Mazda3 2.0 Zbyt duże spalanie oleju
ta tylko piszą o 0.5 do 1 L na 1 tys. km a my na 10 tys.km
marcin255 napisał(a):nawet te 2 l na 10 tys.km to nic
Bądź cierpliwy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
przy 300 tys km coś się zacznie a tak poważnie ilu ludzi dolewa , znam kolesia w ciągu roku dolewa 4 L do BMW i tak nalatał 250 tys.km
Witam.Moją mazdę kupiłem w lutym przez 5 tys nie zabrała grama oleju potem pojechałem w trasę około 1000 km i zabrała tak koło 0,5 litra.W drodze powrotnej stało się to samo.Zleciłem zmierzenie kompresji mechanikowi i wyszło wzorowo.Jak dodam więcej gazu tako koło 5000 tys obrotów to dymi na czarno , nie jak diesel no ale pusci dymka.Moc jest .Mechanik powiedział żeby nie pchać się w żadne remonty tylko dolewać olej . Acha wymienił olej na Castrola i dolał ceramizera czy jakoś tak.Co myślicie o tym?Czy powoli myśleć o remoncie , czy jezdzić i dolewać olej ?. Będzie się z biegiem czasu pogarszało???Dziękuje i pozdrawiam.Po wymianie oleju zrobiłem tak koło 1200 kilometrów i wzioł 0,4 litra.
Po kupnie wymieniłeś olej ? Jak castrol ? Nic do oleju nie dolewaj , może poprzednik przed sprzedaniem " uszczelnił " silnik jakimś gównem ?
Raczej nie ,chociaż wszystko możliwe .Autko kupiłem od autoryzowanego serwisu Mazdy w Niemczech z książką serwisową (przebieg 112 tys )Autko jako nowe kupione w tym salonie. Samochód przez ostatnie dwa lata jezdził tylko jakies 10 tys kilometrów.Do silnika mechanicy ponoć wlali ten ceramizer obecnie tak jak pisałem zrobiłem jakieś 1200 kilometrów po wymianie .Ponoć ten cały ceramizer ma poprawić coś ale osobiście jestem sceptyczny.Więc co sądzicie???
Dopisano 21 sie 2015, 19:06:
Acha.Po kupnie mazda tam gdzie ją kupiłem wymieniła olej ale na jakiś mazdowski ale już nie pamiętam jaki.Zaraz po kupnie też miałem przygodę że musiał być zmieniony łańcuch bo się naciągnoł i było go strasznie słychać.Po rozmowie z różnymi ludzmi doszli do wniosku że poprzednik nie sprawdzał poziom oleju i wyszło jak wyszło.
Dopisano 21 sie 2015, 19:06:
Acha.Po kupnie mazda tam gdzie ją kupiłem wymieniła olej ale na jakiś mazdowski ale już nie pamiętam jaki.Zaraz po kupnie też miałem przygodę że musiał być zmieniony łańcuch bo się naciągnoł i było go strasznie słychać.Po rozmowie z różnymi ludzmi doszli do wniosku że poprzednik nie sprawdzał poziom oleju i wyszło jak wyszło.
czucherek1985 napisał(a):doszli do wniosku że poprzednik nie sprawdzał poziom oleju i wyszło jak wyszło.
czyli silnik może być przegrzany
Mozna z tym jezdzic?Dolewac raz'na czas oleju?Jak myslicie bedzie sie pogorszalo?
Dopisano 21 sie 2015, 19:44:
Mozna z tym jezdzic?Dolewac raz'na czas oleju?Jak myslicie bedzie sie pogorszalo?
Dopisano 21 sie 2015, 19:44:
Mozna z tym jezdzic?Dolewac raz'na czas oleju?Jak myslicie bedzie sie pogorszalo?
Obserwuj , dolewaj ale jak dymi po przygazowaniu to raczej pierścienie , owalizacja cylindrów
Jakie koszty?Jak to wygląda w praktyce?
witam, czytałem o silniku 2.0 na necie artykuł i tam było napisane odnośnie tego, iż gdy jest mało oleju to spada ciśnienie na rolce napinacza łańcucha,powoduje to poluzowanie się łańcucha rozrządu, ponieważ to jest ze sobą powiązane
czy to ma sie prawdą do naszych mazd 2.0?
czy to ma sie prawdą do naszych mazd 2.0?
