Check engine-zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
Strona 1 z 1
Witam
Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "check engine" i świeci do tej pory. Po zgaszenie auta i ponowny odpaleniu dalej się świeci. Auto odpaliło bez problemu, podczas jazdy nic nie szarpało, ani nie gasło, nic z tych rzeczy. Wiecie co może być przyczyną? Mazda 3 1.6 benzyna sedan.
Byłem podłączyć auto do diagnosty, skasował błąd, niestety zapomniałem mu powiedzieć, żeby mi go zapisał tylko zapamiętałem treść "zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym".
Z góry dzięki za pomoc
P.S.
Dodam, że innych błędów nie znaleziono.
Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "check engine" i świeci do tej pory. Po zgaszenie auta i ponowny odpaleniu dalej się świeci. Auto odpaliło bez problemu, podczas jazdy nic nie szarpało, ani nie gasło, nic z tych rzeczy. Wiecie co może być przyczyną? Mazda 3 1.6 benzyna sedan.
Byłem podłączyć auto do diagnosty, skasował błąd, niestety zapomniałem mu powiedzieć, żeby mi go zapisał tylko zapamiętałem treść "zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym".
Z góry dzięki za pomoc
P.S.
Dodam, że innych błędów nie znaleziono.
- Od: 12 cze 2011, 15:40
- Posty: 29
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05
więc pewnie był to P2187
samochód na benzynie czy gazie ?
zbyt uboga mieszanka = za dużo powietrza w stosunku do paliwa.
Do sprawdzenia lambda (przednia, łącznie z ogrzewaniem) i przepływomierz, jeśli jest OK to zostanie chyba układ zasilania. poszukaj na forum, coś znajdziesz, np: viewtopic.php?f=114&t=113515
wiecej o błędzie [ang] https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12500.html
samochód na benzynie czy gazie ?
zbyt uboga mieszanka = za dużo powietrza w stosunku do paliwa.
Do sprawdzenia lambda (przednia, łącznie z ogrzewaniem) i przepływomierz, jeśli jest OK to zostanie chyba układ zasilania. poszukaj na forum, coś znajdziesz, np: viewtopic.php?f=114&t=113515
wiecej o błędzie [ang] https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12500.html
Stawiam na sondy albo przepływke, MAF sensor 
nie wiem jak z przepływomierzem, ale lambde powinien Ci sprawdzić każdy warsztat, najlepiej jakby mieli oscyloskop.
masz gaz na lince ? jeśli tak to napięcie z sondy powinno wynosić powyżej 0,45 V po naciśnięciu gazu na luzie, i poniżej 0,45 zaraz po puszczeniu gazu
Co do przepływki to w tych materiałach serwisowych piszą tylko o sprawdzeniu reakcji przepływomierza na zmiany obrotów silnika (przez eobd)
masz gaz na lince ? jeśli tak to napięcie z sondy powinno wynosić powyżej 0,45 V po naciśnięciu gazu na luzie, i poniżej 0,45 zaraz po puszczeniu gazu
Co do przepływki to w tych materiałach serwisowych piszą tylko o sprawdzeniu reakcji przepływomierza na zmiany obrotów silnika (przez eobd)
Witam ponownie.
Sprawdziłem auto u Wiesiek5- podpinając do kompa, nie wykazało żadnych błędów, przepływomierz działa prawidłowo(został jeszcze przeczyszczony), sonda lambda również (obie). Silnik na biegu jałowym miał obroty w granicach 720, pracuje równo. Jednak auto nadal powyżej 3000 tys obrotów przyśpiesza dość ociężale, długo się zbiera aby go rozpędzić do 160km/h. Poza tym auto jeździ i jak na razie nie wyświetla żadnych błędów.
Sprawdziłem auto u Wiesiek5- podpinając do kompa, nie wykazało żadnych błędów, przepływomierz działa prawidłowo(został jeszcze przeczyszczony), sonda lambda również (obie). Silnik na biegu jałowym miał obroty w granicach 720, pracuje równo. Jednak auto nadal powyżej 3000 tys obrotów przyśpiesza dość ociężale, długo się zbiera aby go rozpędzić do 160km/h. Poza tym auto jeździ i jak na razie nie wyświetla żadnych błędów.
- Od: 12 cze 2011, 15:40
- Posty: 29
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05
tom19082 napisał(a):ja ostatnio tez zatankowalem na shellu tylko rope i wlasnie tez wyskoczyl mi check
odczytaj błędy na diagnostyce, będzie wiadomo OCB, obstawiam kończący się dodatek do FAPa

samp30 napisał(a):Tylko benzyna- 95 tankowana na stacji shell.
Nie wiem czy to ma znaczenie ale poruszałem pewien wątek w tym temacie: viewtopic.php?f=114&t=129002
I po zmianie stacji benzynowej z Statoil na BP nie ma problemu. Tak więc na początek może warto zmienić stację? U mnie prawdopodobnie był to dźwięk zaworów od zbyt ubogiej mieszanki paliwowej.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Tolek napisał(a):Nie wiem czy to ma znaczenie ale poruszałem pewien wątek w tym temacie: viewtopic.php?f=114&t=129002
I po zmianie stacji benzynowej z Statoil na BP nie ma problemu. Tak więc na początek może warto zmienić stację? U mnie prawdopodobnie był to dźwięk zaworów od zbyt ubogiej mieszanki paliwowej.
Witam
Zmieniłem stację benzynową na inna, zalałem na ten okres mrozów "lepsze" paliwo Verve98 i auto do tej pory śmiga ok.
- Od: 12 cze 2011, 15:40
- Posty: 29
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05
samp30 napisał(a):Tolek napisał(a):Nie wiem czy to ma znaczenie ale poruszałem pewien wątek w tym temacie: viewtopic.php?f=114&t=129002
I po zmianie stacji benzynowej z Statoil na BP nie ma problemu. Tak więc na początek może warto zmienić stację? U mnie prawdopodobnie był to dźwięk zaworów od zbyt ubogiej mieszanki paliwowej.
Witam
Zmieniłem stację benzynową na inna, zalałem na ten okres mrozów "lepsze" paliwo Verve98 i auto do tej pory śmiga ok.
Przyczepności i prędkości życzę
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Dzisiaj z rana Madzia zaskoczyła mnie "check engine" podjechałem do znajomego na kompa i "zbyt uboga mieszanka", błąd skasowany i na razie testujemy co dalej.
Jednak przechodząc do rzeczy, czy jest możliwe, że na wyskoczenie błędu miało wpływ to, że przez ostatnie 6 tygodni jeździłem na Vervie 98 plus jakiś uszlachetniacz Liqui Moly a przedwczoraj zalałem zwykłe 95?
Jednak przechodząc do rzeczy, czy jest możliwe, że na wyskoczenie błędu miało wpływ to, że przez ostatnie 6 tygodni jeździłem na Vervie 98 plus jakiś uszlachetniacz Liqui Moly a przedwczoraj zalałem zwykłe 95?
- Od: 26 mar 2012, 14:19
- Posty: 60
- Skąd: TM/PZŃ
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB
adimas10 napisał(a):Jednak przechodząc do rzeczy, czy jest możliwe, że na wyskoczenie błędu miało wpływ to, że przez ostatnie 6 tygodni jeździłem na Vervie 98 plus jakiś uszlachetniacz Liqui Moly a przedwczoraj zalałem zwykłe 95?
Nie wiem czy ma to wpływ jednak u mnie bo zmianie stacji i zalaniu 98Vervy do tej pory wszystko jest ok.
- Od: 12 cze 2011, 15:40
- Posty: 29
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05
adimas10 napisał(a):błąd skasowany i na razie testujemy co dalej.
Niestety dziś rano dziwna sprawa auto odpaliło po czym gdy zapinałem pas samo z siebie zgasło, po kolejnym co prawda bezproblemowym odpaleniu na zegarach znów zagościł CE. Dodatkowo odnoszę wrażenie, że auto jest troche zamulone, nie przyspiesza jak kiedyś i czasem po zmianie biegu szarpie.
Czyżby sonda? Czy ktoś sugeruje inną diagnozę?
Jeżeli sonda to da radę to zdiagnozować przy sprawdzeniu spalin na diagnostyce?
- Od: 26 mar 2012, 14:19
- Posty: 60
- Skąd: TM/PZŃ
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB
Nikt nie pomógł, ale może ja komuś pomogę na przyszłość.
Problem w końcu zażegnany i auto hula jak trzeba. Przyczyna okazała się dość błaha. Mianowicie, pęknięty oring dolny jednego z wtryskiwaczy. Problem zdiagnozowałem przypadkiem gdy sprawdzałem olej i usłyszałem syczenie, po zdjęciu osłony zlokalizowałem gdzie syczy i się udało choć na początku nie było pod maską nic słychać. Koszt takiego oringu w ASO to 32zł. Jednak przy odkręceniu wypada raczej wymienić je pod wszystkimi wtryskami, także wraz z oringami górnymi (ok. 40) to dość droga zabawa jak na taką pierdołę. Jednak udało się dobrać oringi od innego auta za sporo mniejszą kwotę.
Problem w końcu zażegnany i auto hula jak trzeba. Przyczyna okazała się dość błaha. Mianowicie, pęknięty oring dolny jednego z wtryskiwaczy. Problem zdiagnozowałem przypadkiem gdy sprawdzałem olej i usłyszałem syczenie, po zdjęciu osłony zlokalizowałem gdzie syczy i się udało choć na początku nie było pod maską nic słychać. Koszt takiego oringu w ASO to 32zł. Jednak przy odkręceniu wypada raczej wymienić je pod wszystkimi wtryskami, także wraz z oringami górnymi (ok. 40) to dość droga zabawa jak na taką pierdołę. Jednak udało się dobrać oringi od innego auta za sporo mniejszą kwotę.
- Od: 26 mar 2012, 14:19
- Posty: 60
- Skąd: TM/PZŃ
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości