Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!

Postprzez waskimazda » 22 paź 2017, 21:18

zmieniac pompe oleju po co?
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2016, 11:04
Posty: 129 (1/0)
Auto: mazda 323f 2.0 ditd 2003r
VW Polo 6r 1.6TDI 90KM 13r

Postprzez xANDy » 23 paź 2017, 13:58

Bo – z tego co pamiętam – to tam właśnie jest gwint od hydronapinacza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez waskimazda » 23 paź 2017, 18:17

aha ok
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2016, 11:04
Posty: 129 (1/0)
Auto: mazda 323f 2.0 ditd 2003r
VW Polo 6r 1.6TDI 90KM 13r

Postprzez boszax » 26 paź 2017, 17:32

Trafiłem na zdjęcie pabloda tego porwanego paska i postanowiłem, że u siebie przed zima wymienię pasek rozrządu. Tadziol w tym temacie po moim poście z 13 się 2015 napisał, ze pasek przeżyje samochód. Miał rację oryginalny pasek Mazdy przetrwał 7 lat i właśnie dobija 100 tysięcy km jego pracy. Pasek już zakupiłem – oczywiście oryginał Mazdy i to w bardzo okazyjnej cenie :)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 22:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2017, 19:56

sam pasek to zły pomysł chociaż napinacz wymień też
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 28 paź 2017, 11:50.
Powód: ot

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 28 paź 2017, 11:50.
Powód: ot

Postprzez pablod1024 » 30 paź 2017, 08:10

podpowiedzcie prosze, jak odkręcić koło od wału korbowego bez użycia klucza pneumatycznego, gdy nie ma głowicy. Bo jednak wezmę się za naprawe madzi i tak jak tadziol podpowiedział musze wymienić w tym celu pompe olejową
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 14:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez Marek 161BD081 » 30 paź 2017, 08:24

Załóż klucz na śrubę koła pasowego i zablokuj o element nadwozia a następnie ... zakręć na chwilę rozrusznikiem.

P.S. pytanie trochę zadane w niewłaściwym miejscu więc zapewne później ktoś to usunie
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez przemo12345 » 12 lis 2017, 05:45

Witam. Mam problem z napinaczem. Wymieniłem kompletny rozrząd. po tygodniu przeskoczył mi pasek. Mechanik nastawił go i po jakiś 2 tygodniach auto zgasło podczas jazdy. Laweta i do mechanika . Przyczyna: oczywiście napinacz. Zadzwoniłem do sklepu i oczywiście wymienią na nowy, przysłali formularz do wypełnienia i tam jest rubryka podać mechanika i pieczątka jego. Problem w tym, że mechanik nie ma zarejestrowanego warsztatu. Co jeśli wpiszę, że sam wymieniałem? Mogą nie uznać gwarancji? Czy może lepiej poszukać warsztatu z pieczątką dla własnego spokoju. Tak dla ciekawości napinacz można rękami ścisnąć.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez waskimazda » 14 lis 2017, 19:42

napinacz ręką scisnąć chyba sie nie da sprawnego tak zrobic jak ja wyminialem rozrzad to mechanik mi oddał stare graty i stary napinacz musiałem w imadło wsadzic aby go scisnac ale nie wiem tak do końca, mi sie wydaje ze sie nie da <co?>
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2016, 11:04
Posty: 129 (1/0)
Auto: mazda 323f 2.0 ditd 2003r
VW Polo 6r 1.6TDI 90KM 13r

Postprzez przemo12345 » 18 lis 2017, 17:18

Że się nie da to wiem. pytanie brzmi czy w reklamacji można wpisać, że się samemu rozrząd wymieniało?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez boszax » 20 lis 2017, 21:33

Przemo dwa posty wyżej piszesz : Tak dla ciekawości napinacz można rękami ścisnąć.
Post wyżej piszesz: Że się nie da to wiem. <glupek2>
hehe sam sobie przeczysz
Raczej trzeba im pokazać że wymieniał to wykwalifikowany mechanik z pieczątką zakładu ;) Jaki rozrząd kupiłeś?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 22:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez przemo12345 » 25 lis 2017, 12:49

baszax przeczytaj co napisał waskimazda. Odniosłem się do jego postu, że sprawnego napinacza nie da się w rękach ścisnąć. Proponuję czytać uważnie, lub dwa razy. Powinno pomóc. Rozrząd oryginał NTN + ori pasek.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez boszax » 20 gru 2017, 23:18

Sorki Przemo rzeczywiście źle zrozumiałem Twoje wypowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 22:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez boszax » 2 sty 2018, 17:51

Przedstawię moją przedświąteczną historię związaną z rozrządem i pompą wody w DITD. 26 października pisałem w tym temacie, że zamierzam wymienić sam pasek, bo zbliża się 100 tysięcy km od ostatniej wymiany. Poprzedni właściciel dał kompletny zestaw rozrządu Mazdy + jak myślał pompę GMB, mechanicy wsadzili mu jednak pompę NPW. Jak to bywa zabrakło mi czasu i samozaparcia, żeby zabrać się za tą robotę . No i w połowie grudnia gdy na liczniku wybiło równiutko 100 tys kilometrów od poprzedniej wymiany i kiedy byłem 40 kilometrów od domu nagle DITD stracił zupełnie moc, usłyszałem dziwny dźwięk z komory silnika i od razu zgasiłem silnik. Temat rozrządu wisiał mi w głowie i od razu pomyślałem o najgorszym. Stoczyłem się na chodnik. Otwieram maskę, patrzę a tam rolka zębata pompy wody wypiłowała sobie dziurę w obudowie rozrządu i oparła się na podłużnicy. Trochę dymu i smrodu spalonego plastiku. Pomyślałem, że pewnie jest już po głowicy w silniku, znowu gruby hajs w te próchno wsadzę. Na lince dotarłem do domu. Na drugi dzień przyszedł czas na oględziny. Zdjąłem górną osłonę, patrzę pasek normalnie siedzi na kole pompy wtryskowej i kole wałka rozrządu. Odkręciłem co trzeba aby dostać się do dolnej osłony i tu miałem ogromy problem z jej wyjęciem tej obudowy, rolka tak się wtopiła w ten plastik, że nie szło tego wyszarpać ale w końcu się udało. Patrzę pasek siedzi również dobrze na wale korbowym. Natomiast w miejscu gdzie siedzi pompa wody i gdzie powinna być rolka zębata, została sama ośka pompy, pasek obracał się na tej ośce, a dokładniej na aluminiowym odlewie samej pompy wody. Postanowiłem sprawdzić jak bardzo przestawił się rozrząd. Po ustawieniu na znaki okazało się, że jakimś cudem wał korbowy zgadza się w wałkiem rozrządu, jedynie na pompie wody pasek przeskoczył o 4 ząbki. Mówiąc inaczej, silnik pracował na luźnym pasku rozrządu, bez koła na pompie wody Oo. Wymieniłem całość. Wstawiłem oryginalny pasek Mazdy, oryginalny napinacz NTN, oryginalne rolki NTN no i pompę wody GMB. Poskładałem, pokręciłem najpierw rozrusznikiem na wypiętym zaworze SPV. Nie słychać, żeby coś się tłukło pod pokrywą zaworów. Wpiąłem SPV , zapłon i cyk jak gdyby nigdy nic Mazda normalnie odpaliła z pół obrotu. Miałem niesamowitego farta, głowice uratowały tutaj plastikowe osłony rozrządu. W niektórych miejscach pasek przepiłował je niemal na wylot, w innych miejscach wypiłował głębokie rowy. Pompa wody, której ukręciła się rolka zębata była firmy NPW. Okazała się też powodem delikatnego ubywania płynu chłodzącego, na jednym z kanałów drenażowych pompy wody widać było biały osad po wyciekającym już długo płynie chłodniczym. Może jak ktoś to przeczyta nie będzie zwlekał z wymiana rozrządu, zwłaszcza gdy ma nieoryginalną pompę wody typu NPW. Mam nadzieje, że chwalone na forum GMB da radę i dowiezie kolejnego właściciela na szrot, w momencie kiedy rdza już całkiem zje ten samochód.
Załączniki
IMG_20171216_002040.jpg
Urwana rolka pompy wody oparła się na podłużnicy
IMG_20171216_183546.jpg
Przestawiony pasek na rolce pompy wody
IMG_20171216_183554.jpg
Przestawiony pasek na rolce pompy wody
IMG_20171216_204930.jpg
Pompa wody NPW bez rolki
IMG_20171216_204939.jpg
Pompa wody NPW bez rolki
IMG_20171216_204947.jpg
Pompa wody NPW bez rolki
IMG_20171216_220025.jpg
Rolka wtopiona w obudowe
IMG_20171217_201027.jpg
Rolka wtopiona w obudowe
IMG_20171217_201058.jpg
Rolka wtopiona w obudowe
IMG_20171221_121646.jpg
Rów w obudowie wypiłowany przez pasek
IMG_20171221_235005.jpg
Rów w obudowie wypiłowany przez pasek
IMG_20171223_123349.jpg
Oryginalny pasek :)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 22:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Neonixos666 » 2 sty 2018, 21:09

Nie słyszałeś żeby pasek ocierał o obudowę rozrządu wcześniej? raczej nie stało się to w jednej chwili.

Też kiedyś miałem przygodę z pompą wody w 2.5TDI T4 gdzie po zakupie szef nie wymienił kompletu a jedynie zaufał karteczce że był wymieniony rozrząd. Pompa wody się rozpadła zrywając pasek rozrządu tak że owinął się aż o wał, dobrze że od razu zgasiłem silnik. Mechanik myślał że zatarł się motor bo nie mógł wału poruszyć, po wymianie wszystkiego silnik do dziś chodzi a było to już parę lat temu. Niestety szef uznał że to moja wina bo nie wymieniłem rozrządu, ale do wymiany było jeszcze sporo a winna była pompa o którą ktoś nie zadbał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boszax » 2 sty 2018, 21:39

Nie było niepokojących dźwięków z okolicy paska rozrządu aż do momentu kiedy rolka się urwała. Jedynie paski od alternatora trochę piszczały jak silnik zimny odpalałem – przy okazji tez jej wymieniłem na Boscha – ciut są za szerokie bo maja 13mm szerokości a powinny być 12.5 no ale i tak jest cisza po odpaleniu :) Hehe z całej tej naprawy najbardziej pracochłonne była naprawa plastikowych obudów, udało się je ładnie pospawać na gorąco. A zauważyliście że rolka wyszła w obudowie w miejscu w którym przebiega w takiej rynience przewód od czujnika wału? Przewód się po prostu wysunął z tej rynienki i delikatnie izolacja sie nadtopiła – działa bez zarzutu :|
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 22:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323