Witam
Moja mazda tez zaczynała branie od 300ml na 1000km. Potem było 0,5 litra, potem 1 litr na 1000km az doszła do ponad 2l na tysiac. Myślałem ze pewnie zapiekły się pierścienie (jak to zwykle bywa w motorze 2.0). Mechanik rozebrał silnik a tu zonk. Na tłokach oczywiscie pełno nagaru ale o dziwo pierscienie nie śa zapieczone!! Auto ma przjeechane 210tyś (z czego ostatnie 80 tys na LPG). Mechanik mówi ze pierscienie za zdarte i poprostu sie zuzyły??!! Panewki, wał i cała reszta jest ok.. Silnik podobno bardzo czysty w środku. Luknijcie na zdjeciach czy te pierscienie są rzeczywiscie zniszczone?? Na co jeszcze zwrócic uwage zeby remont był 100% poprawny (głowica oczywisca poszła do zrobienia)
Moja mazda tez zaczynała branie od 300ml na 1000km. Potem było 0,5 litra, potem 1 litr na 1000km az doszła do ponad 2l na tysiac. Myślałem ze pewnie zapiekły się pierścienie (jak to zwykle bywa w motorze 2.0). Mechanik rozebrał silnik a tu zonk. Na tłokach oczywiscie pełno nagaru ale o dziwo pierscienie nie śa zapieczone!! Auto ma przjeechane 210tyś (z czego ostatnie 80 tys na LPG). Mechanik mówi ze pierscienie za zdarte i poprostu sie zuzyły??!! Panewki, wał i cała reszta jest ok.. Silnik podobno bardzo czysty w środku. Luknijcie na zdjeciach czy te pierscienie są rzeczywiscie zniszczone?? Na co jeszcze zwrócic uwage zeby remont był 100% poprawny (głowica oczywisca poszła do zrobienia)
- Od: 22 lut 2016, 11:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF z 2004r
Ładne zdjęcia, ciężko ocenić stan pierścieni z fotografii. Powinieneś teraz zdjąć pierścienie i wsadzić w cylinder oraz popchnąć tłokiem do miejsca pracy oraz sprawdzić szczelinę – ta szczelina powie Ci wszystko o zużyciu (starciu) pierścienia.
Mógłbyś podesłać fotkę tłoka od wewnątrz? Na myśli mam te otwory pod tłokiem. Doszły mnie słuchy że to one się zatykają więc olej nie może być odprowadzony. Chciałbym to zweryfikować.
Na liczniku swojej trójeczki mam co prawda 76 000 mil jednakże wiadomo jak to z tymi przebiegami u nas jest. Na tą chwilę, spalanie kształtuje się na 1,5L na 6200km (km, ciężko ocenić bo dolewałem jak było pod minimum a teraz jest na środku) co daje wynik 250ml/1000km. Olej sprawdzam często, na pewno co niedzielę i zauważyłem, że im więcej robię kilometrów miesięcznie tym mniej oleju spala. Ile wy robicie kilometrów miesięcznie? Ile kilometrów minęło od tego 300ml/1000km do czasu 2l/1000km?
Mógłbyś podesłać fotkę tłoka od wewnątrz? Na myśli mam te otwory pod tłokiem. Doszły mnie słuchy że to one się zatykają więc olej nie może być odprowadzony. Chciałbym to zweryfikować.
Na liczniku swojej trójeczki mam co prawda 76 000 mil jednakże wiadomo jak to z tymi przebiegami u nas jest. Na tą chwilę, spalanie kształtuje się na 1,5L na 6200km (km, ciężko ocenić bo dolewałem jak było pod minimum a teraz jest na środku) co daje wynik 250ml/1000km. Olej sprawdzam często, na pewno co niedzielę i zauważyłem, że im więcej robię kilometrów miesięcznie tym mniej oleju spala. Ile wy robicie kilometrów miesięcznie? Ile kilometrów minęło od tego 300ml/1000km do czasu 2l/1000km?
Otwory pod tłokiem są ok. Czyste i niezatkane. Wymienione pierscienie. zrobiona głowica, autko sie składa powoli spowrotem. Zastanawiam sie czy jest sens wlewac odlej na docieranie (na 1000km). W zasadzie wymieniono w silniku tylko pierscionki. plus uszczelniacze zaworowe. Jesli tak to jaki dac na dotarcie?? 5w40 może być?
- Od: 22 lut 2016, 11:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF z 2004r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości