wymiana – kolektor ssący LF60 na poliftowy LF94 Mazda 3 BK 2.0

Postprzez marekjarek123 » 3 mar 2019, 13:50

Witam,

to mój pierwszy post na tym forum – nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytanie (nawet w salonach Mazdy).

W mojej M3 (BK, 2.0/150km, 2004r.) odezwał się VRIS. Odłączyłem brązową wtyczkę od podciśnienia i problem z hałasem zniknął, ale auto straciło trochę na mocy.
Moje pytanie brzmi: Czy będzie pasował poliftowy kolektor LF94 z elektroniczną przepustnicą L3G2 (obecny to LF60) lub ten bliźniaczy – przedliftowy z Forda http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Kolektor ... -FORD/3046 ? OEM Mazdy kosztuje 4200zł, a fordowski 2500zł, jednak wolałbym sprawdzić poliftową używkę (rzekomo lepszą), niż drogi nowy przedliftowy.

Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie! :)

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 mar 2019, 13:34
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK 2.0/150km benzyna, 2004r. (brak LPG)

Postprzez tadziol » 3 mar 2019, 21:25

Poliftowy wymaga przeróbek.
Mocowanie zaworu IAC oraz dorobienie kanałów powietrza i mocowanie wspornika linki gazu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marcin255 » 3 mar 2019, 23:02

Taka zabawa
Załączniki
DSC_0083.jpg
DSC_0084.jpg
DSC_0085.jpg
DSC_0086.jpg
DSC_0087.jpg
DSC_0088.jpg
DSC_0089.jpg
DSC_0090.jpg
DSC_0091.jpg
DSC_0093.jpg
DSC_0094.jpg
DSC_0095.jpg
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez marekjarek123 » 4 mar 2019, 12:35

A ten fordowski z linka bedzie pasowac?
Początkujący
 
Od: 3 mar 2019, 13:34
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK 2.0/150km benzyna, 2004r. (brak LPG)

Postprzez tadziol » 5 mar 2019, 18:43

Z tym wyjątkiem,ze ma tylko jeden zestaw klap. Tak jak do L8.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marekjarek123 » 5 mar 2019, 20:59

tadziol napisał(a):Z tym wyjątkiem,ze ma tylko jeden zestaw klap. Tak jak do L8.

Czy w takim razie na fordowskim osiagi poprawia sie? Czy wymaga on jakis przerobek?
Obecnie mam odlaczona brazowa wtyczke od podcisnienia zeby nie slychac bylo klap. Jak ja podepne to dopiero od 5000rpm auto idzie jak rakieta.
Początkujący
 
Od: 3 mar 2019, 13:34
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK 2.0/150km benzyna, 2004r. (brak LPG)

Postprzez krynio79 » 16 lis 2019, 13:43

Czy to jest rozwiązanie naszego problemu?
https://allegro.pl/oferta/kolektor-ssac ... 8664400306
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2012, 12:41
Posty: 38
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2003 BK 2.0B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323