Check engine – P2096, P2177, P2195

Postprzez todi » 21 cze 2015, 18:36

Witam, mam błędy w moim samochodzie tak jak w temacie. Byłaem na regulacji gazu a więc specjalista powiedział że prawdopodobnie wina drugiej sondy. Po podłączeniu elm 327 i zczytaniu błędów przez program torq wyskoczyło P2096, P2177, P2195. Skasowałem usterki lecz po przejechaniu 60 km zaświeciły się na nowo. Na czym one polegają? Czy faktycznie to wina sondy i muszę ją wymienić? Czy mogę jak na razie tak jeździć? Dodaje screen z programu. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez rafik256 » 22 cze 2015, 22:17

skoro masz elm-a to sprawdź działanie sond i bedziesz wiedział. Przecież widzisz korekty krótkie i długie. AFR itp. Masz tyle pięknych narzędzi do diagnostyki i regulacji gazu/ Takze nie rozumiem w czym mamy pomóc skoro sam możesz odpowiedzieć sobie na te pytania. Masz po prostu ubogą mieszankę. A jeździć tak nie możesz bo w najlepszym wypadku spłynie Ci głowica.
Sprawdź to co napisałem a później pisz...
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez todi » 23 cze 2015, 09:51

Gdybym wiedzial jak sobie sam pomoc to bym tego tematu nie zakladal. Jak sprawdzic te sondy przez elm?
Gaz doslownie byl regulowany z 600km temu na przegladzie. Wczesniej kontrolka zapalala sie i po krotkim dystansie gasla, teraz non stop praktycznie. Gaziaz mowil ze druga sonda szfankuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez pietia82 » 23 cze 2015, 10:08

A może najprościej skasuj błędy i pojeździj na benzynie czy ci się zaświeci, jak tak to wtedy szukać co jest puki co ja bym obstawiał LPG a może gdzieś lewuche ciągnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez todi » 23 cze 2015, 13:46

Wlasnie bledy kasowalem i 50-60km zapala sie...
oraz zaobserowalem ze spalanie wzroslo o ok. 0.70-1l / 100km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez pawcio1017 » 24 cze 2015, 11:31

W torqe masz chyba też taką zakładkę jak odczyt czujników, z tym że chyba nie idzie włączyć wykresów. Musiałbyś podpatrzeć jak sondy reagują na zimnym i na rozgrzanym silniku (czy załączają grzałki), czy na pierwszej jest sinusoida i w jakich napięciach. Taki wzrost spalania to raczej żaden – kwestia zalanego paliwa, trochę dynamiczniejszej jazdy niż zwykle...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez todi » 29 cze 2015, 13:28

Wybrałem się do gazownika w celu poprawki ustawień gazu, coś tam mi po ustawiał i jak na razie od 300 km przejechanych check jeszcze się nie zapalił. Czyli można powiedzieć że jak na razie problemu nie ma. Dzięki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323