Witam
Mam taki dziwny przypadek w swoim aucie (dane obok ==> ), że jak odpala na zimnym silniku powiedzmy o 5:00 rano to na początku jest ok ale po przejechaniu około 5km odczuwalne jest blokowanie się pedału gazu po jego całkowitym puszczeniu. Czyli np. zmieniam bieg, zdejmuję nogę z gazu i po chwili jak wróci do swojej startowej pozycji to jest taki twardy że trzeba użyć trochę siły aby go wcisnąć. Twardość przypomina trochę pedał hamulca który robi się twardy na postoju po kilkukrotnym jego naciśnięciu. Co to może być bo ja myślałem, że to przepustnica jest zawalona syfem, ale nie wiem czy mam elektroniczną czy mechaniczną bo się na tym nie znam. Wydaję mi się, że elektroniczną a tam pedał gazu raczej nie może się zablokować ? Jakieś pomysły ?
Mazda3 BK zacina się pedał gazu
Strona 1 z 1
Problem to brudna przepustnica szczególnie jej brzegi przez co się blokowała i blokował się pedał gazu.
Od razu zaznaczę, że rozwiązałem drugą dolegliwość z jaką moje auto się borykało. Auto długo kręciło przy odpaleniu na ciepłym silniku o czym pisałem również w innym temacie. Podobno znana dolegliwość w Mazdach 3 w silnikiem 2.0 benzyna. Problem ten sam należy przeczyścić przepustnicę, a inni chcieli wymieniać już świece, przewody, cewki, pompy czujniki itp
Pozdrawiam
Od razu zaznaczę, że rozwiązałem drugą dolegliwość z jaką moje auto się borykało. Auto długo kręciło przy odpaleniu na ciepłym silniku o czym pisałem również w innym temacie. Podobno znana dolegliwość w Mazdach 3 w silnikiem 2.0 benzyna. Problem ten sam należy przeczyścić przepustnicę, a inni chcieli wymieniać już świece, przewody, cewki, pompy czujniki itp
Pozdrawiam
Witam
Po 6 miesiącach bezawaryjnej jazdy coś się zepsuło. Auto całą noc stało na dworze (-17). Rano odpaliłem, przejechałem ok 2 km i pedał gazu zablokował się. Auto samo przyspieszało. Pedał gazu był wciśnięty. Po ok 5-10 sek pedał wraca do normalnej pozycji jednak przez ten czas auto samo przyspiesza, a gdy wciskałem sprzęgło obroty momentalnie skakały na 7-8 tys . Dzieje się tak tylko gdy wciskam gaz mocno tj. tak jak np przy wyprzedzaniu. Jeżeli jadę spokojnie i wciskam lekko da radę jechać normalnie. Sprawdziłem przepustnicę i pracuje prawidłowo, linka od przepustnicy jest sztywna. Ogólnie sam pedał na początku jest luźny, a im mocniej wciskam tym jest ciężej i się blokuje. Czy jest jakiś mechanizm odpowiedzialny za odbijanie pedału gazu ? Przyznam, że z tak działającym pedałem jazda jest dość niebezpieczna....
EDIT: Linka zawadzała. Problem rozwiązany
Po 6 miesiącach bezawaryjnej jazdy coś się zepsuło. Auto całą noc stało na dworze (-17). Rano odpaliłem, przejechałem ok 2 km i pedał gazu zablokował się. Auto samo przyspieszało. Pedał gazu był wciśnięty. Po ok 5-10 sek pedał wraca do normalnej pozycji jednak przez ten czas auto samo przyspiesza, a gdy wciskałem sprzęgło obroty momentalnie skakały na 7-8 tys . Dzieje się tak tylko gdy wciskam gaz mocno tj. tak jak np przy wyprzedzaniu. Jeżeli jadę spokojnie i wciskam lekko da radę jechać normalnie. Sprawdziłem przepustnicę i pracuje prawidłowo, linka od przepustnicy jest sztywna. Ogólnie sam pedał na początku jest luźny, a im mocniej wciskam tym jest ciężej i się blokuje. Czy jest jakiś mechanizm odpowiedzialny za odbijanie pedału gazu ? Przyznam, że z tak działającym pedałem jazda jest dość niebezpieczna....
EDIT: Linka zawadzała. Problem rozwiązany
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości