Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 2.0 LF
Dzieki jeszcze raz petro
wlalem 4l i jest idealnie 
- Od: 15 mar 2014, 16:38
- Posty: 64 (1/0)
- Skąd: Rzeszow
- Auto: Mazda 3 KINTARO
hejka mam pytanie bo chce wymienic olej i teraz pytanie jaki olej bo z tego co tu czytam to kazdy kupuje 5w30 hmm a jak kupowalem auto to gosciu mi mowil ze mam zalany 10w40 wiec ?auto ma juz 223 tys przebiegu no i raczej w taki przebieg to juz chyba 10w40 trzeba lac bo chyba
Było milion razy. Zależy w jakiej kondycji masz silnik. Jeżeli nie ubywa Ci oliwy w dużych ilościach, to nie ma sensu lać 10w40. 5w30 jest wg mnie najlepszy dla tego silnika. Niektórzy, jak mają silnik w dobrej kondycji to i przy 300 tys. leją full syntetyk
Witam
Mam pytanie. Przeczytałem forum i co inny post to inna odpowiedz jednak chciałbym uzyskać odpowiedz na moje pytanie. Posiadam mazdę 3 BK benzyna + gaz 2.0 przebieg 220 tys. Przy zmianie wlałem olej silnikowy 5w30 full, bo tak podaje producent. (książka instrukcji obsługi). Dzwoniłem również do serwisu mazdy i poinformowano mnie, że właśnie taki olej trzeba lać nawet z moim przebiegiem. I teraz właśnie pytanie. Przy następnej wymianie lać ten sam 5w30 czy 10w40 półsyntetyk jako, że mam taki przebieg. Przeważnie do wszystkich z przebiegiem ponad 200tys leją 10w40 part. Proszę o konkretną odpowiedz. Pozdrawiam :–)
Mam pytanie. Przeczytałem forum i co inny post to inna odpowiedz jednak chciałbym uzyskać odpowiedz na moje pytanie. Posiadam mazdę 3 BK benzyna + gaz 2.0 przebieg 220 tys. Przy zmianie wlałem olej silnikowy 5w30 full, bo tak podaje producent. (książka instrukcji obsługi). Dzwoniłem również do serwisu mazdy i poinformowano mnie, że właśnie taki olej trzeba lać nawet z moim przebiegiem. I teraz właśnie pytanie. Przy następnej wymianie lać ten sam 5w30 czy 10w40 półsyntetyk jako, że mam taki przebieg. Przeważnie do wszystkich z przebiegiem ponad 200tys leją 10w40 part. Proszę o konkretną odpowiedz. Pozdrawiam :–)
- Od: 15 gru 2014, 15:45
- Posty: 8
Dużo zależy od kondycji samego silnika i na ile jest on "fabryczny" a na ile coś już było robione.
Znam ludzi, którzy przejechali ćwierć miliona km na oleju tego samego typu i nic się nie działo niepokojącego.
Silnik "bierze" Ci olej? Poci się, widać jakieś wycieki spod uszczelek? Jak odpala na zimnym i ciepłym, są jakieś inne problemy?
Znam ludzi, którzy przejechali ćwierć miliona km na oleju tego samego typu i nic się nie działo niepokojącego.
Silnik "bierze" Ci olej? Poci się, widać jakieś wycieki spod uszczelek? Jak odpala na zimnym i ciepłym, są jakieś inne problemy?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Nie bierze oleju, nie poci się ale przy zapalaniu na zimnym silniku obroty podnoszą się do 2tys. obrotów i powolutku spadają, wiem że tak nie powinno być bo jak już jest rozgrzany i się zapala to jest miód malina a jaka jest tego przyczyna to do dzisiaj nie mogę dojść. Podłączając do kompa i fachowca nie wykryło żadnych błędów tylko błąd katalizatora ale myśle, że to niema nic wspólnego z problemem z obrotami podczas zapalania na zimnym.
Myślisz, że to może być przyczyna oleju?
Myślisz, że to może być przyczyna oleju?
- Od: 15 gru 2014, 15:45
- Posty: 8
Było go zapytać czy spuszczał na ciepłym silniku czy na zimnym – na zimnym nie zejdzie nigdy tyle ile na ciepłym. Zmiana filtra też ma znaczenie – ja bym na Twoim miejscu zerknął czy został wymieniony (chyba, że zlecałeś wymianę samego oleju).
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
2000 obr/min nawet na zimnym silniku to za dużo, ale niekoniecznie przyczyna musi leżeć w samym silniku – praca na zimnym i wolnych obrotach to szereg osprzętu odpowiadający za dostosowanie ustawień mieszanki do warunków (chociażby silnik krokowy). Odpalasz zawsze zimny silnik na Pb?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Tak na bp. Właśnie i tu zonk komp nic nie wykrywa a cos nie gra. Szukanie igły w kupie siana
silnika krokowego nie mam, przepustnica raczej ok bo błędów nie wykrywa a jak by była zasyfiona to bym miał jakieś problemy cały czas a nie tylko na zimnym przy odpalania, przepływomierz sprawny i na dodatek czyszczony. Taki trochę beznadziejny problem mam.
- Od: 15 gru 2014, 15:45
- Posty: 8
Hmmm... no to nie wiem – mało co wiem o tym silniku, żeby coś Ci doradzić – poszukaj dokładnie na forum, może ktoś miał podobny problem, albo chociaż trafisz na jakieś wskazówki na temat tego co może odpowiadać za taki stan.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Ja bym został przy 5W30, ważne aby trzymać się także specyfikacji z manuala. Uważam, że zmiany rodzaju oleju dokonywać powinno się wtedy, gdy są ku temu jakieś powody. Pytanie też o markę oleju jaki chcesz zalać? Nie każdy 5W30 będzie full-syntetykiem wedle obowiązujących norm.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
endriu892
propozycji olejów jest wiele, który najlepszy ciężko powiedzieć. Ja przed zimą wlałem TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30.
A filtr, który mam to:
http://allegro.pl/oryginalny-filtr-olej ... 31141.html
propozycji olejów jest wiele, który najlepszy ciężko powiedzieć. Ja przed zimą wlałem TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30.
A filtr, który mam to:

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości