2.0 benzyna w 4AT jazda pod górę – 3000 obrotów i dalej koniec

Postprzez Macinek » 15 sie 2010, 06:42

Nie znalazłem takiego przypadku w benzynie (ale szukałem tylko w BK), więc zapytam :)
Właśnie wróciłem z wypadu do Bułgarii przez Rumunię i mam takie pytanko.
Czy to normalne, aby przy jeździe pod w miarę stromą górę przy włączonym AT z 3 osobami na pokładzie i niezbyt wielkim bagażem osiągała na 2 lub 3 biegu max 3000 obrotów i dalej nic? Rozpędzała się do ok. 60km/h i dalej nic mimo już gazu w podłodze. Jedynym lekiem było przełączenie się na ręczną.
Czy to jest jakieś zabezpieczenie automatycznej skrzyni przed uszkodzeniem?
Może i to normalne zjawisko, ale za to jakie deprymujące jak jedziesz, a tu wyprzedza cię jakiś rumun w starej rozpadającej się Dacii :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez radzi89 » 15 sie 2010, 12:03

Moim zdaniem to nie jest normalne. Automat sam powienien zredukowac bieg aby moc urztmac normalna predkosc...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Scotty » 15 sie 2010, 20:17

normalne to nie jest, ja jak wjezdzam pod stroma góre to daje mu w palnik i jedzie np 120km/h, we wrzesniu jade do zakopca sprawdze na wiekszych górkach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 20:01
Posty: 40
Skąd: lubelskie
Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA

Postprzez Macinek » 15 sie 2010, 21:16

sam już nie wiem co to mogło powodować
może jednak był za ciężki, może za duża wysokość i powietrze już nie te (tak koło 1200 m.n.p.m. i większa)
a może lambda szwankuje? miałem tak kiedyś z ojca samochodem, że mu się "zacięła" i nie miał mocy, ale za to mniej palił (jemu to pasowało :) )
teraz po powrocie śmiga aż miło
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez uszatyy » 16 sie 2010, 07:38

ograniczenie silnika do 3000obrotow to tryb awaryjny silnika, cos mu dolegalo/dolega i sam sie przelacza na ten tryb zebys nie obciazal silnika i mogl sie doczlapac do serwisu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez myshouek » 16 sie 2010, 08:40

Nie ma to jak auto które samo się naprawia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez Macinek » 16 sie 2010, 13:24

uszatyy napisał(a):ograniczenie silnika do 3000obrotow to tryb awaryjny silnika, cos mu dolegalo/dolega i sam sie przelacza na ten tryb zebys nie obciazal silnika i mogl sie doczlapac do serwisu..


To już chyba wiadomo czemu :)
Mam zacięty termostat i chyba właśnie to było powodem. Byłem przed wyjazdem na przeglądzie u Jaksy i choć miałem nowy, zapomniałem przypomnieć o wymianie :D . Reszta z silnikiem była w jak najlepszym porządku, na prostych lub niewielkich wzniesieniach wszystko było ok.
Niedługo wymiana i chyba trzeba będzie skoczyć znów gdzieś w góry, aby sprawdzić czy właśnie to było przyczyną :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez radzi89 » 16 sie 2010, 16:53

Przy okazji wymiany termostatu podepnij autko pod kompa. My mielismy walniety termostat w kilku autach w tym w Mazdzie 3 i nigdzie taki objaw nie wystapil.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez vqsoft » 16 sie 2010, 18:55

a co ma termostat do mocy ? temperaturę miałeś ok ? no chyba ze bylo przegrzanie i tłoki Ci spuchły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Macinek » 16 sie 2010, 22:52

do komputera był już dla pewności kilka razy podłączany i jedyny błąd jaki mi po skasowaniu wyskakuje to właśnie walnięty termostat, żadnych innych
temperatura jest cały czas ok, ale może właśnie dlatego że świeci się CHECK od silnika, to może dlatego zadziało to zabezpieczenie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez Kuti83 » 16 sie 2010, 23:13

Spotkałem się z podobnym przypadkiem w C-klasie, nie działał termostat i po osiągnięciu temperatury przechodził w stan awaryjny obroty max do 2 tys/min. po to żeby nie przegrzać silnika. Swoją M3 2.0 AT jak jechałem do Zakopca czy w Bieszczady pod górki ciągła w całych zakresie obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 15:22
Posty: 62
Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor

Postprzez jerrry » 22 sie 2010, 10:50

Kuti83 napisał(a): Swoją M3 2.0 AT jak jechałem do Zakopca czy w Bieszczady pod górki ciągła w całych zakresie obrotów.


Potwierdzam.
Wróciłem właśnie ze Słowacji 4 osoby + full bagażnik cały czas z klimą.
Zero problemów – pełny zakres obrotów na każdym biegu!
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323