Mazda3 ciężko odpala, trudno przyspiesza i poszarpuje
1, 2
Witam
Jestem tutaj świeżakiem więc proszę o wyrozumiałość nie znalazłem na tym forum jednoznacznego wątku, który mógłby mi coś podpowiedzieć odnośnie mojego problemu.
Moja mazda w trakcie przyśpieszania lub w momencie kiedy jadąc utrzymuje się stałe obroty zaczyna jakby lekko pooszarpywać, jakby przestawała ciągnąć do przodu i po chwilo znowu zaczyna, Sytuacja nie ma miejsca powyżej 3.5 tys obrotów. Zastanawia mnie również fakt, iż nieważne czy silmnik jest zimny czy ciepły czasami odpala od razu a czasami musi zakręcić dłużej. Nie mam pojęcia czy te dwa zjawiska mają wspólną przyczynę, martwi mnie to jednak ponieważ za tydzień przymierzam się do zagazowania i obawiam się że przez to pooszarpywanie nie będzie można odpowiednio wyregulować gazu a ten efekt się jeszcze spotęguje ... Proszę o wasze opinie
Jestem tutaj świeżakiem więc proszę o wyrozumiałość nie znalazłem na tym forum jednoznacznego wątku, który mógłby mi coś podpowiedzieć odnośnie mojego problemu.
Moja mazda w trakcie przyśpieszania lub w momencie kiedy jadąc utrzymuje się stałe obroty zaczyna jakby lekko pooszarpywać, jakby przestawała ciągnąć do przodu i po chwilo znowu zaczyna, Sytuacja nie ma miejsca powyżej 3.5 tys obrotów. Zastanawia mnie również fakt, iż nieważne czy silmnik jest zimny czy ciepły czasami odpala od razu a czasami musi zakręcić dłużej. Nie mam pojęcia czy te dwa zjawiska mają wspólną przyczynę, martwi mnie to jednak ponieważ za tydzień przymierzam się do zagazowania i obawiam się że przez to pooszarpywanie nie będzie można odpowiednio wyregulować gazu a ten efekt się jeszcze spotęguje ... Proszę o wasze opinie
- Od: 17 cze 2015, 09:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0
scorpioc15 napisał(a):Moja mazda w trakcie przyśpieszania lub w momencie kiedy jadąc utrzymuje się stałe obroty zaczyna jakby lekko pooszarpywać, jakby przestawała ciągnąć do przodu i po chwilo znowu zaczyna, Sytuacja nie ma miejsca powyżej 3.5 tys obrotów.
Masz wtedy włączoną klimatyzację?
Na włączonej klimie da się to odczuć jeszcze znaczniej ale na wyłączonej tak też się niestety dzieje..
- Od: 17 cze 2015, 09:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0
Jezeli Ci szarpie, zaczalbym od przeczyszczenia przepustnicu. To czesty problem w naszych mazdach z racji tego ze jest plastikowa. Jak sie nazbiera duzo nagaru to moze nie dzialac poprawnie. Z odpalaniem byl gdzies temat. Ogolnie czasami odpala od razu, a czasami trzeba 3-4 sek pokrecic. Tak juz po prostu ma ten model.
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
jeśli kręci dłużej jest do wyczyszczenia przepustnica a zrobisz to sam, jest na ten temat dużo postów na forum i fotorelacja.
co do szarpania to moim zdaniem wymienić filtr paliwa (nie da sie
bo jest w baku)
wyjeździj paliwo i zalej jakieś porządniejsze i auto ostro przeoraj do 7 tys zobaczymy może to przedrze
co do szarpania to moim zdaniem wymienić filtr paliwa (nie da sie
wyjeździj paliwo i zalej jakieś porządniejsze i auto ostro przeoraj do 7 tys zobaczymy może to przedrze
Gamboa napisał(a):co do szarpania to moim zdaniem wymienić filtr paliwa (nie da siebo jest w baku)
W benzynowych 6 jest sitko, można je wyczyścić (widziałem gdzieś na forum). W 3 jest podobnie? Może niech kolega w tym kierunku poszuka. Nawet jak nie będzie to rozwiązanie tegoż problemu to przeczyścić zawsze warto. W myśl zasady, że lepiej jeździć z czystym niż brudnym

-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Przebieg w czystej teorii wynosi 222 tys
niedawno ją kupiłem więc trudno powiedzieć cokolwiek na temat wymian.... myślałem właśnie o tym, żeby spróbować wymienić świece... ktoś jeszcze powiedział mi, że może być potrzebna wymiana cewki ale to podobno bardziej problematyczne bo podobno są cztery ... szczerze mówiąc jeszcze nie zdążyłem tego sprawdzić ale kiedyś miałem problem z poszarpywaniem w Hondzie Accord i pomogła wymiana świec i przewodów wysokiego napięcia cewki nigdy nie ruszałem ...
- Od: 17 cze 2015, 09:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0
Tylko pamiętaj by przy okazji przepustnicy przeczyścić też przepływomierz powietrza. 
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
@scorpioc15
Dlatego typowałbym na świece i tak jak piszesz cewki (dokładnie są 4, wymiana jest banalnie prosta odpinasz wtyczkę odkręcasz jedną śrubkę i wyjmujesz. Bardziej problematyczna to może być cena takich cewek) dobrze jak miałbyś kogoś blisko siebie i pojechał podpiąć Madzie pod kompa a potem ewentualnie zostaje podmiana cewek od kogoś z takim samym motorem ale i tak w pierwszej kolejności wymieniłbym świece, bo przebieg nie jest mały a nie wiadomo czy wcześniej były wymieniane. Poza tym objawy, które podajesz są bardzo podobne do zużytych świec.
Dlatego typowałbym na świece i tak jak piszesz cewki (dokładnie są 4, wymiana jest banalnie prosta odpinasz wtyczkę odkręcasz jedną śrubkę i wyjmujesz. Bardziej problematyczna to może być cena takich cewek) dobrze jak miałbyś kogoś blisko siebie i pojechał podpiąć Madzie pod kompa a potem ewentualnie zostaje podmiana cewek od kogoś z takim samym motorem ale i tak w pierwszej kolejności wymieniłbym świece, bo przebieg nie jest mały a nie wiadomo czy wcześniej były wymieniane. Poza tym objawy, które podajesz są bardzo podobne do zużytych świec.
Zamówiłem dziś świece Denso mają być jutro rano więc wieczorem wkręcę i dam znać czy pomogło 
- Od: 17 cze 2015, 09:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0
Nie mniej jednak przeczyść przepustnicę, bo prędzej czy później i tak będziesz musiał to zrobić. Jeżeli uzbiera Ci się sporo nagaru na ściankach przepustnicy, to podczas jej pracy nagar będzie obcierał o plastikowe ścianki i z czasem zrobi się szparka (plastik się wytrze) którą będzie wchodzić lewe powietrze (znam to z doświadczenia). Z taka przepustnicą nic nie zrobisz, tylko śmietnik. A nową dostać jest piekielnie ciężko. Szukałem ok 2 tyg...
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Odnośnie przepustnicy to już ją wyczyściłem, mam jednak mały problem z nią ponieważ ta płytka która pracuje w środku (przysłaniając przelot powietrza), przycina się z położenia "zerowego", trochę to uciążliwe przy jeździe w korkach bo nie da się jej nacisnąć lekko, po kilku razach naciskania już się rozchodzi ale na początku jest kiepsko, po czyszczeniu nic się nie zmieniło, obawiam się, że ta plastikowa obudowa przepustnicy mogła się pod wpływem temperatury lekko odkształcić i stąd ten problem ale narazie nie będę wymieniał tej przepustnicy ...
- Od: 17 cze 2015, 09:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0
Ja mialem to samo + dostawalo się lewe powietrze i wariowal na biegu jalowym. Tego juz nie naprawisz... Korzystaj poki mozesz i zacznij szukac nowej 
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Tak założyłem świece, nie miałem jednak okazji żeby sprawdzić czy jest poprawa ponieważ w ostatnich dniach siedzę w pracy, a na krótkich odcinkach ten problem nie występuje, jutro będę miał okazję sprawdzić czy zabieg przyniósł pożądany efekt 
- Od: 17 cze 2015, 09:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0
Przed lift i po lift mają inne świece, niby żadna różnica ale są inne...
Przedlift:
http://www.ngk.de/pl/produktfinder/prod ... /ITR6F13//
Polift:
http://www.ngk.de/pl/produktfinder/prod ... TR5A-13G//
Przedlift:
http://www.ngk.de/pl/produktfinder/prod ... /ITR6F13//
Polift:
http://www.ngk.de/pl/produktfinder/prod ... TR5A-13G//
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Dziś miałem okazję sprawdzić efekty po wymianie świec, otóż problem praktycznie zniknął, pojawia się jedynie przy włączonej klimatyzacji ale w mniejszym stopniu i wydaje mi się, że to chyba normalne, troszeczkę dzisiaj udało mi się pojeździć na wysokich obrotach ("dać w palnik") i wydaje mi się, że samochód zaczyna pracować nieco inaczej ... W sensie, że lepiej 
- Od: 17 cze 2015, 09:19
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0
Witajcie
Czy kolega Scorpio uporał się już definitywnie z tym poszarpywaniem?
Pytam, ponieważ mam podobny problem w swojej BK LF.
Szarpie między 2000 a 3000 RPM. Świece wymienione, pzepływka i przepustnica wyczyszczone.
Na forum przewijał się wątek poduszki silnika w związku z tym problemem, tego jeszcze nie sprawdzałem. Nie podmieniałem też cewek zapłonowych....
Czy kolega Scorpio uporał się już definitywnie z tym poszarpywaniem?
Pytam, ponieważ mam podobny problem w swojej BK LF.
Szarpie między 2000 a 3000 RPM. Świece wymienione, pzepływka i przepustnica wyczyszczone.
Na forum przewijał się wątek poduszki silnika w związku z tym problemem, tego jeszcze nie sprawdzałem. Nie podmieniałem też cewek zapłonowych....
- Od: 14 lip 2004, 19:54
- Posty: 66
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość