[Mazda 3 2.0 BK LF] Termostat? czy może coś innego?
Strona 1 z 1
Witam!
Od pewnego czasu mój samochód ma bardzo duży problem z rozgrzaniem, dziwi mnie to bardzo ponieważ poprzedniej zimy (gdzie temperatury były o wiele niższe) nie miałem takich problemów. Moim zdaniem termostat zacina się i zamyka się do końca. Objawy: samochód bardzo wolno się dogrzewa podczas jazdy, podczas postoju wszystko jest ok, w korkach również, nie mam problemów ze zbyt wysoką temperaturą. Płyn chłodniczy w normie, czy może to być inny powód?
Od pewnego czasu mój samochód ma bardzo duży problem z rozgrzaniem, dziwi mnie to bardzo ponieważ poprzedniej zimy (gdzie temperatury były o wiele niższe) nie miałem takich problemów. Moim zdaniem termostat zacina się i zamyka się do końca. Objawy: samochód bardzo wolno się dogrzewa podczas jazdy, podczas postoju wszystko jest ok, w korkach również, nie mam problemów ze zbyt wysoką temperaturą. Płyn chłodniczy w normie, czy może to być inny powód?

- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
A jakie sa objawy? Jedynie wskaznik tempereatury? Czy cieple powietrze z nawiewow rowniez sporo pozniej zaczyna leciec? W Jeepie mialem taki problem z temperatura, wymienilem termostat, potem czujnik temperatury , a na koncu okazalo sie, ze to zegary padly, a tempereatura byla ok 
Ja bym zaczal od wymiany termostatu – najtansza i najprostsza rzecz
Ja bym zaczal od wymiany termostatu – najtansza i najprostsza rzecz
A więc tak przy temperaturach 0-10 stopni silnik się rozgrzewa i potem otwiera się duży obieg (chyba tak to się nazywa) i silnik się powoli ale za bardzo ochładza, nawet do 1/4 (powinno być niewiele mniej niż 1/2 całego wskaźnika temperatury.
Przy niższych temperaturach jest gorzej, wczoraj przez 30 km na trasie nagrzał się dopiero gdy stanąłem w korku w punkcie docelowym. A jak wyjeżdżałem z miasta (silnik był nagrzany) na trasie znów się ochłodził tym razem poniżej 1/4 całej skali. Temperatura rośnie odrazu jak staje w korku albo nie gaszę silnika na postoju. Czyżby termostat wtedy chodził w innym trybie?
Przy niższych temperaturach jest gorzej, wczoraj przez 30 km na trasie nagrzał się dopiero gdy stanąłem w korku w punkcie docelowym. A jak wyjeżdżałem z miasta (silnik był nagrzany) na trasie znów się ochłodził tym razem poniżej 1/4 całej skali. Temperatura rośnie odrazu jak staje w korku albo nie gaszę silnika na postoju. Czyżby termostat wtedy chodził w innym trybie?

- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
Troche dziwne zachowania....nawet jak na zepsuty termostat.
Juz byla mowa o tym na forum ale zegary w Mazdach 3 nie pokazuja faktycznych wartosci temperatury silnika. Informacje ta potwierdzilo mi Szczecinskie i Krakowskie ASO. Nawet przy wypalaniu filtra DPF lub FAP (nie pamietam jakie sa w Mazdach) temperatura silnika dochodzi do ponad 110 stopni, a zegary wciaz pokazuja wlasciwa temperature. Powtierdzilo sie, to w Madzie mojej nazeczonej , wyciekl jej plyn chlodzacy , auto sie prawie zagotowalo, a zegar temperatury byl w polowie skali.
Ja bym zaczal od wymiany termostatu, jesli to nie pomoze proponowalbym serwis...
Powodzenia
Juz byla mowa o tym na forum ale zegary w Mazdach 3 nie pokazuja faktycznych wartosci temperatury silnika. Informacje ta potwierdzilo mi Szczecinskie i Krakowskie ASO. Nawet przy wypalaniu filtra DPF lub FAP (nie pamietam jakie sa w Mazdach) temperatura silnika dochodzi do ponad 110 stopni, a zegary wciaz pokazuja wlasciwa temperature. Powtierdzilo sie, to w Madzie mojej nazeczonej , wyciekl jej plyn chlodzacy , auto sie prawie zagotowalo, a zegar temperatury byl w polowie skali.
Ja bym zaczal od wymiany termostatu, jesli to nie pomoze proponowalbym serwis...
Powodzenia
Chyba jednak tak zrobię zwłaszcza po przeczytaniu tego tematu: http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=120362.0

- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
A zapala Ci się kontrolka "Check engine light"
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
nie świeciła się żadna kontrolka,
problem rozwiązany, wymieniłem termostat, niestety do Mazd 3 2.0 nie pasują termostaty od Mazdy 6 2.0 ( w sumie kolejna rzecz, która jest inna i coraz bardziej się skłaniam do twierdzenia że ten silnik to 2.0 Duratec Forda) w 3 jest termostat razem z plastikową obudową.
/edit termostat zamawiałem oryginalny do Mazdy pu mechanika, który z kolei ma zniżki w ASO Forda (troszkę to pokręcone ale jest 40% taniej niż jakbym zamawiał oryginał w Mazdzie)
Termostat wymienia się dość szybko, zdjemuje się tylko alternator i pasek alternatora i wtedy jest dobry dostęp od dołu.
Pozdrawiam
problem rozwiązany, wymieniłem termostat, niestety do Mazd 3 2.0 nie pasują termostaty od Mazdy 6 2.0 ( w sumie kolejna rzecz, która jest inna i coraz bardziej się skłaniam do twierdzenia że ten silnik to 2.0 Duratec Forda) w 3 jest termostat razem z plastikową obudową.
/edit termostat zamawiałem oryginalny do Mazdy pu mechanika, który z kolei ma zniżki w ASO Forda (troszkę to pokręcone ale jest 40% taniej niż jakbym zamawiał oryginał w Mazdzie)
Termostat wymienia się dość szybko, zdjemuje się tylko alternator i pasek alternatora i wtedy jest dobry dostęp od dołu.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 gru 2010, 23:34 przez aRcek, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
Kupiłeś w ASO czy gdzieś indziej?? Mnie chyba też czeka wymiana termostatu...
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
Witam,
mam równie dziwne objawy.
Wskazówka temperatury spada po włączeniu ogrzewania, niezależnie czy stoję czy jadę. Wyłączam ogrzewanie, idzie do góry.
Najciekawsze jest, ze komputer diagnostyczny ELM 327 z programem Torque pokazują raz:
– 67-70 stopni (po przejechaniu choćby 10 kilometrów)
– drugi raz – 90 stopni
a wskazówka jest w tym samym miejscu!
termostat?
mam równie dziwne objawy.
Wskazówka temperatury spada po włączeniu ogrzewania, niezależnie czy stoję czy jadę. Wyłączam ogrzewanie, idzie do góry.
Najciekawsze jest, ze komputer diagnostyczny ELM 327 z programem Torque pokazują raz:
– 67-70 stopni (po przejechaniu choćby 10 kilometrów)
– drugi raz – 90 stopni
a wskazówka jest w tym samym miejscu!
termostat?
- Od: 28 lis 2013, 00:02
- Posty: 19
- Auto: 3 BK 2.0 pb
Jakiej marki termostat polecacie? Dzisiaj w sklepie powiedzieli mi, że są różne temperatury otwarcia i nie wiedza jaki ma być.
- Od: 4 kwi 2015, 21:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 3 2.0 Bk Top Sport
marcin255 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=466&t=150079
viewtopic.php?f=466&t=135062
Tylko jaką powinien mieć temperature otwierania?
- Od: 4 kwi 2015, 21:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 3 2.0 Bk Top Sport
Item
Specification
Initial-opening temperature
(°C {°F}) 80-84 {176-183}
Full-open temperature
(°C {°F}) 97 {207}
Full-open lift
(mm {in})
8.0 {0.31} or more
Specification
Initial-opening temperature
(°C {°F}) 80-84 {176-183}
Full-open temperature
(°C {°F}) 97 {207}
Full-open lift
(mm {in})
8.0 {0.31} or more
marcin255 napisał(a):Item
Specification
Initial-opening temperature
(°C {°F}) 80-84 {176-183}
Full-open temperature
(°C {°F}) 97 {207}
Full-open lift
(mm {in})
8.0 {0.31} or more
Dzięki wielkie
- Od: 4 kwi 2015, 21:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 3 2.0 Bk Top Sport
mnie niestety też raczej czeka przyjemność wymiany termostatu ale z danych od marcina nie wiem wkońcu czy mam kupić termostat z temperaturą otwarcia 89 st? to ten co podlinkowaliście na allegro 116 zł czy z temp otwarcia 82 st ale wtedy znalazłem za 220 zl
a i czy trzeba tą uszczelkę w końcu wymieniać czy nie? a jaśli tak to wiecie gdzie ją mogę dostać bo w aso 70 pln sobie krzyczą? 
Dla potomnych ja już jestem po wymianie termostatu ale jeśli chcecie kupić samą wkładkę np tak zrobiłem (whalera 82st) i macie oryginalny plastik od termostatu to niestety nie będzie pasować, a przynajmniej takiej jak powinna być 82 st otwarcia
Najlepiej kupić cały tak jak w tych linkach na allegro ale niestety on ma temp otwarcia 89 czyli trochę więcej niż powinno być, ale potem można już wymieniać tylko wkładki i nawet na te prawidłowe 82 st.

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości