P2187 uboga mieszanka na biegu jałowym

Postprzez atikow » 13 cze 2018, 21:44

Witam,
Jakoś od zimy po pierwszym rozgrzaniu silnika jeśli akurat stane na światłach na wolnych obrotach wyrzuca mi P2187 ( uboga mieszanka na biegu jałowym) nic poza tym w sumie auto pracuje normlanie może czasami czuć jakieś większe wibracje na kierownicy albo jestem przewrażliwiony. Nie wiem gdzie szukać przyczyny więc zacząłem sprawdzać MAF i Sensory . Wyniki mam jak na poniższych fotkach. Czy macie podobne wartości ( pacjent 2.0 lf +LPG) błąd wsykakuje niezaleznie od tego czy na beznyznie czy na lpg. Pomiary robiełm po rozgrzniau silnika na postouje bez klimy i bez świateł
Załączniki
34685215_2010360052316372_8184959183607562240_n.jpg
34752520_2010359982316379_2412825576495644672_n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez marcin255 » 14 cze 2018, 04:48

sprawdź korekty dawki paliwa , może masz nieszczelność , kolektor dolotowy ,wężyki
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5258 (24/46)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez atikow » 14 cze 2018, 17:41

No właśnie szukałem i nie widze przecieku próbowałem sprawdzać breakcleanerem ale też nic . Nie wiem co daje sygnał że zapala ten błąd .Cieżki do namierzenia przypadek "na oko " Jedyne co to mam jeden przewód podciśnienia przy dolocie sklejony na jakas poxeline ale tak było jeszce jak poprzedni właściciel go użytkował 5 lat temu a mi błąd wyskakuje od tej zimy. Zastanawiam sie czy lambda nie ma jakiejś opcji że sie podgrzewa i może to ona coś lekko warjuje wkoncu już 140k na LPG zrobiłem. Jak nie zatrzymam się akurat jak auto sie nagrzeje pierwszy raz to check nie wyskakuje . <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez marcin255 » 14 cze 2018, 20:43

Sprawdź czy 2 ga sonda kontrolna pracuje no i 1 sza szału nie robi powinna falować
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5258 (24/46)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez atikow » 4 lip 2018, 19:23

Pierwsza powinna falować w jakim zakresie napiecią? własnie chętnie bym ją podmienił na chwile i zobaczył czy cos sie zmieni. Może ktoś wrzucić jakiś screen? W ogóle jaki ma symbol ta sonda przed katalizatorem? Bawic sie w zamienniki czy OEM używke lepiej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez atikow » 19 sie 2018, 10:18

Szybki update . Z uwagi na ostatnie upały zaobserwowałem żę błąd nie wystepuje rzy temp powyżej 30 stopni? Kurcze moze to zbieg okolicznosci ale tak to wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez atikow » 14 sty 2019, 22:46

Wracam do wątku w zime w zasadzie błąd występuje po każdym rozgrzaniu silnika. Wymieniłem MAF i nic to nie dało niestety nadal tak samo zachouwje się auto przygasa co jakiś czas na wolnych obrotach i wtedy pojawia się błąd ale jest to bardzo delikatne przygasanie. Zauważyłem używając apki Piston, że mam odczyt tylko z jednej Sondy lambda ( tej drugiej) . Podpiałem na chwile nową sonde ( kolega z motoryzacyjnego mi nówke użyczył) bez wkrecania w ukłąd wydechowy po prostu podpiałem i nic sie nie zmieniło brak odczytu. Jak ją odepne to w zasadzie się nic nie dzieje auto pracuje dalej bez zmian. Macie odczyt z obu sond używajac ELM 327 i jakiś aplikacji? Szukałem też przecieku jeszcze w dolocie dymem metoda z YT i bez skutku nic nie w było widać żeby gdzieś lewe mogło sie dostawać. Nie wiem w która storne iść.

P.S Dwa razy oddawałem auto do mechanika żeby rozwiazc problem i jedyne co to wymieniaja świece mocno przybrudzone po 10k km bo twierdzą, że to ich wina ale to dla mnie oczywiste że to skutek nie przyczyna.
Jeśli to sonda to nie wime która ani jak sprawdzić czy ta przed kat działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez Marcis » 15 sty 2019, 18:58

Jeśli nikt Ci nie pomoże, to zrób mi screena w apce piston lub forscan, żebym wiedział o co chodzi i w weekend Ci zerknę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 873 (4/19)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez atikow » 15 sty 2019, 20:47

Nie czyta sygnału z 1 sondy lambda .
Załączniki
pulpit.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez Marcis » 21 sty 2019, 15:05

U mnie pokazuje.
Załączniki
Screenshot_20190121-110241.png
Screenshot_20190121-110220.png
Screenshot_20190121-110203.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 873 (4/19)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez atikow » 24 sty 2019, 18:34

Kurde nie rozumiem masz też na 5 przewodów sonde przed katalizatorem ? Co może byc przyczyną Podłaczałem nową sonde i nic nie było odczytu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez rafik256 » 24 sty 2019, 23:40

nie patrz na wolty. Sprawdź korekty: krótką i długą. AFR tez nie zaszkodzi. To pokaże czy masz sprawną sondę. Później na rozgrzanym symulujesz zmianę ilości powietrza np. odpinając odmę (dajesz lewe powietrze) i patrzysz czy korekty pójda na plus.
Jakie masz podciśnienie w dolocie na rozgrzanym silniku przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i klimatyzacji??
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 17:39
Posty: 146 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez tadziol » 25 sty 2019, 21:51

A na co ma patrzeć ?
Jakimi jednostkami wyrażana jest wartość A/F Sensor dla silników poliftowych L-serii ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3126 (7/139)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez atikow » 29 sty 2019, 18:44

Podcisnieni w dolocie sprawdzajac apk Torque pokazuje mi 19.9 in/hg na wolnych obrotach. Mówisz o korektach wtrysku?[quote="rafik256"]

Dopisano 29 sty 2019, 21:44:

Takie wartości mam w piston.
Załączniki
50779136_2079578625441639_7294078572942065664_n.png
51221290_392884361464079_1373708013604438016_n.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez marcin255 » 30 sty 2019, 12:39

chwilowa korekta jak przekroczy 25% wywala P2187 , sprawdź w ruchu .
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5258 (24/46)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez atikow » 31 sty 2019, 19:28

Dobra dzieki za info sprawdze. Błąd pojawia sie zazwyczaj po rozgrzaniu pierwszym silnika. Jak coś to co może to powodować Lambda? Jak tak to która?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez marcin255 » 31 sty 2019, 19:57

albo nieszczelność dolotu , wydechu , jakiś przetarty wąż od podciśnienia , uszczelka wtryskiwacza , wsio co jest za MAF
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5258 (24/46)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez atikow » 31 sty 2019, 20:02

No własnie szukałem wszędzie pare razy nic nie widze nie słysze "na plaka" nic sienie dzieje zero reakcji . Dmuchałem dymem do środka pod ciśnieniem i zero brak lewego powietrza. Potwierdze korekte i będe szukał jeszcze ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez marcin255 » 31 sty 2019, 21:33

Inaczej to wygląda na postoju inaczej w czasie jazdy , na postoju korekty miałem ok , tylko silnik się ( podejrzewam że na zimnym czyta zapisane mapy ) nagrzał i wywalał błąd na postoju korekta 20 % w czasie jazdy pod 28 i kontrolka , u mnie uszczelki kolektora po wymianie na polift , też plak nic nie dawał
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5258 (24/46)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez atikow » 6 lut 2019, 22:08

No pierwsze o czym myslałem to lewe powietrze długo szukałem i nic .Auto sie na wolnych lekko trzesie jakby był mifire. Korekta czasem skacze na wolnych i to bardzo od 8 do 26 ale fakt jak przekracza 25% wyrzuca błąd po chwili . Gadałem z moim mechanikiem, który robił remont ponad rok temu i ściagał kolektor ssacy twierdzi, że wszytsko dobrze poskłądał ale jakoś nie wiem nie brzmi super przekonywujaco choć pare takich Mazd naprawił . Jakimś specyficznym moementem sie dokreca kolektor ( mam po liftowy przynajm niej tak mi sie wydaje) Zanim przeskocze do konkluzji żęby wymianiać. Wolałabym wiedzieć ściagnac spojrzeć co gdzie ejst przyczyna spórbować zlokalizować błąd. Jakis schemat jak ściagnac kolektor? Jakim moementem go potem dokręcić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 15:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323