Mazda 2.3 L3 2.0 LF różnice w osprzęcie

Postprzez marek.bialous » 10 lis 2016, 23:08

Witam wszystkich i proszę o każdą sugestię w tym temacie.
A teraz do rzeczy, dlaczego zdecydowałem się założyć ten temat.

Mianowicie jestem posiadaczem Mazdy 3 BK 2007r. z pierwotnie przez fabrykę zamontowanym silnikiem 2.0 LF lecz niestety któregoś pięknego dnia silnik uległ awarii i byłem zmuszony podjąć decyzję nieopłacalna naprawa lub wymiana całego silnika. Wybór padł na kupno całego silnika. Zakupiłem silnik przez forum mazdaspeed.pl z całym osprzętem 2.3 L3 od Mazdy 6 2007r. skuszony dobrym stanem i tym, że w razie czego mam cały osprzęt zdecydowałem na zakup tego silnika. Przekładka silnika niestety nie była bezbolesna bo okazało się, że osprzęt i kolektory będą musiały zostać z 2.0 natomiast cały słupek zamontowany został od 2.3
Samochód na tym połączeniu okazało się, że ma "dziurę" w mocy między 2500 do 4600 obrotów natomiast powyżej dostaje wyraźny przyrost mocy.

Mechanik zajmujący się wymianą upatrywał błędu w sterowniku silnika dlatego zaopatrzyłem się w sterownik od silnika 2.3 i podjąłem u lokalnego "tunera" próbę przeprogramowania mojego sterownika i zaadoptowania go do całości.

Poniżej przedstawiam efekty pracy.
Może ktoś z Was ma jakiś pomysł. Myślałem o zmiennych fazach rozrządu ale wydaję mi się, że gdyby z nimi było coś pokopane samochód w ogóle nie miałby kultury pracy a wolne obroty i z resztą moc powyżej 4600 obrotów na minutę jak widać na załączonych wykresach z hamowni uzyskana jest całkiem zadowalająca (przepraszam za jakość zdjęć).

Jedyna różnica widoczna gołym okiem to dwa czujniki w kolektorze dolotowym od 2.3 których brak w 2.0.

Będę wdzięczny za każdą sugestię.
Załączniki
Mazda kopia sterownika.jpg
Efekty kopiowania mapy paliwowej 2.3 i delikatnych korekt do sterownika 2.0
Mazda pierwszy pomiar.jpg
Pierwszy pomiar przed strojeniem na mapie 2.0
Początkujący
 
Od: 28 cze 2015, 14:34
Posty: 5 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK MPS

Postprzez marek.bialous » 11 gru 2016, 13:59

Witam, ponownie mam gorącą prośbę do wszystkich, którzy wyrażą chęć pomocy i posiadają benzynowy silnik 2.0. Chciałbym poprosić aby pomogli mi ustalić prawidłowe podłączenie podciśnień w zaworkach od sterowania klapek VIRS. Przeszedł mi przez głowę pomysł, że to może źle podłączone podciśnienia co za tym idzie nie otwierające się w odpowiednich momentach klapki mogą być powodem złej pracy silnika. Szukałem jakiegoś schematu lecz nie jestem chyba zbyt mocno "zaprzyjaźniony" z internetem ponieważ w efekcie nie znalazłem takiego. Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2015, 14:34
Posty: 5 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK MPS

Postprzez marek.bialous » 20 gru 2016, 22:22

Temat do zamknięcia. Powód to właśnie źle podłączone podciśnienia.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2015, 14:34
Posty: 5 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323