Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 2.0 LF

Postprzez GabSte » 18 mar 2015, 20:38

Dzieki jeszcze raz petro :) wlalem 4l i jest idealnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez petro » 18 mar 2015, 21:03

Polecam się. :)

wydziargane na petrowym SGS4
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez mrraven » 7 kwi 2015, 14:09

hejka mam pytanie bo chce wymienic olej i teraz pytanie jaki olej bo z tego co tu czytam to kazdy kupuje 5w30 hmm a jak kupowalem auto to gosciu mi mowil ze mam zalany 10w40 wiec ?auto ma juz 223 tys przebiegu no i raczej w taki przebieg to juz chyba 10w40 trzeba lac bo chyba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez piterus87 » 7 kwi 2015, 21:41

Było milion razy. Zależy w jakiej kondycji masz silnik. Jeżeli nie ubywa Ci oliwy w dużych ilościach, to nie ma sensu lać 10w40. 5w30 jest wg mnie najlepszy dla tego silnika. Niektórzy, jak mają silnik w dobrej kondycji to i przy 300 tys. leją full syntetyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez mrraven » 7 kwi 2015, 21:51

silnik ani kszty nie bierze oleju :) takze chyba jednak zostane przy 10w40 bo boje sie ze jak zaleje 5w30 to moze sie rozczelnic i moze brac olej jak czytam tu u niektorych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez Gamboa » 8 kwi 2015, 00:56

taki sam, czyli 10 w 40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez sebekx1 » 19 kwi 2015, 22:14

Witam

Mam pytanie. Przeczytałem forum i co inny post to inna odpowiedz jednak chciałbym uzyskać odpowiedz na moje pytanie. Posiadam mazdę 3 BK benzyna + gaz 2.0 przebieg 220 tys. Przy zmianie wlałem olej silnikowy 5w30 full, bo tak podaje producent. (książka instrukcji obsługi). Dzwoniłem również do serwisu mazdy i poinformowano mnie, że właśnie taki olej trzeba lać nawet z moim przebiegiem. I teraz właśnie pytanie. Przy następnej wymianie lać ten sam 5w30 czy 10w40 półsyntetyk jako, że mam taki przebieg. Przeważnie do wszystkich z przebiegiem ponad 200tys leją 10w40 part. Proszę o konkretną odpowiedz. Pozdrawiam :–)
Początkujący
 
Od: 15 gru 2014, 15:45
Posty: 8

Postprzez tomi911 » 19 kwi 2015, 22:33

Dużo zależy od kondycji samego silnika i na ile jest on "fabryczny" a na ile coś już było robione.
Znam ludzi, którzy przejechali ćwierć miliona km na oleju tego samego typu i nic się nie działo niepokojącego.
Silnik "bierze" Ci olej? Poci się, widać jakieś wycieki spod uszczelek? Jak odpala na zimnym i ciepłym, są jakieś inne problemy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez sebekx1 » 19 kwi 2015, 23:49

Nie bierze oleju, nie poci się ale przy zapalaniu na zimnym silniku obroty podnoszą się do 2tys. obrotów i powolutku spadają, wiem że tak nie powinno być bo jak już jest rozgrzany i się zapala to jest miód malina a jaka jest tego przyczyna to do dzisiaj nie mogę dojść. Podłączając do kompa i fachowca nie wykryło żadnych błędów tylko błąd katalizatora ale myśle, że to niema nic wspólnego z problemem z obrotami podczas zapalania na zimnym.

Myślisz, że to może być przyczyna oleju?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2014, 15:45
Posty: 8

Postprzez tomi911 » 19 kwi 2015, 23:49

Było go zapytać czy spuszczał na ciepłym silniku czy na zimnym – na zimnym nie zejdzie nigdy tyle ile na ciepłym. Zmiana filtra też ma znaczenie – ja bym na Twoim miejscu zerknął czy został wymieniony (chyba, że zlecałeś wymianę samego oleju).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez tomi911 » 20 kwi 2015, 00:01

2000 obr/min nawet na zimnym silniku to za dużo, ale niekoniecznie przyczyna musi leżeć w samym silniku – praca na zimnym i wolnych obrotach to szereg osprzętu odpowiadający za dostosowanie ustawień mieszanki do warunków (chociażby silnik krokowy). Odpalasz zawsze zimny silnik na Pb?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez sebekx1 » 20 kwi 2015, 08:29

Tak na bp. Właśnie i tu zonk komp nic nie wykrywa a cos nie gra. Szukanie igły w kupie siana :) silnika krokowego nie mam, przepustnica raczej ok bo błędów nie wykrywa a jak by była zasyfiona to bym miał jakieś problemy cały czas a nie tylko na zimnym przy odpalania, przepływomierz sprawny i na dodatek czyszczony. Taki trochę beznadziejny problem mam.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2014, 15:45
Posty: 8

Postprzez tomi911 » 20 kwi 2015, 11:44

Hmmm... no to nie wiem – mało co wiem o tym silniku, żeby coś Ci doradzić – poszukaj dokładnie na forum, może ktoś miał podobny problem, albo chociaż trafisz na jakieś wskazówki na temat tego co może odpowiadać za taki stan.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez sebekx1 » 20 kwi 2015, 15:37

Wracając do oleju 5w30 full czy 10w40 part ? :)
Początkujący
 
Od: 15 gru 2014, 15:45
Posty: 8

Postprzez tomi911 » 20 kwi 2015, 15:51

Ja bym został przy 5W30, ważne aby trzymać się także specyfikacji z manuala. Uważam, że zmiany rodzaju oleju dokonywać powinno się wtedy, gdy są ku temu jakieś powody. Pytanie też o markę oleju jaki chcesz zalać? Nie każdy 5W30 będzie full-syntetykiem wedle obowiązujących norm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez sebekx1 » 20 kwi 2015, 16:32

Ostatnio lalem shella
Początkujący
 
Od: 15 gru 2014, 15:45
Posty: 8

Postprzez endriu892 » 28 maja 2015, 11:42

Witam !
Od 3 dni jestem właścicielem Mazdy 3 (po lifcie). Jak to po zakupie auta chce wymienić olej i filtry. Moje pytanie to czy może mi ktoś napisać jakie powinienem kupić oleje i filtry do wymiany żeby były dobre ?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2015, 13:39
Posty: 9
Auto: Mazda 3(BK) 2006 2.0 150KM

Postprzez Michal663 » 1 cze 2015, 23:41

endriu892

propozycji olejów jest wiele, który najlepszy ciężko powiedzieć. Ja przed zimą wlałem TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30.

A filtr, który mam to:
http://allegro.pl/oryginalny-filtr-olej ... 31141.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez endriu892 » 3 cze 2015, 12:56

Ja sie zastanawiam nad 5W40 tylko nie wiem czy polsyntetyk czy cały...
Początkujący
 
Od: 27 maja 2015, 13:39
Posty: 9
Auto: Mazda 3(BK) 2006 2.0 150KM

Postprzez dicon » 4 cze 2015, 22:42

endriu892 napisał(a):Ja sie zastanawiam nad 5W40 tylko nie wiem czy polsyntetyk czy cały...


Wlej fulsyntetyk, jak będzie brał olej to zmienisz na semi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323