Szarpanie przy włączonym tempomacie – crusse control jerking

Postprzez Lukaszgracz » 4 wrz 2012, 10:00

Postanowiłem załozyć nowy wątek bo tak owego nie ma na tym formum, czytałem na forach zagranicznych i tez nie uzyskałem odpowiedzi.

Nie używałem tempomatu od jakiś dwóch miesięcy bo nie miałem gdzie, jezdziłem głównie po mieście.
W sobotę miałem okazję i przy prędkości około 120 km/h załączyłem to coś....

Ku mojemu zdziwieniu zacząłem wyczuwać szarpanie, minimalne skoki prędkości, dosłownie opisując jak gdyby wiał mocno wiatr w przód samochodu i powodował jego spowalnianie po czym odpuszczał. W sobotę faktycznie myłśałem że to wiatr bo lekko wiało.

Wczoraj nadarzyła się ponownie okazja i ten sam problem, pasażer siedzący obok też to odczuł.

W innym watku opisywałem że mam pewne problemy związane z hopkowaniem samochodu, zawieszenie jak i układ napędowy sprawdzony zarówno u mojego mechanika jak i w ASO i auto nadal hopkuje. Zaczynam po woli jakoś te dwie sprawy ze sobą łączyć.

Układ ssący?
Świece?
Przewody wysokonapięciowe?

Sam nie wiem.

Czy przeszliście kiedyś przez coś takiego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez akostarek » 4 wrz 2012, 20:51

średnio się znam na benzynach, ale skoro masz takie objawy, to problem może leżeć w nieprawidłowym ustalaniu składu mieszanki lub jakiś system w dolocie głupieje (zawirowania, długość kanałów). Skoro masz tempomat, to masz też chyba elektroniczną przepustnicę, może tutaj coś nie domaga? Można tak sobie siedzieć i wymieniać różne możliwe przyczyny. Wg mnie, jeśli nie masz pojęcia co to może być to:
-sprawdź czy nie ma błędów w kompie
-sprawdź odczyty z podstawowych czujników (położenie przepustnicy, pedału przyspieszenia, lambdy, przepływka itd) w trakcie jazdy, gdy występuje problem.

Przewodów chyba w tym silniku nie ma, jakby zapłony wypadało to by pewnie zaczął check engine mrugać.

albo opcja na chybił trafił, czyli odłącz jakiś czujnik / elektrozawór i sprawdź czy dalej jest problem (ECU załapie jakiś błąd, wykorzysta wartość zastępczą itd). Niestety nie wiem dokładnie jak ten silnik reaguje na takie praktyki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Lukaszgracz » 5 wrz 2012, 07:29

Dzięki za informację. Postanowiłem że podjadę do serwisu na podłączenie do komputera za jakiś czas. Nie jestem ekspertem ani mechanikiem samochodowym, wczoraj posciągałem wszystkie osłony pooglądałem przewody powietrzne, podociskałem wszystkie wtyczki, za bardzo nic nie widać. Filtr powietrza ok. Jedyne co wzbidziło moją uwagę to praca silnika a dokładniej praca zaworów ale to moja pierwsza 16 i nie mam porównania z inymi silnikami.

Moze ktos ma jakies inne sugestie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez Mephic » 5 wrz 2012, 12:26

Szarpanie jest podczas jazdy na płaskiej drodze czy jak są (nawet delikatne) górki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez akostarek » 5 wrz 2012, 13:12

Tak w sumie myślę, to może coś jeszcze z układem paliwowym – jak w poprzednim samochodzie miałem mało paliwa, to przy autostradowej jeździe i jakichś wybojach momentami auto się właśnie tak zachowywało, chwile po wyboju traciło parę i potem znów szło ;) , może pompka w baku przerywa, albo jest problem dalej, jak pisałem, takie zagadki trudno diagnozować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Lukaszgracz » 5 wrz 2012, 14:25

Szarpanie jest na prostej, na jezdzie z górki jak i pod górkę.

Dzwoniłem do serwisu czy 200ztea za diagnostykę komputerem to dużo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez akostarek » 5 wrz 2012, 14:33

to zalezy co kryje się pod pojęciem diagnostyki, często pan Zdzisio odczytuje błędy i przekazuje słownie "panie to to i to". Za takie coś to sporo za dużo, jak mają się tym zając do porządku, poobserwować parametry i dostarczyć jakieś rzetelne wyniki to i tak trochę dużo :P no chyba że na IDSie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 5 wrz 2012, 22:38

A co za różnica czy na IDS-ie? Jak pokaże błędy to tylko skasują, albo powiedzą, że jakiś czujnik do wymiany i z 200zł zrobi się 500 lub 900 ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Mephic » 6 wrz 2012, 07:52

U mnie jest szarpanie zawsze kiedy auto musi na tempomacie utrzymać prędkość przy lekkim nachyleniu. Jest to takie delikatne szarpnięcie ale prawie nieodczuwalne...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez Lukaszgracz » 7 wrz 2012, 10:20

Cześć.
Byłem na komputerze, a w zasadzie na dwóch różnych skrzynkach i zero jakichkolwiek błędów silnika. Wywaliło mi jakieś pierdoły, że coś tam w drzwiach jest nie tak i coś z czujniiem hamulca ręcznego ale to pierdoły.

Byłem przy tym jak diagnostyk sprawdzał, widziałęm wskazania komputera i mam wydruki więc mowy o tym że Pan "Zdzisiu" sie nie zna. Nawet się przejechał samochodem i potwierdzł że faktycznie coś powiduje hopkowanie auta, które najbardziej odczuwalne jest przy prędkości 40km/h, a następnie przy 80km/h a tempomat fiksuje przy 120km/h. Jak widac rozpiętość spora ale tylko przy tych prędkościach.

Poddaję się i nie szukam przyczyny dalej bo szkoda kasy. Bedę jezdził aś się coś rozsypie, albo po prostu ten typ tak ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez akostarek » 7 wrz 2012, 10:27

Czyli nie robiłeś próby jazdy i monitorowania parametrów podczas jazdy ?
40,80,120 – nie wiem czy to przypadek, ale to wygląda jakby coś wpadało w rezonans (kolejne częstotliwości rezonansowe) – ale skoro zawias i układ napędowy sprawdzony, to nie wiem co to może być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez -Walu$- » 9 wrz 2012, 12:08

Czy w momencie,gdy nie masz włączonego tempomatu a starasz się utrzymać podobne prędkości też się tak dzieje ?
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Lukaszgracz » 10 wrz 2012, 07:16

40 i 80 czuć to przy normalnej jezdzie. Około 120 tylko tempomat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez -Walu$- » 11 wrz 2012, 21:59

Skoro przy normalnej jezdzie czuc to wg.mnie tempomat nie ma tu nic do rzeczy i jadac 160 pewnie bedzie to samo...strasznie dziwne jest to,ze co 40km/h tak sie dzieje.Mi mazda zabkowala,ale nie zwracalem uwagi przy jakich predkosciach,po prostu jak jej sie zachcialo,a wina byla sonda lambda regulacyjna,mimo,ze wykryto to przy 5 odwiedzinach serwisu.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323