Nietypowy problem z odpaleniem Madzi

Postprzez matti82 » 16 mar 2010, 20:01

Autko to Mazda 323F 2,0 TD 1999r. Od początku zimy (grudzień 2009r.) ma problemy z odpalaniem. Od razu dodam, że nie było to związane z mrozami – bo i te rozważałem. Niekiedy (nieregularnie), nie da się auta odpalić za pierwszym razem. Nieraz odpala za drugim albo 4. razem. W ostatnie mrozy po dobie spędzonej na -20 C pod gołym niebem odpalił od razu; ostatnio po 4 godzinach postoju na +1 C dusił się i dał radę dopiero za 5. razem. Nie wiem zupełnie co to może być. Niektórzy stawiają na akku. W sumie leci mu już 7. rok, więc nadaje się do wymiany, ale martwi mnie to, że te problemy są nieregularne i trudne do przewidzenia – jakby akku był padnięty, to bym przecież w ogóle nie odpalił. Poza tym zauważyłem, że auto po nocnym postoju, rano odpali na dotyk. Ale np. po postoju 1-godzinnym trzeba autko dusić z 4-5 razy. Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Znajomy mechanik powiedział, że to się pompa paliwa kończy. Niestety na allegro znalazłem pompę tylko do poprzedniej generacji Madzi (koszt ok. 150zł). Czy w BJ to też się nazywa pompa paliwa?
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:46
Posty: 32
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD

Postprzez YgooR » 16 mar 2010, 20:09

Niestety nie ten dział do takich celów jest dział DITD tam jest większa szansa że ktoś Ci pomoże.
Poszukaj w tym dziale (DITD) odpowiedzi bo kilka osób miało podobne problemy, temat był wiele razy wałkowany.
W DITD nie ma pompy paliwa jest pompa wtryskowa, opis wskazuje niestety na nią.
Na szybko możesz spróbować wyjąć wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika jeżeli pomoże to jest duże prawdopodobieństwo że to właśnie pompa. Koszt regeneracji od około 3000zl (Mabi) o nową nawet nie pytaj :|
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tomzwolin » 16 mar 2010, 21:01

stawiam na brudny filtr paliwa,albo któras świeca żarowa nie grzeje innej przyczyn nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez YgooR » 16 mar 2010, 21:20

tomzwolin napisał(a):świeca żarowa nie grzeje

chyba jednak nie bo
juzeff napisał(a):-20 C pod gołym niebem odpalił od razu

oraz gdy ciepły
juzeff napisał(a):ostatnio po 4 godzinach postoju na +1 C dusił się i dał radę dopiero za 5. razem

Ale życzę autorowi postu żeby to były świece a nie pompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez matti82 » 16 mar 2010, 22:13

YgooR napisał(a):Niestety nie ten dział do takich celów jest dział DITD tam jest większa szansa że ktoś Ci pomoże.

Faktycznie! Nie przypuszczałem jednak, że za poszczególnymi modelami kryje się dział Diesel. Jeśli można, proszę o przeniesienie.
YgooR napisał(a):W DITD nie ma pompy paliwa jest pompa wtryskowa, opis wskazuje niestety na nią.

A no właśnie. Dzięki za naprowadzenie.
tomzwolin napisał(a):stawiam na brudny filtr paliwa,albo któras świeca żarowa nie grzeje innej przyczyn nie ma :)

Pudło:/ Filtr czyściutki, świece ok.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:46
Posty: 32
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD

Postprzez YgooR » 16 mar 2010, 23:17

Najlepiej sam zacznij przeglądać dział bo zanim ktoś Ci więcej powie sam znajdziesz wiele wskazówek.
Tematów było wiele i kończyły się też różnie nie zawsze remontem pompy może w Twoim przypadku też to będzie jakaś błahostka typu brak styku na przewodzie czy brudny filtr na pompie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323