"klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

Postprzez hasiolis » 1 maja 2015, 21:58

No właśnie tak mi się wydawało, skoro by chodziła ciągle, to w jaki sposób byłoby możliwe jej wyłączenie :P czyli w zasadzie kompresor klimy mogę wyeliminować... dzisiaj miałem podnosić autko, ale niestety nie było na to czasu, może jutro się uda. Mam nadzieje, że to nie rozrząd, tylko jakaś osłona (na filmiku tego nie słychać), ale dźwięk przypomina coś w rodzaju obijającego się wydechu o podwozie albo osłony kolektora lub coś w tym rodzaju (mam taka nadzieję) :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez Gamboa » 2 maja 2015, 23:13

rafik256 napisał(a):
Gamboa napisał(a):cały czas działa kompresor klimy, bo jest na pasku który jest ciągle napędzany i ten kompresor ciągle pracuje

to nie jest prawda. To że koło napędu kompresora ciągle się kręci nie oznacza że kompresor pracuje. Zeby tak nie było po to właśnie pomiędzy nimi jest jeszcze sprzęgło.
Krótko mówiąc wprowadzasz kolegę w błąd.


jeśli go wprowadziłem w błąd to przepraszam. nawet jeśli kompresor ciągle nie pracuje nie oznacza to że to on nie hałasuje. bo u mnie właśnie hałasował i hałasowało chyba to koło, bo czy była klima wyłączona czy włączona to stukało. podobnie jak na tym filmiku:




tylko źwięk był cichszy i praktycznie cały czas stukało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez hasiolis » 3 maja 2015, 07:25

Przyznam, że dźwięk jest bardzo podobny (POWIEDZIAŁBYM NAWET, ŻE TAKI SAM). Jak się uporam z problemem to napisze co to było :)

Dzięki wszystkim za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez kalesoon » 7 maja 2015, 21:48

No i jak koledzy, czy ktoś uporał się już z problemem?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez buczos » 7 maja 2015, 22:52

u mnie identycznie stukało łożysko w kole pasowym sprężarki klimy :) I nie ważne czy klima włączona czy nie.
Łożysko do kupienia i wprasowania. Ja płaciłem coś koło 60 zł za samo łożysko NSK. Najlepiej wyprasować stare, zabrać ze sobą do sklepu z łożyskami i dobrać identyczne.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez hasiolis » 8 maja 2015, 15:04

Już zdiagnozowałem przyczynę tak jak napisał kolega wyżej stuka łożysko od kompresora klimy.
buczos a dawałeś kompresor do regeneracji czy sam robiłeś?? Jeżeli oddawałeś to jaki to jest koszt?

Dzięki wszystkim jeszcze raz za pomoc w zdiagnozowaniu usterki :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez buczos » 8 maja 2015, 16:35

Wymiana łożyska w kole pasowym to nie regeneracji kompresora klimatayzacji.
Koszt łożyska jak wyżej, a robocizna nie pamiętam dokładnie, ale coś koło 100zł.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez hasiolis » 8 maja 2015, 18:07

A myślałem, że po prostu mechanik już sobie wymianę łożyska weźmie jako regeneracje i weźmie 400zł :P
A czy ktoś się orientuje czy do wymiany łożyska trzeba ściągać kompresor i i nabijać klimę znowu??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez buczos » 8 maja 2015, 18:35

hasiolis napisał(a):A czy ktoś się orientuje czy do wymiany łożyska trzeba ściągać kompresor i i nabijać klimę znowu??

Trzeba jedynie zdemontować pasek, sprężarki nie trzeba demontować ani nabijać w czynnik :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez dawid.9s » 11 maja 2015, 10:37

u mnie identycznie stukało łożysko w kole pasowym sprężarki klimy


potwierdzam, miałem identycznie :) po dłuższym czasie było nawet głośniej :P
stówka i po sprawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez hasiolis » 13 cze 2015, 08:21

Problem rozwiązany, faktycznie winowajcą był kompresor klimatyzacji. Niestety sama wymiana łożyska by nie pomogła, kompresor był już w strasznym stanie i musiałem go wymienić. Teraz jest cisza i spokój :)
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez Michal663 » 20 kwi 2016, 22:43

Jak odpiąć tą wtyczke VRIS, bo nie mogę tego ogarnąć ? a nie chce urwać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez dicon » 21 kwi 2016, 18:37

Michal663 napisał(a):Jak odpiąć tą wtyczke VRIS, bo nie mogę tego ogarnąć ? a nie chce urwać.

Zdjąć plastikową osłonę silnika, pod osłoną z prawej strony brązowa wtyczka powinna być. Wypinasz ją ściskając zaczep palcem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez Michal663 » 28 kwi 2016, 23:10

Podbije jeszcze temat. Mechanik potwierdził zużycie klapek w kolektorze ssącym, przedstawił mi kilka propozycji:

1. Wymiana na nowy (ok. 1700 zł za kolektor),
2. Wymiana na używany (500-800 zł),
3. Zostawić jak jest – odrzucam od razu,
4. Zrobić obejście – klapki non stop otwarte – brak hałasu.

Tymczasowo wybrałem opcje 4 żeby bardziej zorientować się w temacie, ktoś jeździł z otwartymi klapkami i może podzielić się uwagami na ten temat ?

I co myślicie o wymianie na używany ? Gdzieś mi mignęła taka informacja, że kolektor w wersji po liftowej tj. po 2006 roku został poprawiony, czy to prawda ? czy kupując kolektor ssący z takiego modelu pozbędę się problemu na długie lata ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez dicon » 28 kwi 2016, 23:32

Michal663 napisał(a):2. Wymiana na używany (500-800 zł),

Z tą ceną ktoś zaszalał. Ja kupiłem kolektor poliftowy używany za 250 zł i 50zł montaż.

Michal663 napisał(a):I co myślicie o wymianie na używany ? Gdzieś mi mignęła taka informacja, że kolektor w wersji po liftowej tj. po 2006 roku został poprawiony, czy to prawda ? czy kupując kolektor ssący z takiego modelu pozbędę się problemu na długie lata ?

Kilku ludzi na forum wymieniło kolektor, jednak nie widziałem, żeby ktoś się skarżył. Jak na ten czas to chyba jedyne słuszne wyjście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez marcin255 » 29 kwi 2016, 07:00

Ja wymieniłem kolektor jest cisza i czuć różnicę od ok 4 tys. rpm
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Michal663 » 29 kwi 2016, 07:17

Fakt przesadziłem z tą ceną używanych kolektorów (patrzyłem na allegro). Po tyle to chodzą kolektory do nowej 3-jki. Warto zaryzykować używany kolektor za cenę 200-300 zł. Tak pewnie też zrobię, ale to już po weekendzie majowym.

Spytam jeszcze, kolektor w wersji sprzed/po lifcie się nie różni? będzie spokojnie pasować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez marcin255 » 29 kwi 2016, 07:27

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Michal663 » 29 kwi 2016, 18:58

Dzięki za odpowiedź, wymaga przeróbek ale sprawny mechanik nie powinien mieć z tym problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez marcin255 » 29 kwi 2016, 18:59

sam też dasz radę :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323