Dziwne stukanie,pukanie pod maską
1, 2
Witam wszystkich na forum, jestem nowym użytkownikiem forum.Moją mazdę kupiłem w maju,samochód bardzo mi się podoba,mam jednak mały problem,ostatnio zauważyłem że jak np. stoję na światłach czy też po prostu silnik pracuje na luzie czasami coś lekko stuka pod maską,tak mniej więcej w rytm pracy silnika,takie puk puk i zaraz po 10 sek. ustępuje,wtedy na następnych światłach tego nie słychać,a kawałek później znowu to samo,dziwne trochę, trudno to opisać,nie wiem skąd to dochodzi,silnik pracuje normalnie,nie wiem może to jakiś element karoserii wchodzi w wibracje czy jak,sorki jeśli dubluje wątek ale nic nie znalazłem na forum,z góry dzięki za wszelkie porady
- Od: 26 paź 2010, 22:48
- Posty: 5
- Skąd: manchester
- Auto: mazda 3 BK, 2.0 sport
powodów może być setki, trzeba by było to usłyszeć. Zacznij może do sprawdzenia czy obudowa ta czarna z logiem mazdy nie wyskoczyła z zaczepu. To najprościej sprawdzić. Jak nie pomoże szukaj dalej...może dolna obudowa jeśli masz taką, może rolka lub jakieś koło od napędzania osprzętu....
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Jeżeli to 2.0 i na ciepłym silniku i włącza się gdy wskazówka dochodzi do połowy to kolektor ssący stuka a dokładnie klapki w nim umieszczone, które z czasem się wyrabiają. Koszt nowego kolektora to 3 tyś, używanego na allegro to 700-400 złotych. Dla pocieszenia powiem Ci że ja i kilku użytkowników forum też się z tym boryka. Ja jeżdżę z tymi klapkami już od marca i nic się nie dzieje, po prostu stukają i samochód przypomina klekota. Ten sam problem występuje w Fordach Focusach 2.0 duratec tylko, że u nich te klapki można wyjąć, u nas niestety nie są usuwalne (u nich dodatkowo te klapki potrafią wpaść do silnika, nie przejmuj się jednak w Mazdach jeszcze nie doczytałem, żeby komuś się to zdarzyło).
Możesz jeszcze sprawdzić czy to napewno kolektor żebyś był spokojny że to nie silnik ani rozrząd, a mianowicie kiedy już ci się silnik nagrzeje i słyszysz to upierdliwe stukanie, zdejmujesz plastikową osłone silnika i po prawo blisko pokrywy zaworów (gdzieś na wysokości świec) w linku masz obrazek jak to wygląda: http://www.davidgowenlock.co.uk/mazda3/ ... 30W06.html są na podstawce (coś podobnego do cewki) dwie dość duże wtyczki, jedna czarna a druga czerwona, odłącz w czasie stukania na włączonym samochodzie czerwoną, a stukanie powinno zniknąć.
Możesz jeszcze sprawdzić czy to napewno kolektor żebyś był spokojny że to nie silnik ani rozrząd, a mianowicie kiedy już ci się silnik nagrzeje i słyszysz to upierdliwe stukanie, zdejmujesz plastikową osłone silnika i po prawo blisko pokrywy zaworów (gdzieś na wysokości świec) w linku masz obrazek jak to wygląda: http://www.davidgowenlock.co.uk/mazda3/ ... 30W06.html są na podstawce (coś podobnego do cewki) dwie dość duże wtyczki, jedna czarna a druga czerwona, odłącz w czasie stukania na włączonym samochodzie czerwoną, a stukanie powinno zniknąć.

- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
Sprawdz czy to jednak nie klima...
Na jalowym biegu (przy rozgrzanym silniku) przy zalaczonej klimie obserwuj obroty silnika...
W momencie gdy klima sie zalaczy powinny wzrosnac obroty o okolo 100...
, a gdy sie klima wylacza obroty powinny wrocic do normy...
Jezeli to od klimy... uslyszysz stukanie po jej zalaczeniu... a po jej wylaczeniu powinna nastac cisza
Czasem zle doladowana klimatyzacja powoduje takie stukanie (pukanie)...
Mala uwaga:
Nie krec kierownica w tym czasie... to tez powoduje wzrost obrotow...

Na jalowym biegu (przy rozgrzanym silniku) przy zalaczonej klimie obserwuj obroty silnika...
W momencie gdy klima sie zalaczy powinny wzrosnac obroty o okolo 100...
, a gdy sie klima wylacza obroty powinny wrocic do normy...
Jezeli to od klimy... uslyszysz stukanie po jej zalaczeniu... a po jej wylaczeniu powinna nastac cisza
Czasem zle doladowana klimatyzacja powoduje takie stukanie (pukanie)...
Mala uwaga:
Nie krec kierownica w tym czasie... to tez powoduje wzrost obrotow...
no klima napewno nie,mamy prawie grudzien wiec nie czas teraz na klime,z tym kolektorem moze byc choc tez nie do konca bo u mnie to pukanie ustaje po chwili,no nic bede musial sie wybrac do mechanika bo trudno tu ustalic przyczyne( zreszta ten pewnie tez wcale nie bedzie wiedzial
)dzieki wam bardzo za odpowiedzi 
- Od: 26 paź 2010, 22:48
- Posty: 5
- Skąd: manchester
- Auto: mazda 3 BK, 2.0 sport
roland82` napisał(a):no klima napewno nie, mamy prawie grudzien wiec nie czas teraz na klime
Przeciez masz klimatronik... i na auto nie masz jej ustawionej?
...samo reguluje nawiewami i ich sila...
...i powiesz, ze nie odmrazasz szyby przedniej czasem?

A co z odparowywaniem wilgoci z kabiny?

I masz nadzieje, ze nikogo nie rozjedziesz?
Jak to wszystko robisz?
hmm.. pomimo ze mam klimatronik,to wogole go nie uzywam, nigdy nie uzywam opcji auto, zawsze sam reguluje sobie nawiewy i klimatyzacje sam wlaczam, poza tym nie trzeba wlaczac klimy zeby szyby odparowac,sam nawiew wystarczy,to oczywiste, wiec nie wiem skad twoje pytania. Generalnie uzywam klimatyzacji jak jest goraco
- Od: 26 paź 2010, 22:48
- Posty: 5
- Skąd: manchester
- Auto: mazda 3 BK, 2.0 sport
dolot powietrza (filtr powietrza) wszystko trzyma się na 3ch śrubach M10 niby z gumami amortyzującymi, niby bo one są do d... zrób jakieś samoróbki gumy wpakuj i może to akurat to, u mnie tak stukało na rozgrzanym w rytm silnika, po zabiegu ustało
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
u mnie też pojawił się ten dziwny dźwięk ale on raczej przypomina dźwięk obcierającego paska,a po zdjęciu przewodu podciśnienia z jednej cewki na kolektorze cisza.Tak więc zaślepiłem i zobaczymy jaki bedzie efekt,auto jeździ normalnie,nie odczułem spadku mocy,a na kożyść zdecydowanie lepiej odpala lekko dotkniesz kłuczyka i już chodzi,choć wcześniej też paliła ładnie
- Od: 7 paź 2008, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat
a czy ktoś wie do czego one służą,bo u mie odłączyłem i samochód jeździ normalnie pod kolektorem są te dwa urzadzenia
http://moto.allegro.pl/mazda-6-mazda6-k ... 84578.html ten z białą koncówką napewno steruje klapami na zimnym, a ten cały czarny podejżewam,że jak się rozgrzeje silnik ale pewny nie jestem

- Od: 7 paź 2008, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości