"klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

Postprzez marcin255 » 25 paź 2014, 20:09

tamburyn napisał(a):auto i coś się tłucze

nagraj – panewka :P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 26 paź 2014, 10:54

marcin255 napisał(a):
tamburyn napisał(a):auto i coś się tłucze

nagraj – panewka :P


no i bulba :P
Odpaliłem dzisiaj zimnego i się tłukł tak jak wczoraj (dźwięk dochodzi z tyłu silnika, z przodu słychać ale słabiej, dopiero jak się pochyliłem z tyłu silnika to terkotało). Stwierdziłem, że nagram jak wrócę do domu. Przegoniłem samochód po Zakopiance, pokręciłem się ciut wyżej, wróciłem do domu i cisza. Se tylko cyka.
Po południu znowu sprawdzę jak ostygnie, bo na razie jestem "rozczarowany" brakiem stukotu <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez tamburyn » 27 paź 2014, 11:19

Dzisiaj też cisza. Chyba.
Jeśli już cosik tam się dzieje, to jest znacznie ciszej. Na rozgrzanym silniku, przy postoju mam wrażenie, że coś trajkocze, ale słyszę to bardzo słabo (także ze środka samochodu).
Takie trochę głuche pukanie. Nie wyłapię tego żadnym mikrofonem, bo teraz to się muszę dobrze wsłuchać, żeby usłyszeć.
Czy zmiana oleju (nie wymiana lecz zmiana) może mieć na to wpływ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez marcin255 » 27 paź 2014, 11:30

Tak jak zmieniłeś z 15w40 na 0w20 :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 27 paź 2014, 12:10

marcin255 napisał(a):Tak jak zmieniłeś z 15w40 na 0w20 :)


Zmieniłem z 5w30 na 5w30 :P
Ale z Elfa na Valvo ;) tylko mnie morduje, że na Elfie z płukanką było ok, a po wlaniu Valvo coś się pitoliło przez chwilę. Pewno zbieg okoliczności.

W ogóle się wkur**am bo albo silnik klekocze, albo woda w bagażniku, półka się telepie.
Nerwicy dostanę przy tej Madziuli ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez marcin255 » 27 paź 2014, 12:37

Z powodu takiej zmiany nic nie powinno się dziać, dalej stuka ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 27 paź 2014, 13:16

marcin255 napisał(a):Z powodu takiej zmiany nic nie powinno się dziać, dalej stuka ?


Teraz w pracy jestem <zawstydzony>
Ale dzisiaj rano chyba nic się nie działo, na zimnym raczej ok- w każdym razie na pewno nie waliło tak jak wczoraj z rana. Może delikatnie, ale już sam nie wiem bo BARDZO się wsłuchiwałem.

Dej Pan spokój, teraz spać nie będę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez marcin255 » 27 paź 2014, 13:44

Albo wybuchnie albo będzie dobrze :D
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 27 paź 2014, 13:51

marcin255 napisał(a):Albo wybuchnie albo będzie dobrze :D


Co Ty nie powiesz <czarodziej> :P

No to czekam cierpliwie aż NIE wybufnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez Gamboa » 28 paź 2014, 16:46

puka ci jednostajnie cały czas? czy od czasu do czasu seria puknięć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez tamburyn » 28 paź 2014, 19:22

Gamboa napisał(a):puka ci jednostajnie cały czas? czy od czasu do czasu seria puknięć?


Po wymianie oleju pukał jednostajnie cały czas (częstotliwość się zwiększała przy wzroście obrotów).
O dziwo teraz cisza, a jeśli się coś dzieje, to na prawdę cicho, ale jednostajnie.
Tak jak wspominałem było to słychać dosyć głośno z tyłu silnika, ale teraz się uspokoiło.

A i żeby nie oszukać- przy pierwszej "płukance" na starym oleju w ciągu tych 45 minut zdarzyło się ze 2-3 razy, że zaczął pukać na chwilkę i przestał.

Dopisano 29 paź 2014, 08:29:

Podbijam:
jednak w kabinie słyszę takie głuche pukanie jednostajne. Na zimnym mocniej to słychać, ale nie tłucze się jakoś wyjątkowo głośno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez hasiolis » 27 kwi 2015, 20:38

Witam,

Jestem świeżym posiadaczem Mazdy 3 z silnikiem 2.0 rocznik 2004. Kilka dni po zakupie coś zaczęło stukać pod maską. Dźwięk najbardziej słychać od strony rozrządu i prawego przedniego koła. Jak siedzę w samochodzie to dźwięk wydaje się być "metaliczny", jakby uderzały o siebie dwa elementy. Słychać go tylko na wolnych obrotach, powyżej 1500 obrotów znika, przestaje też być słyszalny kiedy silnik się rozgrzeje.

Macie jakieś pomysły co to może być?
Poniżej przesyłam filmik.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

https://www.youtube.com/watch?v=GN5o1-IuWVw
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez oldwin » 27 kwi 2015, 21:41

coś w deseń napinacza łańcuszka rozrządu <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez Gamboa » 28 kwi 2015, 07:32

podnieś auto i od dołu zobacz. sciagnij plastikową osłonę i zobacz na kompresor klimy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez hasiolis » 28 kwi 2015, 18:31

Auto ma przejechane niecałe 160 tysiecy czy to mógłby być rozrzad?? A co do tego kompresora, to jeżeli to on to do wymiany czy mozna go jakos regenerować??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez Gamboa » 30 kwi 2015, 06:59

regeneruje sie w serwisie klimatyzacji. moga przetoczyć koło lub tam inne pierdoły. mi tak stukało właśnie był to kompresor klimy.

rozrząd może ci stukać jak masz licznik cofnięty o 80 tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez hasiolis » 30 kwi 2015, 13:03

Licznik na 100% nie jest cofnięty, ale czy przypadkiem kompresor klimy nie stukałby tylko gdyby klima była włączona?? W innym przypadku on chyba się nie uruchamia. Jutro będę jechał do mechanika podnieśc samochód to się okaże. Dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez Gamboa » 30 kwi 2015, 16:41

cały czas działa kompresor klimy, bo jest na pasku który jest ciągle napędzany i ten kompresor ciągle pracuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez hasiolis » 30 kwi 2015, 20:55

Aha no to jutro to sprawdzę :) Czyli Pan miał coś podobnego tak?? Tez tylko na niskich obrotach a przy wyższych znikało?? Pamięta Pan może jaki jest koszt takiej regeneracji??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez rafik256 » 1 maja 2015, 20:48

Gamboa napisał(a):cały czas działa kompresor klimy, bo jest na pasku który jest ciągle napędzany i ten kompresor ciągle pracuje

to nie jest prawda. To że koło napędu kompresora ciągle się kręci nie oznacza że kompresor pracuje. Zeby tak nie było po to właśnie pomiędzy nimi jest jeszcze sprzęgło.
Krótko mówiąc wprowadzasz kolegę w błąd.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323