Mazda3 2.0 Zbyt duże spalanie oleju
Co do domysłów – uszkodzone mocowanie MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (MAP) SENSOR, co skutkuje jego niepoprawnym działaniem i wywaleniem tego błędu.
Jest to tylko teoria, bo jak mi silnik składali, to mocowanie tego sensora było praktycznie zepsute. Czeck się nie pojawia na razie – autem jeździłem dosłownie 3 razy (1 raz w drodze powrotnej do domu po kasowaniu, oraz 2 razy startując na silniku w temperaturze otoczenia).
Gdy pojawił się Check to stałem akurat na światłach, czekając na zielone.
Dopisano 18 mar 2015, 09:49:
Dziś po kilkunastu sekundach od zatrzymania się przed rondem – korek – znowy wyskoczył check, pewnie znowu ten sam błąd. Wyjechałem z domu jakieś 5min wcześniej.
Jest to tylko teoria, bo jak mi silnik składali, to mocowanie tego sensora było praktycznie zepsute. Czeck się nie pojawia na razie – autem jeździłem dosłownie 3 razy (1 raz w drodze powrotnej do domu po kasowaniu, oraz 2 razy startując na silniku w temperaturze otoczenia).
Gdy pojawił się Check to stałem akurat na światłach, czekając na zielone.
Dopisano 18 mar 2015, 09:49:
Dziś po kilkunastu sekundach od zatrzymania się przed rondem – korek – znowy wyskoczył check, pewnie znowu ten sam błąd. Wyjechałem z domu jakieś 5min wcześniej.
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
@buczos źle mnie zrozumiałeś. Nie mówię że to coś złego. Po prostu to nic nie zmienia. Co do AFR to różnica na jałowym nic nie wnosi bo silnik pracuje w CL i wali korektami. Dlatego pytałem jaka jest korekta krótka i długa, to jest tutaj najważniejsze i dużo mówi. No i jakie masz podciśnienie w kolektorze.
Poza tym wypadałoby sprawdzić korekty w całym zakresie obciążeń w granicach CL. Na podstawie tego i podciśnienia można snuć przypuszczenia odnośnie nieszczelności.
Poza tym wypadałoby sprawdzić korekty w całym zakresie obciążeń w granicach CL. Na podstawie tego i podciśnienia można snuć przypuszczenia odnośnie nieszczelności.
Miałem identyczny problem po małym remoncie silnika, zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach, wyskakujący check na światłach i po dojechaniu do świateł wyczuwalny spadek obrotów na moment.
Mechanik wymienił o ringi w kolektorze dolotowym? Nie pamiętam gdzie, wiem ze 6 sztuk. problem nie pojawił się od 4k km. Co prawda to było w silniku 1.4, ale może być to samo.
Mechanik wymienił o ringi w kolektorze dolotowym? Nie pamiętam gdzie, wiem ze 6 sztuk. problem nie pojawił się od 4k km. Co prawda to było w silniku 1.4, ale może być to samo.
- Od: 3 lis 2014, 23:32
- Posty: 45
- Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan
Dzięki jabi666, wspomnę o tym mechanikowi.
Dziś check się dalej świeci. Najprawdopodobniej jest to dalej błąd P2187 – czy mogę zrobić dużą krzywdę silnikowi jak zrobię z tym błędem trasę 50km + 50km? Jadąc dziś do pracy (z tym checckiem), nie zauważyłem dziwnego zachowanie silnika – zero objawów jakoby silnik działa niepoprawnie...
Dziś check się dalej świeci. Najprawdopodobniej jest to dalej błąd P2187 – czy mogę zrobić dużą krzywdę silnikowi jak zrobię z tym błędem trasę 50km + 50km? Jadąc dziś do pracy (z tym checckiem), nie zauważyłem dziwnego zachowanie silnika – zero objawów jakoby silnik działa niepoprawnie...
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Panowie pytanie do fachowców.
Mam mazde 3 2.0 LPG obecnie zalewam castrol edge 5W30 i na 10.000km muszę dolać jakieś 1,5-2l oleju. Przebieg 165 tys. dodam, że auto stoi praktycznie cały tydzień a jedynie poruszam się po autostradach, robić coś z tym?
Mam mazde 3 2.0 LPG obecnie zalewam castrol edge 5W30 i na 10.000km muszę dolać jakieś 1,5-2l oleju. Przebieg 165 tys. dodam, że auto stoi praktycznie cały tydzień a jedynie poruszam się po autostradach, robić coś z tym?
-
MeeN
Tak jak Marcin, zostaw i obserwuj dalej, jak jeździsz po autostradach, to z deptasz pewnie więcej niż te 130-140km/s więc i oleju łyknie więcej. Jedyne co możesz robić, to próbować zalać olej innego producenta, może na nim mniej weźmie.
Zweryfikuj, czy nie ma nigdzie wycieku jakiegoś
Zweryfikuj, czy nie ma nigdzie wycieku jakiegoś
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
dzięki Panowie, w takim razie na razie spróbuję zmienić producenta i będę obserwował. Z tego co czytałem to ELF 5w30 również się sprawuje dobrze?
-
MeeN
Witam,
wczoraj odebrałem od mechanika moją Mazdę, wymieniałem filtr oleju i olej, filtr powietrza i świece.
Mechanik zauważył, że na starej świecy (czwartej) osadzał się nagar. Przyznam, że samochód ma trochę apetyt na olej.
Czy ktoś wie czym to może być spowodowane? Coś się dzieje na czwartym cylindrze?
Pozdrawiam,
dzięki za pomoc.
wczoraj odebrałem od mechanika moją Mazdę, wymieniałem filtr oleju i olej, filtr powietrza i świece.
Mechanik zauważył, że na starej świecy (czwartej) osadzał się nagar. Przyznam, że samochód ma trochę apetyt na olej.
Czy ktoś wie czym to może być spowodowane? Coś się dzieje na czwartym cylindrze?
Pozdrawiam,
dzięki za pomoc.
- Od: 13 gru 2013, 17:21
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 2.0+LPG sedan
Tak w ramach poprawy samopoczucia, taki artykuł dziś przeczytałem.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/silniki-tsi-biora-olej-problemy-naszych-czytelnikow/zkn4lf
Nasze M3, nawet jak oliwe biorą to nie ma z nimi tak źle
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/silniki-tsi-biora-olej-problemy-naszych-czytelnikow/zkn4lf
Nasze M3, nawet jak oliwe biorą to nie ma z nimi tak źle
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Witam
Wczoraj po trasie sprawdzałem poziom oleju i u mnie jest podobny objaw
Olej wymieniany na przełomie luty/marzec (mobil 5w30) i od tego czasu przejechane ok 5 tys. km. Wlane było 4L oleju więc teoretycznie mniej o 0,3l niż powinno być. Po wczorajszej kontroli oleju bagnet jest mokry trochę mniej niż połowę a było mokre ok 3/4 bagnetu). Nie ukrywam, że w kwietniu jechałem po trasie przez pewien czas 200 km/h. Wczoraj na trasie prędkość trzymała sięw granicach 140-170 km/h przez ok 30 min
Ogólnie po mieście lubię przycisnąć. Silnik mimo 185 tys. km. przebiegu pracuje wyśmienicie, nie dymi, nie ma wycieków itp. Wnioskuje, że jest to normalne i lepiej jest zrobić dolewkę czy czas zacząć się niepokoić i remontować silnik ?
Wczoraj po trasie sprawdzałem poziom oleju i u mnie jest podobny objaw
Olej wymieniany na przełomie luty/marzec (mobil 5w30) i od tego czasu przejechane ok 5 tys. km. Wlane było 4L oleju więc teoretycznie mniej o 0,3l niż powinno być. Po wczorajszej kontroli oleju bagnet jest mokry trochę mniej niż połowę a było mokre ok 3/4 bagnetu). Nie ukrywam, że w kwietniu jechałem po trasie przez pewien czas 200 km/h. Wczoraj na trasie prędkość trzymała sięw granicach 140-170 km/h przez ok 30 min
Ostatnio edytowano 28 lip 2015, 12:47 przez Szumi91, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Minęło już trochę czasu od kiedy Mazda przeszła zabieg. Oto jak sprawy się mają.
Do tej pory zrobiłem ok. 5000 kilometrów i póki co wszystko śmiga. Silnik suchy, wycieków nie widać. Bagnet mokry jak należy. Nie zauważyłem żeby auto kopciło. Silnik chodzi równo i nie mam takich problemów z obrotami i przygasaniem silnika jak to było przed remontem. Nie wiem czy zbiera się lepiej niż przed remontem, bo nie zapędzałem wskazówki pod czerwone pole.
Mechanik robił przegląd po miesiącu od remontu i też nie zauważył niczego.
Mam nadzieję że Śliweczka teraz będzie służyła bezawaryjnie milion tysięcy kilometrów
Do tej pory zrobiłem ok. 5000 kilometrów i póki co wszystko śmiga. Silnik suchy, wycieków nie widać. Bagnet mokry jak należy. Nie zauważyłem żeby auto kopciło. Silnik chodzi równo i nie mam takich problemów z obrotami i przygasaniem silnika jak to było przed remontem. Nie wiem czy zbiera się lepiej niż przed remontem, bo nie zapędzałem wskazówki pod czerwone pole.
Mechanik robił przegląd po miesiącu od remontu i też nie zauważył niczego.
Mam nadzieję że Śliweczka teraz będzie służyła bezawaryjnie milion tysięcy kilometrów

Po przelataniu 5tys jakies zauwazalne ubytki?
Jaki masz styl jazdy? – spokojnie przez miasto czy raczej szybkie, dynamiczne trasy?
Jaki masz styl jazdy? – spokojnie przez miasto czy raczej szybkie, dynamiczne trasy?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Mniej więcej tyle minęło od wymiany oleju czyli 5 tys. km. Raczej jeżdżę dynamicznie (czekam aż się silnik rozgrzeje i dopiero wtedy wchodzę na obroty). Auto zbiera się tak jak powinno, dymku nie widać, wycieków też. Kontroluje poziom oleju co jakiś czas i po weekendowej trasie z dużymi prędkościami przez dłuższy okres ubytek był widoczny.
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Jak masz czas to wpadnij na spota w czwartek- posłuchamy, opukamy, może się coś powie
0,3 L na 5 tyś. km to moim zdaniem nie tragedia. Nawet nowe auta potrafią zgodnie z instrukcją wypić ok. 0,5 L na 1000 km.
Szumi91 napisał(a):Mniej więcej tyle minęło od wymiany oleju czyli 5 tys. km. Raczej jeżdżę dynamicznie (czekam aż się silnik rozgrzeje i dopiero wtedy wchodzę na obroty). Auto zbiera się tak jak powinno, dymku nie widać, wycieków też. Kontroluje poziom oleju co jakiś czas i po weekendowej trasie z dużymi prędkościami przez dłuższy okres ubytek był widoczny.
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości