"klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.
No właśnie tak mi się wydawało, skoro by chodziła ciągle, to w jaki sposób byłoby możliwe jej wyłączenie
czyli w zasadzie kompresor klimy mogę wyeliminować... dzisiaj miałem podnosić autko, ale niestety nie było na to czasu, może jutro się uda. Mam nadzieje, że to nie rozrząd, tylko jakaś osłona (na filmiku tego nie słychać), ale dźwięk przypomina coś w rodzaju obijającego się wydechu o podwozie albo osłony kolektora lub coś w tym rodzaju (mam taka nadzieję) 
- Od: 9 kwi 2015, 21:44
- Posty: 19
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM
rafik256 napisał(a):Gamboa napisał(a):cały czas działa kompresor klimy, bo jest na pasku który jest ciągle napędzany i ten kompresor ciągle pracuje
to nie jest prawda. To że koło napędu kompresora ciągle się kręci nie oznacza że kompresor pracuje. Zeby tak nie było po to właśnie pomiędzy nimi jest jeszcze sprzęgło.
Krótko mówiąc wprowadzasz kolegę w błąd.
jeśli go wprowadziłem w błąd to przepraszam. nawet jeśli kompresor ciągle nie pracuje nie oznacza to że to on nie hałasuje. bo u mnie właśnie hałasował i hałasowało chyba to koło, bo czy była klima wyłączona czy włączona to stukało. podobnie jak na tym filmiku:
tylko źwięk był cichszy i praktycznie cały czas stukało
u mnie identycznie stukało łożysko w kole pasowym sprężarki klimy
I nie ważne czy klima włączona czy nie.
Łożysko do kupienia i wprasowania. Ja płaciłem coś koło 60 zł za samo łożysko NSK. Najlepiej wyprasować stare, zabrać ze sobą do sklepu z łożyskami i dobrać identyczne.
Łożysko do kupienia i wprasowania. Ja płaciłem coś koło 60 zł za samo łożysko NSK. Najlepiej wyprasować stare, zabrać ze sobą do sklepu z łożyskami i dobrać identyczne.
Już zdiagnozowałem przyczynę tak jak napisał kolega wyżej stuka łożysko od kompresora klimy.
buczos a dawałeś kompresor do regeneracji czy sam robiłeś?? Jeżeli oddawałeś to jaki to jest koszt?
Dzięki wszystkim jeszcze raz za pomoc w zdiagnozowaniu usterki
Pozdrawiam
buczos a dawałeś kompresor do regeneracji czy sam robiłeś?? Jeżeli oddawałeś to jaki to jest koszt?
Dzięki wszystkim jeszcze raz za pomoc w zdiagnozowaniu usterki
Pozdrawiam
- Od: 9 kwi 2015, 21:44
- Posty: 19
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM
Wymiana łożyska w kole pasowym to nie regeneracji kompresora klimatayzacji.
Koszt łożyska jak wyżej, a robocizna nie pamiętam dokładnie, ale coś koło 100zł.
Koszt łożyska jak wyżej, a robocizna nie pamiętam dokładnie, ale coś koło 100zł.
A myślałem, że po prostu mechanik już sobie wymianę łożyska weźmie jako regeneracje i weźmie 400zł 
A czy ktoś się orientuje czy do wymiany łożyska trzeba ściągać kompresor i i nabijać klimę znowu??
A czy ktoś się orientuje czy do wymiany łożyska trzeba ściągać kompresor i i nabijać klimę znowu??
- Od: 9 kwi 2015, 21:44
- Posty: 19
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM
hasiolis napisał(a):A czy ktoś się orientuje czy do wymiany łożyska trzeba ściągać kompresor i i nabijać klimę znowu??
Trzeba jedynie zdemontować pasek, sprężarki nie trzeba demontować ani nabijać w czynnik
Problem rozwiązany, faktycznie winowajcą był kompresor klimatyzacji. Niestety sama wymiana łożyska by nie pomogła, kompresor był już w strasznym stanie i musiałem go wymienić. Teraz jest cisza i spokój 
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
- Od: 9 kwi 2015, 21:44
- Posty: 19
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM
Michal663 napisał(a):Jak odpiąć tą wtyczke VRIS, bo nie mogę tego ogarnąć ? a nie chce urwać.
Zdjąć plastikową osłonę silnika, pod osłoną z prawej strony brązowa wtyczka powinna być. Wypinasz ją ściskając zaczep palcem.
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Podbije jeszcze temat. Mechanik potwierdził zużycie klapek w kolektorze ssącym, przedstawił mi kilka propozycji:
1. Wymiana na nowy (ok. 1700 zł za kolektor),
2. Wymiana na używany (500-800 zł),
3. Zostawić jak jest – odrzucam od razu,
4. Zrobić obejście – klapki non stop otwarte – brak hałasu.
Tymczasowo wybrałem opcje 4 żeby bardziej zorientować się w temacie, ktoś jeździł z otwartymi klapkami i może podzielić się uwagami na ten temat ?
I co myślicie o wymianie na używany ? Gdzieś mi mignęła taka informacja, że kolektor w wersji po liftowej tj. po 2006 roku został poprawiony, czy to prawda ? czy kupując kolektor ssący z takiego modelu pozbędę się problemu na długie lata ?
1. Wymiana na nowy (ok. 1700 zł za kolektor),
2. Wymiana na używany (500-800 zł),
3. Zostawić jak jest – odrzucam od razu,
4. Zrobić obejście – klapki non stop otwarte – brak hałasu.
Tymczasowo wybrałem opcje 4 żeby bardziej zorientować się w temacie, ktoś jeździł z otwartymi klapkami i może podzielić się uwagami na ten temat ?
I co myślicie o wymianie na używany ? Gdzieś mi mignęła taka informacja, że kolektor w wersji po liftowej tj. po 2006 roku został poprawiony, czy to prawda ? czy kupując kolektor ssący z takiego modelu pozbędę się problemu na długie lata ?
Michal663 napisał(a):2. Wymiana na używany (500-800 zł),
Z tą ceną ktoś zaszalał. Ja kupiłem kolektor poliftowy używany za 250 zł i 50zł montaż.
Michal663 napisał(a):I co myślicie o wymianie na używany ? Gdzieś mi mignęła taka informacja, że kolektor w wersji po liftowej tj. po 2006 roku został poprawiony, czy to prawda ? czy kupując kolektor ssący z takiego modelu pozbędę się problemu na długie lata ?
Kilku ludzi na forum wymieniło kolektor, jednak nie widziałem, żeby ktoś się skarżył. Jak na ten czas to chyba jedyne słuszne wyjście.
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Ja wymieniłem kolektor jest cisza i czuć różnicę od ok 4 tys. rpm
Fakt przesadziłem z tą ceną używanych kolektorów (patrzyłem na allegro). Po tyle to chodzą kolektory do nowej 3-jki. Warto zaryzykować używany kolektor za cenę 200-300 zł. Tak pewnie też zrobię, ale to już po weekendzie majowym.
Spytam jeszcze, kolektor w wersji sprzed/po lifcie się nie różni? będzie spokojnie pasować ?
Spytam jeszcze, kolektor w wersji sprzed/po lifcie się nie różni? będzie spokojnie pasować ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości