Falujące obroty, szarpanie przy zmianie biegów, kontrolki check oraz TSC

Postprzez Adrian1325 » 30 mar 2013, 15:12

Odpalony na zimno – dym biały. Oleju nic nie bierze.

Dopisano 30 mar 2013, 15:02:

Jakim programem proponujecie diagnozować mazde? Od kumpla dostałem złączkę ELM327

Dopisano 30 mar 2013, 16:00:

Ok właśnie odczytałem kod błędu numer P0103 – Obwód przepływomierza MAF lub VAF? wysoka wartość wejściowa


Ten sam błąd wyskakuje na dwóch przepływomierzach. Po odpięciu jej i próbie odpalenia silnika wyskakuja kolejne 2 błędy: P0102 – j/w tylko zbyt niska wartosć wejściowa oraz P0113 – Obwód czujnika temperatury ? zbyt wysoka wartość wejściowa

Co powinienem w tym wypadku sprawdzić?

Użyłem programu PCMSCAN
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez Marcis » 30 mar 2013, 17:16

Może pracuje Ci cały czas na ssaniu stąd te dymienie? Ta pompka to pracuje jak pompka czy tylko brzęczy? Bo skoro masz błąd od czujnika temperatury, no chyba że to termostat.... Sprawdziłbym jeszcze jak pracuje po odłączeniu sondy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 30 mar 2013, 17:54

Czujnik temperatury , czujnik O2 – sonda to bym sprawdził.
termostat to chyba P126 albo P128 -zbyt niska temp płynu chłodzącego palił by duzo ale nic to nie ma do obrotów.




8
ENGINE RUNS ROUGH/ROLLING IDLE
DESCRIPTION

• Engine speed fluctuates between specified idle speed and lower speed and engine shakes excessively.
• Idle speed is too slow and engine shakes excessively.
POSSIBLE CAUSE

• Air leakage from intake-air system parts
• A/C system operation is improper
• Erratic signal to ignition coil
• Spark plug malfunction
• Purge valve malfunction
• IAC valve improper operation
• Idle learning of IAC system is not completed
• EGR valve malfunction
• Erratic or no signal from CMP sensor
• Low engine compression
• Improper valve timing
• Erratic signal from CKP sensor
• Improper air/fuel ratio mixture ratio control operation (abnormal signal from MAF sensor or HO2S)
• Poor fuel quality
• PCV valve malfunction
• Air cleaner restriction
• Restriction in exhaust system
• Disconnected electrical connectors
• Inadequate fuel pressure
• Fuel pump body mechanical malfunction
• Improper load signal input
• Fuel line restriction or clogging
• Improper fuel injection control operation
• Fuel leakage from fuel injector
• Fuel injector clogging
• Engine overheating
• Vacuum leakage
• Pressure regulator malfunction (built-in fuel pump unit)
Ostatnio edytowano 30 mar 2013, 18:05 przez marcin255, łącznie edytowano 3 razy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

PostTen post został usunięty przez lukaszm 15 maja 2013, 21:31.
Powód: off-topic

Postprzez Marcis » 30 mar 2013, 18:08

gumę od dolotu miałem na myśli tą co idzie do przepustnicy. Sprawdź czy jest cała, nie ma gdzieś dziurki. Musi być szczelna całkowicie. Wyjmij to i od razu przepustnice wyczyścisz:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Adrian1325 » 30 mar 2013, 18:45

Wartości które pokazały mi się na przepływomierzu to 0g/min. więc albo przepływka albo okablowanie. Ale na 99% przepływka bo auto ją ogólnie widzi...
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez marcin255 » 30 mar 2013, 18:48

Może znajdź kogoś blisko i podmień na chwilę przepływomierz ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 30 mar 2013, 18:49

No ale druga taka sama <co?> może ktoś ma LF-a z Twoich okolic żeby przełożyć i sprawdzić?

Dopisano 30 mar 2013, 17:53:

marcin255 napisał(a):Może znajdź kogoś blisko i podmień na chwilę przepływomierz ?

byłeś szybszy:p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Adrian1325 » 30 mar 2013, 19:42

Niestety nie mam nikogo od kogo bym mógł przełożyć przepływkę. Na razie nie mam pomysłów ;/

Dopisano 30 mar 2013, 18:49:

Jak myślicie czy to będzie dobre??

http://moto.allegro.pl/przeplywomierz-m ... 27123.html

Jeśli tak to zamawiam.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez marcin255 » 30 mar 2013, 20:28

Nr. ma być taki sam jak na twojej , nie wiem czemu podaję inną po 2006 r
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Adrian1325 » 30 mar 2013, 20:37

Ale w opisie piszą że pasuje do mojego modelu, więc na co patrzeć?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez marcin255 » 30 mar 2013, 21:16

Sprawdź na swoim nie zawsze co pisze sprzedający jest prawdą .
Ostatnio edytowano 30 mar 2013, 21:29 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Adrian1325 » 30 mar 2013, 21:28

Kod na przepływce to ZL01 197400-2010. Na tej aukcji co prawda nie ma wypisanego takiego kodu ani podobnego. Nie wiem gdzie bym mógł zamówić nową i sprawną...

Dopisano 30 mar 2013, 20:38:

A ten?

http://przeplywomierze.istore.pl/pl,pro ... 86138.html


Tu z kolei kod się zgadza lecz na spisie nie ma mojego modelu...
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez Marcis » 31 mar 2013, 11:22

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Adrian1325 » 2 kwi 2013, 15:23

Oddałem dzisiaj mazde do mechanika, zobaczymy co powie choć podejrzewam kabelki. Odezwę się co i jak.

Pozdro
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez Adrian1325 » 3 kwi 2013, 17:11

Do wymiany poszła wiązka elektryczna od przepływki i problem rozwiązany. Teraz idzie jak trza xD

Mam jeszcze jedno pytanie, nie chcę na razie zakładać nowego tematu – wczoraj zauważyłem delikatne stukanie z przodu, pewnie z kół a dziś się to nasiliło i stukanie czuć na kierownicy. Przy hamowaniu efekt nasila się jeszcze bardziej. Jakieś sugestie?

P.S.

Tak tak wiem, felerne coś te auto xD
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez Marcis » 6 kwi 2013, 17:38

Może to hamulce, drążek kierowniczy... podnieś auto i poruszaj kołem góra-dół i lewa-prawa. Jeśli nic nie słychać to kręć kołem a ktoś niech na hamulec naciska, być może luźny zacisk. Mi kiedyś w BA koło się poluzowało i stukało i też wszedłem do kanału i wszystko dobrze, później patrze że nakrętki w kole miały inne położenie:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Adrian1325 » 6 kwi 2013, 18:46

Aha ok, dzięki. Przy odrobinie czasu sprawdzę :)

P.S.

Właśnie jestem w trakcie robienia zaślepki spryskiwacza reflektora z włókna szklanego i żywicy poliestrowej ;p Zobaczymy czy się uda ;p
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez Marcis » 7 kwi 2013, 15:22

Możesz też pokazać, może komuś się kiedyś przyda:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Adrian1325 » 7 kwi 2013, 15:29

Jak uda mi się skończyć to jak najbardziej :D ale na razie idzie dość topornie ;p
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323