Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
Strona 1 z 1
Witam wszystkich,
Ostatnio w M3 pojawił mi się problem wypadania zapłonu na 4 cylindrze. Samochód na zimnym szarpie i przerywa, gdy się zagrzeję pracuję lepiej ale przerywania nadal są. Pojawia się check i komunikat wypadania zapłonu. Samochód ma przejechane 180 tyś km. Przy 170 tyś założyłem gaz i wszystko było ok. Wymieniłem świece, cewkę, były sprawdzone luzy zaworowe, ciśnienie na cylindrach, wtryski i wszytko jest ok. Zauważyłem ze na 4 cylindrze świeca jest lekko mokra. Wie ktoś co może być przyczyną?
Ostatnio w M3 pojawił mi się problem wypadania zapłonu na 4 cylindrze. Samochód na zimnym szarpie i przerywa, gdy się zagrzeję pracuję lepiej ale przerywania nadal są. Pojawia się check i komunikat wypadania zapłonu. Samochód ma przejechane 180 tyś km. Przy 170 tyś założyłem gaz i wszystko było ok. Wymieniłem świece, cewkę, były sprawdzone luzy zaworowe, ciśnienie na cylindrach, wtryski i wszytko jest ok. Zauważyłem ze na 4 cylindrze świeca jest lekko mokra. Wie ktoś co może być przyczyną?
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
Tak. Mechanik sprawdzał, porównał z prawidłowym i stwierdził ze jest dobre
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
świeca lekko mokra czyli jeździsz na benzynie?
rozumiem że kod błędu P0304?
najprostszy i najlepsze sposób na sprawdzenie części to nie jest ich wymiana a podmiana. Jeśli błąd występuje P0304 podmieniasz komplet czyli cewkę, świece, wtrysk benzyny, wtrysk gazu z czwartego cylindra na drugi. Powinien wtedy wystąpić błąd P0302. Jeśli tak się stanie to wina leży po stronie świecy, cewki bądź wtrysku i po kolei podmieniasz.
Natomiast jeśli występuje nadal błąd mimo podmiany taki sam (np. u mnie tak było) to wina za to ponosi zawór głowicy, pierścień tłokowy bądź sam tłok/cylinder.
Sądząc po tym, że tu piszesz to korzystasz z usług nie mechanika a kowala. Uciekaj chłopie od niego jak najszybciej bo po jego naprawach bardzo szybko będziesz szukał drugiego silnika. Wiem co mówię, kilka silników rozebrałem po podobnych parapetach a przyczyny były błache.
rozumiem że kod błędu P0304?
najprostszy i najlepsze sposób na sprawdzenie części to nie jest ich wymiana a podmiana. Jeśli błąd występuje P0304 podmieniasz komplet czyli cewkę, świece, wtrysk benzyny, wtrysk gazu z czwartego cylindra na drugi. Powinien wtedy wystąpić błąd P0302. Jeśli tak się stanie to wina leży po stronie świecy, cewki bądź wtrysku i po kolei podmieniasz.
Natomiast jeśli występuje nadal błąd mimo podmiany taki sam (np. u mnie tak było) to wina za to ponosi zawór głowicy, pierścień tłokowy bądź sam tłok/cylinder.
Sądząc po tym, że tu piszesz to korzystasz z usług nie mechanika a kowala. Uciekaj chłopie od niego jak najszybciej bo po jego naprawach bardzo szybko będziesz szukał drugiego silnika. Wiem co mówię, kilka silników rozebrałem po podobnych parapetach a przyczyny były błache.
Oddałem do innego mechanika. Okazało się że zacięły się klapki kolektora. Jutro mam odebrać samochód i testować
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
Zacięły się wszystkie 4, to są te od zmiany długości kolektora. Po naprawie przestał wypadać zapłon, samochód nie szarpie jak wcześniej tylko na wyższych obrotach (tak od około 4,5-5 tyś) czuć tak jakby się dławił. Co do cewki to mam nową, założę i będę sprawdzał.
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
Jednak to nic nie zmieniło. Dzisiaj znowu zapalił się check, samochód zaczął szarpać i błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze.
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
Bo to było więcej niż pewne, że kolektor nie ma nic do tego.
Pytanie jakim cudem on to zdiagnozował i naprawił. Cewka wymieniona? Jeśli tak, zostaje Ci próba olejowa i będziesz miał wszystko na talerzu. W sumie to najpierw się zaczyna od zmiany cewek miejscami, później próba olejowa, a nie cuda z kolektorem. Ewentualnie problem w wiązce.
Pytanie jakim cudem on to zdiagnozował i naprawił. Cewka wymieniona? Jeśli tak, zostaje Ci próba olejowa i będziesz miał wszystko na talerzu. W sumie to najpierw się zaczyna od zmiany cewek miejscami, później próba olejowa, a nie cuda z kolektorem. Ewentualnie problem w wiązce.
Cewki na pewno są ok. Często też mam tak że samochód nie pali za 1 razem.
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
Wyczyściłem przepływomierz i przepustnice, problem wypadania zaplonu znikł. Teraz tylko na LPG przy lekko zagrzanym silniki (ok. 40-60 °C) przy zmianie biegów szarpie
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
A filtr powietrza wymieniłeś przy okazji? Raczej to nie możliwe, ale może ktoś od nowego nie wymieniał filtra i jest słaby przepływ powietrza. No ale jeśli tylko na LPG występuje problem, to gazownik.
Filtr był wymieniony około 3-4 miesiące temu
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
Jednak okazało się że uszkodzona była uszczelka pod głowicą. Po wymianie problem znikł i silnik pracuje tak jak powinien 
- Od: 9 wrz 2018, 08:06
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 150 KM 2004
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości