Check engine-zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna

Postprzez samp30 » 31 sty 2012, 20:06

Witam
Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "check engine" i świeci do tej pory. Po zgaszenie auta i ponowny odpaleniu dalej się świeci. Auto odpaliło bez problemu, podczas jazdy nic nie szarpało, ani nie gasło, nic z tych rzeczy. Wiecie co może być przyczyną? Mazda 3 1.6 benzyna sedan.
Byłem podłączyć auto do diagnosty, skasował błąd, niestety zapomniałem mu powiedzieć, żeby mi go zapisał tylko zapamiętałem treść "zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym".
Z góry dzięki za pomoc
P.S.
Dodam, że innych błędów nie znaleziono.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez akostarek » 31 sty 2012, 20:35

więc pewnie był to P2187
samochód na benzynie czy gazie ?
zbyt uboga mieszanka = za dużo powietrza w stosunku do paliwa.
Do sprawdzenia lambda (przednia, łącznie z ogrzewaniem) i przepływomierz, jeśli jest OK to zostanie chyba układ zasilania. poszukaj na forum, coś znajdziesz, np: viewtopic.php?f=114&t=113515

wiecej o błędzie [ang] https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12500.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez samp30 » 31 sty 2012, 20:37

Witam
Tylko benzyna- 95 tankowana na stacji shell.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez radzi89 » 31 sty 2012, 20:51

Stawiam na sondy albo przepływke, MAF sensor :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez samp30 » 31 sty 2012, 21:03

Witam
Muszę się z tym udać do ASO czy jakiś warsztat jest mi to wstanie sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez akostarek » 31 sty 2012, 21:22

nie wiem jak z przepływomierzem, ale lambde powinien Ci sprawdzić każdy warsztat, najlepiej jakby mieli oscyloskop.
masz gaz na lince ? jeśli tak to napięcie z sondy powinno wynosić powyżej 0,45 V po naciśnięciu gazu na luzie, i poniżej 0,45 zaraz po puszczeniu gazu

Co do przepływki to w tych materiałach serwisowych piszą tylko o sprawdzeniu reakcji przepływomierza na zmiany obrotów silnika (przez eobd)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez samp30 » 31 sty 2012, 21:31

Zapomniałem dodać, że po skasowaniu tego błędu (jak i przed) auto jakby wolniej wchodziło na obroty niż wcześnie po naciśnięciu gazu.
Ostatnio edytowano 4 lut 2012, 15:10 przez samp30, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez samp30 » 4 lut 2012, 15:10

Witam ponownie.
Sprawdziłem auto u Wiesiek5- podpinając do kompa, nie wykazało żadnych błędów, przepływomierz działa prawidłowo(został jeszcze przeczyszczony), sonda lambda również (obie). Silnik na biegu jałowym miał obroty w granicach 720, pracuje równo. Jednak auto nadal powyżej 3000 tys obrotów przyśpiesza dość ociężale, długo się zbiera aby go rozpędzić do 160km/h. Poza tym auto jeździ i jak na razie nie wyświetla żadnych błędów.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez tom19082 » 4 lut 2012, 21:52

ja ostatnio tez zatankowalem na shellu tylko rope i wlasnie tez wyskoczyl mi check . moze te paliwo na shellu nie jest za dobre. ale na razie jazda jest normalna, tylko nie pokoi mnie ten check.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 17:22
Posty: 27
Auto: Mazda 1.6 d. 109km 2005 r po lifcie

Postprzez akostarek » 4 lut 2012, 21:57

tom19082 napisał(a):ja ostatnio tez zatankowalem na shellu tylko rope i wlasnie tez wyskoczyl mi check

odczytaj błędy na diagnostyce, będzie wiadomo OCB, obstawiam kończący się dodatek do FAPa <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tom19082 » 4 lut 2012, 22:19

no jesli chodzi o checka to moze byc bardzo duzo przyczyn . a ten dodatek to jak sie nie myle to spore koszty tak?
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 17:22
Posty: 27
Auto: Mazda 1.6 d. 109km 2005 r po lifcie

Postprzez Tolek » 5 lut 2012, 06:47

samp30 napisał(a):Tylko benzyna- 95 tankowana na stacji shell.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale poruszałem pewien wątek w tym temacie: viewtopic.php?f=114&t=129002
I po zmianie stacji benzynowej z Statoil na BP nie ma problemu. Tak więc na początek może warto zmienić stację? U mnie prawdopodobnie był to dźwięk zaworów od zbyt ubogiej mieszanki paliwowej.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez samp30 » 25 lut 2012, 11:49

Tolek napisał(a):Nie wiem czy to ma znaczenie ale poruszałem pewien wątek w tym temacie: viewtopic.php?f=114&t=129002
I po zmianie stacji benzynowej z Statoil na BP nie ma problemu. Tak więc na początek może warto zmienić stację? U mnie prawdopodobnie był to dźwięk zaworów od zbyt ubogiej mieszanki paliwowej.

Witam
Zmieniłem stację benzynową na inna, zalałem na ten okres mrozów "lepsze" paliwo Verve98 i auto do tej pory śmiga ok.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez Tolek » 25 lut 2012, 13:18

samp30 napisał(a):
Tolek napisał(a):Nie wiem czy to ma znaczenie ale poruszałem pewien wątek w tym temacie: viewtopic.php?f=114&t=129002
I po zmianie stacji benzynowej z Statoil na BP nie ma problemu. Tak więc na początek może warto zmienić stację? U mnie prawdopodobnie był to dźwięk zaworów od zbyt ubogiej mieszanki paliwowej.

Witam
Zmieniłem stację benzynową na inna, zalałem na ten okres mrozów "lepsze" paliwo Verve98 i auto do tej pory śmiga ok.

Przyczepności i prędkości życzę <faja>
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez adimas10 » 28 maja 2012, 21:44

Dzisiaj z rana Madzia zaskoczyła mnie "check engine" podjechałem do znajomego na kompa i "zbyt uboga mieszanka", błąd skasowany i na razie testujemy co dalej.

Jednak przechodząc do rzeczy, czy jest możliwe, że na wyskoczenie błędu miało wpływ to, że przez ostatnie 6 tygodni jeździłem na Vervie 98 plus jakiś uszlachetniacz Liqui Moly a przedwczoraj zalałem zwykłe 95?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 14:19
Posty: 60
Skąd: TM/PZŃ
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB

Postprzez samp30 » 28 maja 2012, 22:03

adimas10 napisał(a):Jednak przechodząc do rzeczy, czy jest możliwe, że na wyskoczenie błędu miało wpływ to, że przez ostatnie 6 tygodni jeździłem na Vervie 98 plus jakiś uszlachetniacz Liqui Moly a przedwczoraj zalałem zwykłe 95?

Nie wiem czy ma to wpływ jednak u mnie bo zmianie stacji i zalaniu 98Vervy do tej pory wszystko jest ok.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez adimas10 » 28 maja 2012, 22:06

ale cały czas od tej chwili jeździsz na vervie?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 14:19
Posty: 60
Skąd: TM/PZŃ
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB

Postprzez samp30 » 29 maja 2012, 19:56

adimas10 napisał(a):ale cały czas od tej chwili jeździsz na vervie?

Tak ale tylko dlatego, że paliwo jest 7-10 gr droższe na litrze od zwykłej 95 :).
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez adimas10 » 31 maja 2012, 18:53

adimas10 napisał(a):błąd skasowany i na razie testujemy co dalej.


Niestety dziś rano dziwna sprawa auto odpaliło po czym gdy zapinałem pas samo z siebie zgasło, po kolejnym co prawda bezproblemowym odpaleniu na zegarach znów zagościł CE. Dodatkowo odnoszę wrażenie, że auto jest troche zamulone, nie przyspiesza jak kiedyś i czasem po zmianie biegu szarpie.
Czyżby sonda? Czy ktoś sugeruje inną diagnozę?
Jeżeli sonda to da radę to zdiagnozować przy sprawdzeniu spalin na diagnostyce?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 14:19
Posty: 60
Skąd: TM/PZŃ
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB

Postprzez adimas10 » 21 cze 2012, 21:48

Nikt nie pomógł, ale może ja komuś pomogę na przyszłość.

Problem w końcu zażegnany i auto hula jak trzeba. Przyczyna okazała się dość błaha. Mianowicie, pęknięty oring dolny jednego z wtryskiwaczy. Problem zdiagnozowałem przypadkiem gdy sprawdzałem olej i usłyszałem syczenie, po zdjęciu osłony zlokalizowałem gdzie syczy i się udało choć na początku nie było pod maską nic słychać. Koszt takiego oringu w ASO to 32zł. Jednak przy odkręceniu wypada raczej wymienić je pod wszystkimi wtryskami, także wraz z oringami górnymi (ok. 40) to dość droga zabawa jak na taką pierdołę. Jednak udało się dobrać oringi od innego auta za sporo mniejszą kwotę.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 14:19
Posty: 60
Skąd: TM/PZŃ
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323