wolno opadający pedal gazu 2.0 benz 2003/4
Strona 1 z 1
Witam, od niedawna jestem właścicielem MAZDY 3 2.0 benz. rocznik końcowka 2003, zauwazylem ze po chwili dopiero spadaja obroty, tzn odpalam normlanie wrzucam bieg jest ok, ale opoznienie widoczne jest przy zmianie biegow, szybko tego nie zrobi sie poniewaz silnik ma wyzsze obroty po "odpuszeniu" gazu, po sekundzie.. 2 dopiero jednostajnie spadaja normalanie do minimalnych, nie wzrastaja natomiast nawet na moment. Uniemozliwia to jazde z dynamiczna zmiana biegow. Wie ktos moze co moze byc przyczyna, od czego mam zaczac, co wyczyscic jak to zrobic itd. praktycznie jednoczesnie wciskam sprzeglo i odpuszczam gaz (ulamki sekund szybciej puszczam gaz) a Madzia dopiero z opoznieniem jakby dziala na odpuszczenie gazu
Obstawialbym do przeczyszcenia przepustnice.
- Od: 15 mar 2014, 16:38
- Posty: 64 (1/0)
- Skąd: Rzeszow
- Auto: Mazda 3 KINTARO
- Od: 15 cze 2012, 19:25
- Posty: 24
- Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.
Jeżeli ktoś jeździ dynamicznie to przygazowanie i trzymanie wyższych obrotów na wciśniętym sprzęgle przez około 0,5-1 sek. jest normalne – przynajmniej w japońskich i koreańskich samochodach.
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Może, ale dlaczego nie było tak przed kapitalką? Inaczej pewnie nie zwróciłbym na to uwagi. W tym momencie zmiana biegów jest męczarnią.
Puszczam gaz, wciskam sprzęgło a obroty z 2000 skaczą na 2200. To nie jest normalne
Puszczam gaz, wciskam sprzęgło a obroty z 2000 skaczą na 2200. To nie jest normalne
- Od: 15 cze 2012, 19:25
- Posty: 24
- Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.
Może masz źle ustawiony rozrząd? Pojedź do jakiegoś mechaniora, który się na tym zna i ma oscyloskop lub lampę stroboskopową. Wystarczy, że rozrząd będzie przestawiony o pół ząbka i mogą dziać się cyrki z obrotami.
Rozrząd rzeczywiście byl minimalnie przestawiony natomiast niestety nie rozwiazalo to problemu. Zalozmy ze to kwestia zbyt wolno odbijającego pedalu gazu. Co może być tego przyczyna? Jakies silowniki przy pompie? Czy w tym modelu auto to calkiem niemożliwe skoro przepustnica jest juz elektryczna?
- Od: 15 cze 2012, 19:25
- Posty: 24
- Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość