Dziwne stukanie,pukanie pod maską
1, 2
Odświeżę temat,
mam podobny problem w mojej 3ce oczywiście model BK 2.0 FL
Przy zimnym silniku cisza spokój, gdy silnik się rozgrzeje to zaczyna pracować jak diesel,
jednostajne pukanie (nie jest to metaliczny dźwięk), który strasznie denerwuje.
Pierwsza, wstępna diagnoza na szybko to "klapki" kolektora ssącego, czy ktoś borykał się z podobnym problemem?
Czy jest jakieś inne rozwiązanie go niż wymiana całego kolektora?
mam podobny problem w mojej 3ce oczywiście model BK 2.0 FL
Przy zimnym silniku cisza spokój, gdy silnik się rozgrzeje to zaczyna pracować jak diesel,
jednostajne pukanie (nie jest to metaliczny dźwięk), który strasznie denerwuje.
Pierwsza, wstępna diagnoza na szybko to "klapki" kolektora ssącego, czy ktoś borykał się z podobnym problemem?
Czy jest jakieś inne rozwiązanie go niż wymiana całego kolektora?
- Od: 26 mar 2012, 14:19
- Posty: 60
- Skąd: TM/PZŃ
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB
adimas10 napisał(a):Czy jest jakieś inne rozwiązanie go niż wymiana całego kolektora?
Przyzwyczaic się .
Może to być również stukająca panewka, ale żeby to sprawdzić trzeba byłoby ściągnąć miskę i jeśli zobaczysz opiłki tzn. że panewka. Charakterystyczne objawy to podczas odpalenia cisza, ale im silnik bardziej się nagrzewa tym stuka coraz bardziej oczywiście to samo podczas zwiększania obrotów
- Od: 20 cze 2010, 13:39
- Posty: 18
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 2007 GY 2.3 Automat
Sprawdz koło pasowe 
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Ja mam też taki stuk pod obciążeniem, przy przyśpieszaniu, nie zawsze, nie ważne czy jadę sam czy z kimś
Dobiega z okolic rozrządu, tak słychać z środka auta, mechanik wstępnie zdiagnozował to jak koło pasowe, sprawdzi za tydzień przy wymianie oleju 
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
w Dieslu przyjęło się na forum, że TTTM, zylka85 miał sprawdzić dokładnie ten objaw, ale nie napisał nić o efektach, więc jak coś daj znać co wyszło (u mnie koło pasowe było sprawdzane organoleptycznie w tamtym rok i podobno OK)
W benzynie chyba są inne, zwykłe koła pasowe (bez tej gumy tłumiącej drgania)
W benzynie chyba są inne, zwykłe koła pasowe (bez tej gumy tłumiącej drgania)
zapal auto, otworz maske. jak zacznie klekotać połóż się pod samochodem, jak tam będzie głośniej to nie obejdzie sie bez podnośnika u mechanika. ew jak masz kanał to wejść pod kanał i jak coś pyka to nawet dotknąć już bedziesz wiedzieć czy to to.
Cześć od wczoraj jestem posiadaczem Mazdy 3, I generacja, 2.0 MZR 150KM.
I zastanawiam się że stukot który słyszę przy silniku (od strony pasażera)to jest właśnie ten problem który poruszany jest w tym temacie. Proszę zerknijcie na filmik w załączniku.
Lub z dysku Google:
https://drive.google.com/open?id=0B-EqC ... W41VVU1a0k
https://drive.google.com/file/d/0B-EqC- ... sp=sharing
I zastanawiam się że stukot który słyszę przy silniku (od strony pasażera)to jest właśnie ten problem który poruszany jest w tym temacie. Proszę zerknijcie na filmik w załączniku.
Lub z dysku Google:
https://drive.google.com/open?id=0B-EqC ... W41VVU1a0k
https://drive.google.com/file/d/0B-EqC- ... sp=sharing
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości