawionym wyżej to napisz, mi się nie przydał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 12:34
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA 3 I 2.0 2006 BK

Postprzez Dubik » 6 wrz 2016, 12:26

Witajcie koledzy. Widzę, że dalej sprawa odpalania i podszarpywania u niektórych uzytkowników nierozwiązana? Tak jak pisałem kilka stron wcześniej w poście. Wymiana zaworu podciśnienia długości kolektora nr 4m5g-9a500-na u mnie zamknęła temat zarówno odpalania ( długiego kręcenia na ciepłym silniku ) jak i podszarpywania na rozgrzanym silniku. Tak jak ktoś wspomniał wyżej część ta występuję również w Fordzie. Ja aktualnie zmieniłem swoje M3 na M6. Powodzenia !
Początkujący
 
Od: 3 gru 2012, 13:08
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2007 r.
Mazda 6 2.0 147KM 2008r.

Postprzez marcin255 » 6 wrz 2016, 12:57

Też dopiszę , po wymianie zaworków nie ma problemu z odpalaniem , silnik chodzi równo i jakby lepiej się zbiera :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez matikus88 » 21 wrz 2016, 09:47

witam wszystkich. Mialem podobny problem, tylko ze nie bylo roznicy czy cieply czy zimny silnik- odpalanie tragedia. Dodatkowo przy 3.5 tys obrotów spadek mocy i szarpanie. Po wymianie pompy paliwa i wyczyszczeniu baku wszystko dziala jak w zegarku. Pali na dotyk i smiga az miło:)
matikus88
 

Postprzez dawid.9s » 25 mar 2017, 11:05

Witam,
u mnie identyczne objawy, nie pomaga już czyszczenie przepustnicy. Auto jeździ bez zarzutów. Moc jest, wszystko super poza tym że mam problem z tym kręceniem coraz częściej.

Chłopaki czy pasują te zamienniki z BOSCHa czy musi być OEM ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez xkudi » 14 cze 2017, 09:51

Jeśli będziesz potrzebował zamiennika zaworka podciśnienia długości kolektora ssącego ( 4m5g-9a500-na) to mam :) – mi się nie przydał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 12:34
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA 3 I 2.0 2006 BK

Postprzez Damian68 » 21 sie 2017, 18:38

Czy może ktoś zrobić zdjęcie gdzie znajduje się ten zawór. Też mam problem z dłuższym odpalaniem na ciepłym silniku
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 19 paź 2017, 14:50

Wg opinii mechanika pana Sobańskiego – znana postać na forum grupy z Poznania- dłuższe kręcenie jest powodem wydajności pompy paliwa.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez dylan171081 » 21 kwi 2018, 19:13

Witam mam pytanie . Czy jak ktoś wymieniał ten zaworek to miał jakieś błędy sprawdzał go jakoś czy wymienialiście go tak po prostu? Pozdrawiam i proszę o odpowiedź!!!
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2018, 18:47
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 5 146 km. 2.0 benzyna 2005

Postprzez Phanatic » 23 lis 2018, 11:33

Witam – bardzo proszę o jakąś pomoc w rozwiązaniu problemu ewentualnie wskazówkę w jakim kierunku szukać lub co sprawdzić.

Pacjent: Mazda 3 BK 2007 silnik 2.0 benzyna 150KM z systemem audio Bose i zmieniarką CD (może to ma jakieś znaczenie w problemie z elektryką)

Problem z odpalaniem Mazdy zaczął się z dnia na dzień – normalnie odpalała od strzała, wczoraj rano wsiadam do samochodu przekręcam kluczyk – wszystko się zapala, nic nie przygasa przekręcam kluczyk i cisza... rozrusznik nie kręci w ogóle. Myślę sobie rozrusznik albo akumulator. Kolega podjechał swoim autkiem i odpaliliśmy autko z kabli. Akumulator okazał się rozładowany do połowy więc kupiłem nowy wsadziłem i po pracy normalnie autko odpaliło i pojechałem do domu jakieś 4km. Auto zostawione na noc pod blokiem w nocy temp. w okolicach 0 stopni rano to samo – przekręcam kluczyk i cisza, rozrusznik nie kręci. Znowu auto odpalone za pomocą kabli – odpalił, dojechałem do pracy. W pracy test akumulatora nowego specjalnym przyrządem:

Napięcie 12,68V
Pojemność zmierzona 592EN
Pojemność nominalna 610EN
Test rozrusznika
Rozruch 10,87V czas 0,86s – odpala od strzała.
Test ładowania OK
bez obciążenia 14,19V a z obciążeniem 14,10V (włączone światła długie i dmuchawa na maks)

Co w takim razie się dzieje z elektryką? Jakiś przekaźnik, masa, rozrusznik, bezpiecznik, kostka?
Nie rozumiem dlaczego auto odpala z kabli, potem odpala normalnie kilka razy z rzędu od strzała a jak postoi przez noc rano rozrusznik nie kręci – nic nie przygasa, światła się włączają, radio,szyby wszystko chodzi a rozrusznik po przekręceniu kluczyka cisza aż do momentu podłączenia kabli pod inne auto i wtedy odpala. Auto wkręca się na obroty idealnie, przyśpiesza ok, chodzi jak złoto.

Proszę o pomoc ewentualnie jakieś wskazówki co sprawdzić.

Edit: Instalacja została dodatkowo sprawdzona czy nie pobiera prądu na postoju – wszystko jest ok, brak poboru. Auto teraz było odpalane kilkukrotnie i odpala od strzała – dostałem wstępnie diagnozę aby sprawdzić masę na rozruszniku i kable do niego idące. Ktoś miał podobne doświadczenia z Mazdą?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2018, 23:33
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 2.0 FL 150KM PB 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323