Mazda3 2.0 150KM – swiece zapłonowe
W silniku LF tj. 2.0 producent zaleca świece (chociażby) NGK ITR6F13 Irydowe. To znaczy, że platynowe się nie nadają? Mam taki problem u siebie; długo kręci silnik, rozrusznik nie zwalnia czyli aku jest dobry. Raz zapala błyskawicznie a nieraz kręci 3-4 sek! trzęsie się i dopiero zapala. Mam wrażenie, że to świece -nie mam info czy i kiedy były wymieniane (obecny przebieg 150k km). Co z tymi platynowymi NGK do tego silnika ?
najważniejsza jest przerwa miedzy elektrodami w LF ma być 1.25-1.35mm inne mają 1-1.1. mm
po za tym na niedogrzanym silniku czasem kręci dłużej
po za tym na niedogrzanym silniku czasem kręci dłużej
FTJ napisał(a):W silniku LF tj. 2.0 producent zaleca świece (chociażby) NGK ITR6F13 Irydowe. To znaczy, że platynowe się nie nadają? Mam taki problem u siebie; długo kręci silnik, rozrusznik nie zwalnia czyli aku jest dobry. Raz zapala błyskawicznie a nieraz kręci 3-4 sek! trzęsie się i dopiero zapala. Mam wrażenie, że to świece -nie mam info czy i kiedy były wymieniane (obecny przebieg 150k km). Co z tymi platynowymi NGK do tego silnika ?
takie zachowanie jak opisujesz bylo juz poruszane na foum .. ten typ chyba tak ma ... u mnie tez czasem tak jest ... mam wrazenie jakby sie zalewal albo cos ... po wymianie swiec na NGK irydowe dalej to samo ...
[W silniku LF tj. 2.0 producent zaleca świece (chociażby) NGK ITR6F13 Irydowe. To znaczy, że platynowe się nie nadają
NGK ITR6F13 to świece gdzie jedna elektroda to[platinum],druga zaś[iridium],przerwa między elektrodami
1.3 do LF takie polecane.
- Od: 10 lip 2011, 18:58
- Posty: 14
- Skąd: Brzozów
- Auto: MAZDA3 2,3
Wicher napisał(a):Ja nadal nie rozumiem dlaczego w moim aucie po zakupie były ITR5F13
U mnie były IFR5E11( z silnika 1.6
piotrekkk1985 napisał(a):FTJ napisał(a):Raz zapala błyskawicznie a nieraz kręci 3-4 sek! trzęsie się i dopiero zapala. Mam wrażenie, że to świece -nie mam info czy i kiedy były wymieniane (obecny przebieg 150k km). Co z tymi platynowymi NGK do tego silnika ?
takie zachowanie jak opisujesz bylo juz poruszane na foum .. ten typ chyba tak ma ... u mnie tez czasem tak jest ... mam wrazenie jakby sie zalewal albo cos ... po wymianie swiec na NGK irydowe dalej to samo ...
Niech zgadnę – bez problemu odpala na zimno/ciepło, kiedy zgaszony został rozgrzany silnik, a problemy z odpaleniem występują, kiedy się odpali zimny silnik, przejedzie 200 metrów i zgasi? :–)
Wicher napisał(a):piotrekkk1985 napisał(a):FTJ napisał(a):Raz zapala błyskawicznie a nieraz kręci 3-4 sek! trzęsie się i dopiero zapala. Mam wrażenie, że to świece -nie mam info czy i kiedy były wymieniane (obecny przebieg 150k km). Co z tymi platynowymi NGK do tego silnika ?
takie zachowanie jak opisujesz bylo juz poruszane na foum .. ten typ chyba tak ma ... u mnie tez czasem tak jest ... mam wrazenie jakby sie zalewal albo cos ... po wymianie swiec na NGK irydowe dalej to samo ...
Niech zgadnę – bez problemu odpala na zimno/ciepło, kiedy zgaszony został rozgrzany silnik, a problemy z odpaleniem występują, kiedy się odpali zimny silnik, przejedzie 200 metrów i zgasi? :–)
Roznie to bywa... Czasem na cieplym i po przejechaniu wiekszego dystansu tez nie odpala. Z kolei na calkiem zimnym jest ok.
Wicher napisał(a):Nadal nie czaję dlaczego do mojego auta wytypowane zostały cieplejsze świece i czy różnica jednego stopnia może mieć wpływ na pracę silnika...
Mamy to samo auto i na stronie NGK wychodzi
NGK IX iridium 3689 TR6IX .052" $8.48
NGK Laser Iridium Long Life 4477 ITR6F-13 .052 $12.06
ja potwierdzę tylko że co któreś zapalenie trzeba dłużej przytrzymać jakieś 1-2 sek więc chyba ten typ tak ma – mam tak od początku – zjawisko u mnie w zasadzie losowe nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny itp.
Moja madzia –> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=116073
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
- Od: 24 paź 2010, 14:41
- Posty: 107
- Skąd: Bielsko Biała
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP
marcin255 napisał(a):Mamy to samo auto i na stronie NGK wychodzi
NGK IX iridium 3689 TR6IX .052" $8.48
NGK Laser Iridium Long Life 4477 ITR6F-13 .052 $12.06
Widziałem właśnie... A w sklepie, w którym zamawiałem świece, wyszły ITR5F13, kupuję u nich od kilku ładnych lat, a jeszcze im się nigdy nie zdarzyło dobrać mi źle części.
Poczytałem trochę na temat wartości cieplnej i doszedłem do wniosku, że skoro auto jeździło w upałach bez zarzutu, to na zimę tym bardziej cieplejsze świece będą OK, szczególnie, że jeżdzę głównie po mieście – niskie prędkości obrotowe, dużo idlowania w korkach. Na wiosnę wykręcę i zobaczę jak wyglądają. :–)
Dokładnie jak wyżej. Nie ma zasady. Czy na zimnym czy ciepłym silniku raz zapalam dłuuugo a raz krótko, bez względu na sposoby i momenty jazdy, gaszenia itp.. jak piszecie, ten typ tak ma. Oby 
Ps. może (troche nie w tym temacie) robił ktoś z Was stożek z dolotem w Mazdie 3 2.0? Patrzyłem na budowę tego filtra powietrza i troche skomplikowany ten dolot; skąd powietrze wpada do tego filtra? czy można usunąć go całego i zrobić dolot z dobrego kawałka "rury" alu i stożka? co tam jest podpięte w ten filtr (elektronika) przy samym wlocie do silnika?
Ps. może (troche nie w tym temacie) robił ktoś z Was stożek z dolotem w Mazdie 3 2.0? Patrzyłem na budowę tego filtra powietrza i troche skomplikowany ten dolot; skąd powietrze wpada do tego filtra? czy można usunąć go całego i zrobić dolot z dobrego kawałka "rury" alu i stożka? co tam jest podpięte w ten filtr (elektronika) przy samym wlocie do silnika?
Minimum 3 Mazdy3 z dzialu Nasze Mazdy maja zrobione CAI , w tym moja i Marcina255, ktos jeszcze zrobil ale wylecialo mi z glowy kto.. ale koniec OT.
FTJ napisał(a):Dokładnie jak wyżej. Nie ma zasady. Czy na zimnym czy ciepłym silniku raz zapalam dłuuugo a raz krótko, bez względu na sposoby i momenty jazdy, gaszenia itp.. jak piszecie, ten typ tak ma. Oby
Moze zdiagnozowal juz ktos problem z tym ciezkim odpalaniem naszych Mazd

Mam "niusa " ?
"Kolejną świecą zapłonową wprowadzoną przez NGK na rynek wtórny jest ILTR5A-13G. Ten irydowy model, który NGK dostarcza do nowych samochodów Mazdy i Forda zamontowany jest np. w 2,0 oraz 2,3-litrowych silnikach Mazdy 6. Zarówno tutaj, jak i w 2,3-litrowej wersji obecnego Forda Mondeo, S-Max’a oraz Galaxy, zapewnia ona optymalny zapłon dzięki swojej wyjątkowo cienkiej elektrodzie o średnicy zaledwie 0,6 mm.
Taki kształt świecy umożliwia lepszy kontakt mieszanki powietrzno-paliwowej z iskrą zapłonową, co umożliwiło poprawę osiągów i wydajności silników w tych modelach samochodów. Z kolei zastosowanie irydu nadaje świecy odporność na korozję. Dzięki tym cechom świeca ILTR5A-13G gwarantuje szybki i pewny zapłon w całym okresie użytkowania."
Źródło : motofakty.pl
zawsze w wyszukiwarce wyskakiwały ITR6F13 teraz te
ILTR5A-13G
Extreme Long Life Laser Iridium Plug, 14mm Thread Size, 25mm (.984") Reach, 5/8" (16mm) Hex Size, Tapered Seat, Resistor, Projected Tip, Solid Terminal Nut, Special Firing End Construction, Iridium Tipped Fine Wire Center Electrode with Platinum Tipped Tapered Cut Ground Electrode, Solid Terminal Nut, .051" (1.3mm) Gap, Heat Range 5
ITR6F13
Extreme Long Life Laser Iridium Plug, 14mm Thread Size, 17.55mm (.691") Reach, 5/8" (16mm) Hex Size, Tapered Seat, Resistor, Projected Tip, Solid Terminal, Special Firing End Construction, Iridium Tipped Fine Wire Center Electrode with Platinum Tipped Tapered Cut Ground Electrode, .051" (1.3mm) Gap, Heat Range 6
"Kolejną świecą zapłonową wprowadzoną przez NGK na rynek wtórny jest ILTR5A-13G. Ten irydowy model, który NGK dostarcza do nowych samochodów Mazdy i Forda zamontowany jest np. w 2,0 oraz 2,3-litrowych silnikach Mazdy 6. Zarówno tutaj, jak i w 2,3-litrowej wersji obecnego Forda Mondeo, S-Max’a oraz Galaxy, zapewnia ona optymalny zapłon dzięki swojej wyjątkowo cienkiej elektrodzie o średnicy zaledwie 0,6 mm.
Taki kształt świecy umożliwia lepszy kontakt mieszanki powietrzno-paliwowej z iskrą zapłonową, co umożliwiło poprawę osiągów i wydajności silników w tych modelach samochodów. Z kolei zastosowanie irydu nadaje świecy odporność na korozję. Dzięki tym cechom świeca ILTR5A-13G gwarantuje szybki i pewny zapłon w całym okresie użytkowania."
Źródło : motofakty.pl
zawsze w wyszukiwarce wyskakiwały ITR6F13 teraz te
ILTR5A-13G
Extreme Long Life Laser Iridium Plug, 14mm Thread Size, 25mm (.984") Reach, 5/8" (16mm) Hex Size, Tapered Seat, Resistor, Projected Tip, Solid Terminal Nut, Special Firing End Construction, Iridium Tipped Fine Wire Center Electrode with Platinum Tipped Tapered Cut Ground Electrode, Solid Terminal Nut, .051" (1.3mm) Gap, Heat Range 5
ITR6F13
Extreme Long Life Laser Iridium Plug, 14mm Thread Size, 17.55mm (.691") Reach, 5/8" (16mm) Hex Size, Tapered Seat, Resistor, Projected Tip, Solid Terminal, Special Firing End Construction, Iridium Tipped Fine Wire Center Electrode with Platinum Tipped Tapered Cut Ground Electrode, .051" (1.3mm) Gap, Heat Range 6
Ja pewnie jeszcze polatam na starych bo mam niecałe 60 tys przebiegu. Chociaż w byłej 2.3 już padły przy tym przebiegu 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość