Falujące obroty, szarpanie przy zmianie biegów, kontrolki check oraz TSC
1, 2
Odpalony na zimno – dym biały. Oleju nic nie bierze.
Dopisano 30 mar 2013, 15:02:
Jakim programem proponujecie diagnozować mazde? Od kumpla dostałem złączkę ELM327
Dopisano 30 mar 2013, 16:00:
Ok właśnie odczytałem kod błędu numer P0103 – Obwód przepływomierza MAF lub VAF? wysoka wartość wejściowa
Ten sam błąd wyskakuje na dwóch przepływomierzach. Po odpięciu jej i próbie odpalenia silnika wyskakuja kolejne 2 błędy: P0102 – j/w tylko zbyt niska wartosć wejściowa oraz P0113 – Obwód czujnika temperatury ? zbyt wysoka wartość wejściowa
Co powinienem w tym wypadku sprawdzić?
Użyłem programu PCMSCAN
Dopisano 30 mar 2013, 15:02:
Jakim programem proponujecie diagnozować mazde? Od kumpla dostałem złączkę ELM327
Dopisano 30 mar 2013, 16:00:
Ok właśnie odczytałem kod błędu numer P0103 – Obwód przepływomierza MAF lub VAF? wysoka wartość wejściowa
Ten sam błąd wyskakuje na dwóch przepływomierzach. Po odpięciu jej i próbie odpalenia silnika wyskakuja kolejne 2 błędy: P0102 – j/w tylko zbyt niska wartosć wejściowa oraz P0113 – Obwód czujnika temperatury ? zbyt wysoka wartość wejściowa
Co powinienem w tym wypadku sprawdzić?
Użyłem programu PCMSCAN
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
Może pracuje Ci cały czas na ssaniu stąd te dymienie? Ta pompka to pracuje jak pompka czy tylko brzęczy? Bo skoro masz błąd od czujnika temperatury, no chyba że to termostat.... Sprawdziłbym jeszcze jak pracuje po odłączeniu sondy.
Czujnik temperatury , czujnik O2 – sonda to bym sprawdził.
termostat to chyba P126 albo P128 -zbyt niska temp płynu chłodzącego palił by duzo ale nic to nie ma do obrotów.
8
ENGINE RUNS ROUGH/ROLLING IDLE
DESCRIPTION
• Engine speed fluctuates between specified idle speed and lower speed and engine shakes excessively.
• Idle speed is too slow and engine shakes excessively.
POSSIBLE CAUSE
• Air leakage from intake-air system parts
• A/C system operation is improper
• Erratic signal to ignition coil
• Spark plug malfunction
• Purge valve malfunction
• IAC valve improper operation
• Idle learning of IAC system is not completed
• EGR valve malfunction
• Erratic or no signal from CMP sensor
• Low engine compression
• Improper valve timing
• Erratic signal from CKP sensor
• Improper air/fuel ratio mixture ratio control operation (abnormal signal from MAF sensor or HO2S)
• Poor fuel quality
• PCV valve malfunction
• Air cleaner restriction
• Restriction in exhaust system
• Disconnected electrical connectors
• Inadequate fuel pressure
• Fuel pump body mechanical malfunction
• Improper load signal input
• Fuel line restriction or clogging
• Improper fuel injection control operation
• Fuel leakage from fuel injector
• Fuel injector clogging
• Engine overheating
• Vacuum leakage
• Pressure regulator malfunction (built-in fuel pump unit)
termostat to chyba P126 albo P128 -zbyt niska temp płynu chłodzącego palił by duzo ale nic to nie ma do obrotów.
8
ENGINE RUNS ROUGH/ROLLING IDLE
DESCRIPTION
• Engine speed fluctuates between specified idle speed and lower speed and engine shakes excessively.
• Idle speed is too slow and engine shakes excessively.
POSSIBLE CAUSE
• Air leakage from intake-air system parts
• A/C system operation is improper
• Erratic signal to ignition coil
• Spark plug malfunction
• Purge valve malfunction
• IAC valve improper operation
• Idle learning of IAC system is not completed
• EGR valve malfunction
• Erratic or no signal from CMP sensor
• Low engine compression
• Improper valve timing
• Erratic signal from CKP sensor
• Improper air/fuel ratio mixture ratio control operation (abnormal signal from MAF sensor or HO2S)
• Poor fuel quality
• PCV valve malfunction
• Air cleaner restriction
• Restriction in exhaust system
• Disconnected electrical connectors
• Inadequate fuel pressure
• Fuel pump body mechanical malfunction
• Improper load signal input
• Fuel line restriction or clogging
• Improper fuel injection control operation
• Fuel leakage from fuel injector
• Fuel injector clogging
• Engine overheating
• Vacuum leakage
• Pressure regulator malfunction (built-in fuel pump unit)
Ostatnio edytowano 30 mar 2013, 18:05 przez marcin255, łącznie edytowano 3 razy
gumę od dolotu miałem na myśli tą co idzie do przepustnicy. Sprawdź czy jest cała, nie ma gdzieś dziurki. Musi być szczelna całkowicie. Wyjmij to i od razu przepustnice wyczyścisz:)
Wartości które pokazały mi się na przepływomierzu to 0g/min. więc albo przepływka albo okablowanie. Ale na 99% przepływka bo auto ją ogólnie widzi...
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
Może znajdź kogoś blisko i podmień na chwilę przepływomierz ?
No ale druga taka sama
może ktoś ma LF-a z Twoich okolic żeby przełożyć i sprawdzić?
Dopisano 30 mar 2013, 17:53:
byłeś szybszy:p

Dopisano 30 mar 2013, 17:53:
marcin255 napisał(a):Może znajdź kogoś blisko i podmień na chwilę przepływomierz ?
byłeś szybszy:p
Niestety nie mam nikogo od kogo bym mógł przełożyć przepływkę. Na razie nie mam pomysłów ;/
Dopisano 30 mar 2013, 18:49:
Jak myślicie czy to będzie dobre??
http://moto.allegro.pl/przeplywomierz-m ... 27123.html
Jeśli tak to zamawiam.
Dopisano 30 mar 2013, 18:49:
Jak myślicie czy to będzie dobre??

Jeśli tak to zamawiam.
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
Nr. ma być taki sam jak na twojej , nie wiem czemu podaję inną po 2006 r
Ale w opisie piszą że pasuje do mojego modelu, więc na co patrzeć?
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
Sprawdź na swoim nie zawsze co pisze sprzedający jest prawdą .
Ostatnio edytowano 30 mar 2013, 21:29 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Kod na przepływce to ZL01 197400-2010. Na tej aukcji co prawda nie ma wypisanego takiego kodu ani podobnego. Nie wiem gdzie bym mógł zamówić nową i sprawną...
Dopisano 30 mar 2013, 20:38:
A ten?
http://przeplywomierze.istore.pl/pl,pro ... 86138.html
Tu z kolei kod się zgadza lecz na spisie nie ma mojego modelu...
Dopisano 30 mar 2013, 20:38:
A ten?
http://przeplywomierze.istore.pl/pl,pro ... 86138.html
Tu z kolei kod się zgadza lecz na spisie nie ma mojego modelu...
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
Oddałem dzisiaj mazde do mechanika, zobaczymy co powie choć podejrzewam kabelki. Odezwę się co i jak.
Pozdro
Pozdro
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
Do wymiany poszła wiązka elektryczna od przepływki i problem rozwiązany. Teraz idzie jak trza xD
Mam jeszcze jedno pytanie, nie chcę na razie zakładać nowego tematu – wczoraj zauważyłem delikatne stukanie z przodu, pewnie z kół a dziś się to nasiliło i stukanie czuć na kierownicy. Przy hamowaniu efekt nasila się jeszcze bardziej. Jakieś sugestie?
P.S.
Tak tak wiem, felerne coś te auto xD
Mam jeszcze jedno pytanie, nie chcę na razie zakładać nowego tematu – wczoraj zauważyłem delikatne stukanie z przodu, pewnie z kół a dziś się to nasiliło i stukanie czuć na kierownicy. Przy hamowaniu efekt nasila się jeszcze bardziej. Jakieś sugestie?
P.S.
Tak tak wiem, felerne coś te auto xD
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
Może to hamulce, drążek kierowniczy... podnieś auto i poruszaj kołem góra-dół i lewa-prawa. Jeśli nic nie słychać to kręć kołem a ktoś niech na hamulec naciska, być może luźny zacisk. Mi kiedyś w BA koło się poluzowało i stukało i też wszedłem do kanału i wszystko dobrze, później patrze że nakrętki w kole miały inne położenie:P
Aha ok, dzięki. Przy odrobinie czasu sprawdzę 
P.S.
Właśnie jestem w trakcie robienia zaślepki spryskiwacza reflektora z włókna szklanego i żywicy poliestrowej ;p Zobaczymy czy się uda ;p
P.S.
Właśnie jestem w trakcie robienia zaślepki spryskiwacza reflektora z włókna szklanego i żywicy poliestrowej ;p Zobaczymy czy się uda ;p
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
Jak uda mi się skończyć to jak najbardziej
ale na razie idzie dość topornie ;p
- Od: 21 mar 2013, 22:36
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości