Sonda lambda – M3 BK LF 2.0 – błędy p0131, p2251, p0030
		
				Strona 1 z 1
			
	
	Cześć,
wyskakuje mi check engine oraz poniższe błędy:
P0131 obwód podgrzewania sondy
P2251 masa odniesienia sondy w obwodzie
P0030 usterka obwodu sterującego podgrzewaniem sondy rząd 1 czujnik 1
Po skasowaniu mam dzień spokoju i znowu się pojawia. Spalanie mam na w miarę zwyczajnym poziomie, w mieszanym cyklu w okolicach 8-9l z przewagą trasy. Mechanik powiedział żeby się tym nie przejmować i jeździć, bo sonda do najtańszych nie należy i obserwować czy spalanie nie wzrasta. Pytanie, czy mieliście też takie przygody i jak sobie z nimi radziliście? Na co zwracać uwagę?
			
			
		wyskakuje mi check engine oraz poniższe błędy:
P0131 obwód podgrzewania sondy
P2251 masa odniesienia sondy w obwodzie
P0030 usterka obwodu sterującego podgrzewaniem sondy rząd 1 czujnik 1
Po skasowaniu mam dzień spokoju i znowu się pojawia. Spalanie mam na w miarę zwyczajnym poziomie, w mieszanym cyklu w okolicach 8-9l z przewagą trasy. Mechanik powiedział żeby się tym nie przejmować i jeździć, bo sonda do najtańszych nie należy i obserwować czy spalanie nie wzrasta. Pytanie, czy mieliście też takie przygody i jak sobie z nimi radziliście? Na co zwracać uwagę?
 
- Od: 23 sty 2020, 22:27
- Posty: 25
- Skąd: Częstochowa
- Auto: M3 2.0 BK LF Kintaro '07
dezet2 napisał(a):Pytanie, czy mieliście też takie przygody i jak sobie z nimi radziliście?
Wymieniłem sondę
U mnie co 4-5 miesięcy wylała błąd sondy, kasuję i jadę dalej, praca silnika ciągle bez zmian. 
Komputer dokładny specjalnie nie jest, na 100% bym się nim nie sugerował
Pomimo błędy, do 9L w mieście max.
			
			
		Komputer dokładny specjalnie nie jest, na 100% bym się nim nie sugerował
Pomimo błędy, do 9L w mieście max.
 
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1846 (8/20)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Twoje spalanie w samym mieście jest dla mnie nieosiągalne. Bliżej 10-11 
U mnie świeci się niemal cały czas. Po skasowaniu mam max 2 dni spokoju, a później znowu. Czasem na 1 dzień zgaśnie, by nazajutrz znowu wyskoczyć. I teraz się zastanawiam: robić, nie robić? Jak robić, to z jakim kosztem muszę się liczyć, jaką sondę kupić? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi
			
			
		U mnie świeci się niemal cały czas. Po skasowaniu mam max 2 dni spokoju, a później znowu. Czasem na 1 dzień zgaśnie, by nazajutrz znowu wyskoczyć. I teraz się zastanawiam: robić, nie robić? Jak robić, to z jakim kosztem muszę się liczyć, jaką sondę kupić? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi
 
- Od: 23 sty 2020, 22:27
- Posty: 25
- Skąd: Częstochowa
- Auto: M3 2.0 BK LF Kintaro '07
Najważniejsze to dobrze zdiagnozować która to sonda bo są dwie.
Z tego co pamiętam pierwsza oryginał to koszt ok 400zł, druga ponad 1.400
Wiele słyszałem jak i czytałem o zamiennikach, często działały gorzej jak zepsuty oryginał, bądź padały po kilku km.
			
			
		Z tego co pamiętam pierwsza oryginał to koszt ok 400zł, druga ponad 1.400
Wiele słyszałem jak i czytałem o zamiennikach, często działały gorzej jak zepsuty oryginał, bądź padały po kilku km.
 
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1846 (8/20)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
A co ja zrobiłem? Olałem temat skoro silnik pracuje bez zmian i pali bez zmian. Choć jest w głowie kontrolka i awaryjny pieniądz na te nieszczęsne sondy  
			
			
		
 
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1846 (8/20)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Jak usunę błąd to znika, jakieś 4-5 miesięcy i znowu się wyświetla.
Na chwilę obecną mam spokój zobaczymy na jak długo.
			
			
		Na chwilę obecną mam spokój zobaczymy na jak długo.
 
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1846 (8/20)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
OK. Sonda zdiagnozowana i wymieniona na NGK za 724 zł/szt!   Na drugi dzień znów wyskoczył check. W poniedziałek okaże się jakie błędy są, bo jadę do niego znowu. Ciekawe co będzie jak wyskoczą te same błędy co wcześniej...
  Na drugi dzień znów wyskoczył check. W poniedziałek okaże się jakie błędy są, bo jadę do niego znowu. Ciekawe co będzie jak wyskoczą te same błędy co wcześniej... 
			
			
		
 
- Od: 23 sty 2020, 22:27
- Posty: 25
- Skąd: Częstochowa
- Auto: M3 2.0 BK LF Kintaro '07
Trzeba sprawdzić krótkoterminową korekcję wtrysku , jak jest jakaś nieszczelność dolotu korekta skacze pow 25% i wywala błąd .
			
			
		@dezet2, jak status Twojego autka i sond? W moim BL pojawiło się to samo. Planuję kupić NGK ES307-NGK (UAA0001-MD005 95845) a koledzy wyżej piszą, że zamienniki działają kiepsko.
			
			
		
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość





