Usunięcie katalizatora

Postprzez radzi89 » 5 cze 2009, 11:50

Witam serdecznie,

Przed moja Mazda mialem kilka autek i zawsze wyrzucałem z nich katalizator co skutkowala poprawa osiagow. W tym przypadku wiem, ze sa dwie sondy lambda, przed i za katalizatorem. Czy jest mozliwosc wyrzucenia go? Czy spowduje to jakies zamieszanie:)?
Moze moge wstawic katailzator firmy Magnaflow na jego miejsce:)? Czy to tez bedzie mialo negatywne skutki?

Prosze o pomoc:)

Mazda 3, 2.0 Top Sport
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Krisek » 5 cze 2009, 18:43

Jest .. nielicz na zmiane osiagow zaloz sobie turbo jak cos
albo zmien header ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez mckoper » 5 cze 2009, 22:37

radzi89 poprawiałem temat na zgodny z Regulaminem.
Proszę o zapoznanie sie z FAQ

pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez radzi89 » 6 cze 2009, 00:29

Krisek napisał(a):Jest .. nielicz na zmiane osiagow zaloz sobie turbo jak cos
albo zmien header ..


Lecz dobre turbo to koszt kilkunastu tysiecy...
Wymienilem caly uklad wydechowy na Cat back, magnaflow`a ale przy montazu namawiali mnie na wyrzucenie kata.

Lecz dalej nie wiem czy usuniecie spowoduje jakies komplikacje...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez zio » 19 sie 2009, 20:36

Usunięcie katara w M3 LF może być problemem- zważywszy ze jest on na stałe wbudowany w kolektor wydechowy....jak byłem u pana tłumika to w ogóle powiedział ,ze te modele maja 2 katalizarowy :o.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Krisek » 19 sie 2009, 23:06

Tak Maja 2 katalizatory to jest prawda
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez radzi89 » 19 sie 2009, 23:36

Szukalem troche na ten temat na forach w USA, wiekszosc posiadaczy trojek wycina drugi katalizator, niestety sporo z nich narzeka na zbyt glosna prace silnika.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez zio » 20 sie 2009, 12:00

głośną pracę silnika czy wydechu? jak wydechu to chyba nie ma co narzekać :)
A co to dało tym gościm w US? chwalili się jakimiś efektami?
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez radzi89 » 20 sie 2009, 13:53

sorry oczywiscie chodzilo o wydech, zadnych konkretow nie przedstawiali ale pisali, ze auto ma szybsza reakcje na gaz i minimalnie wyzsza predkosc maksymalna.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Mako » 20 sie 2009, 14:56

radzi89 a po co Tobie wyzsza predkosc max na polskich drogach ?? wyciecie kata w nowoczesnych samochodach jest bezsensowne, wiekszy halas zero lub minimalne poprawy, lepiej zalozyc sportowy metalowy katalizator
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez radzi89 » 20 sie 2009, 14:59

tak jak widac z mojej ostatniej wypowiedz sa to opinie ludzi z forum US. W moim aucie tkwia wciaz oba katy, w planie mam zalozenie sportowego kata lecz nie wiem czy ma to sens.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez DeadlY » 20 sie 2009, 22:37

radzi89 napisał(a):.... zadnych konkretow nie przedstawiali ale pisali, ze auto ma szybsza reakcje na gaz i minimalnie wyzsza predkosc maksymalna.

A jakimis wykresami z hamowni tego nie potwierdzali?
Po ingerencji w wydech nie trzeba tez troszke z kompem podzialac?
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez zio » 21 sie 2009, 11:16

Radzi wydaje mi się, że wycięcie kata powinno dać lepszy efekt niż sportowy kat – bym bardziej, ze i tak muisz 1 zostawić. Drugi kat jest już za wszystkimi sondami i całą elektroniką – nic nie trzeba zmieniać.

Do mako – wyższa prędkość oznacza poprawę osiągów – pewnie ciężko ją zmieżyć w czasie do setki (tym bardziej, żę pomiary z zegarkiem, lub stoperem juz są obardzone bardzo dużym błędem) ale wyższa v-max oznacza, że silnik pewnie ma wyższą moc (w myśl zasady v-max – moc, momnet obrotowy – prędkość rozpędzania).
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez radzi89 » 21 sie 2009, 12:12

Zobaczymy jak to bedzie z tym katem. Na razie wplanach jest CAI i cat back, musze jeszcze jakis miesiac poczekac na wszystko i wtedy zobaczymy. Boje sie tylko, ze z systemem cat back juz bedzie glosno. Nie wiem czy wywalenie kata nie bedzie sutkowala tym, ze bedzie zbyt glosno ;)

PS ZIO; Ty planujesz CAI wiec poddpowiem Ci, ze gadalem z jakimis ludzmi z USA i w wersji z silnikiem 2.3
Cai K&N oraz wydech Magnaflow`a dal prawie 20 KM :D Byl to test z jakiejs tamtejszej gazety tuningowej, pytalem sie rowniez kolesia, ktory na youtbe.com wrzucil filmik z K&n i magnaflow, odpisali mi rowniez, ze dalo wszystko razem blisko 20 KM, a co ciekawe sam wydech dal 6,6

http://www.youtube.com/watch?v=z7_TZenSTsc
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez lucaspl88 » 2 lis 2009, 20:59

jesli usuniete beda katalizatory, wydech bedzie bardzo glosny..
w tym momecie nie mam zadnych katalizatorow, wydech z MPS dodany jeszcze jeden resonatori jest STRASZNIE GLOSNY...
vid z youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=yFjQA43eGqs
http://www.youtube.com/watch?v=UmZXfmwr7Gw
http://www.youtube.com/watch?v=sOLE-K6otBM
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez tomsil » 4 mar 2015, 16:31

Witam,
Ja natomiast chciałbym zapytać czy taki zestaw jaki sobie upatrzyłem będzie działał poprawnie ale zostawiłbym sobie katalizator z sondą i od niego poszedł z montażem.
Takie coś znalazłem:
* Tłumik środkowy magnaflow: http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-glass ... 70275.html
* Tłumik końcowy magnaflow: http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magna ... 99632.html
* Końcówka magnaflow: http://allegro.pl/koncowka-tlumika-magn ... 70458.html

Zestaw chciałbym zmontować na rurach 2,25"
Czy muszę zamontować jeszcze dodatkowo katalizator sportowy czy nie będzie takiej potrzeby i wystarczy to co podałem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 00:37
Posty: 21
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 16V 2004r.

Postprzez marcin255 » 4 mar 2015, 18:10

Ja mam na 3 przelotowych i jest głośno , kata masz w kolektorze wydechowym
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomsil » 5 mar 2015, 12:47

a gdyby wymienić tylko końcowy na przelot i od niego rura 2,25" z końcówką?
Może to wpłynąć negatywnie na osiągi i czy będzie duża różnica w dźwięku?

Dopisano 5 mar 2015, 13:08:

Znalazłem takie coś:
https://www.youtube.com/watch?v=hHY9BN4eY34
Taki efekt uzyskam po zastąpieniu właśnie jedynie końcowego tłumika i końcówki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 00:37
Posty: 21
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 16V 2004r.

Postprzez marcin255 » 5 mar 2015, 13:24

coś tam będzie buczeć , coś tam się odetka ale szału nie będzie za 2 k zbudujesz cały wydech
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomsil » 10 mar 2015, 02:09

W miejsce końcowego tłumika wstawiłem rurę a reszta została bez zmian. Hałas jest ogromny <płacze>
Planuje zamontowanie takiego tłumika w miejsce tej rurki:
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magna ... source=mlt
lub
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magna ... l#delivery
co o tym myślicie? :)
Nie chce budować całego wydechu, lecz podnieść barwę dźwięku która nie przeszkadzała by w środku aż za bardzo podczas jazdy, bo to co teraz uzyskałem to na prawdę jest meeeega za dużo :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 00:37
Posty: 21
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 16V 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323