Strona 1 z 1

Zimny silnik – auto szarpie przy przyspieszaniu

PostNapisane: 13 lis 2009, 19:03
przez luKO
Witam,

Mam następujący problem. Moje autko ostatnio coś zaczęło szwankować. Mianowicie przy spadku temperatury na zewnątrz auto przy zimnym silniku coś przerywa. Szarpie jak się przyspiesza. Kiedy natomiast silnik sie nagrzeję jest wszystko ok. Dodam że czasami mruga kontrolka od świec, czasami tylko mruga. Silnik jaki posiada moja Madzia to 2.0 Direct incectjon 90 KM. Przymierzam się do wymiany świec więc kolejnym pytaniem jest czy przyczyną tych problemów mogą być świece?? Kiedy w sklepie pytam się o świece to zawsze pada pytanie czy to jest TD ale to chyba nie jest, prawda ?? czy możecie mi podać jakie świece zakupić jakiej firmy i jakie są mniej więcej ceny ?? Z góry dzięki i pozdroo

PostNapisane: 13 lis 2009, 20:41
przez vqsoft
matko
diesle to silnik z zapłonem samoistnym
świeca w tym przypadku żarowa nie służy do zapłonu ( nie daje iskry) tylko do wstępnego podgrzania komory spalania.
więc świeca w tym silniku nie bierze czynnego udziału w suwach


odsyłam




http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym
i


http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym

kurde myślałem ze takich rzeczy uczą na zpt w 4tej klasie podstawówki ;)



http://www.youtube.com/watch?v=HRV7kbm120c

PostNapisane: 13 lis 2009, 20:48
przez s4v4g3
vqsoft napisał(a):matko
diesle to silnik z zapłonem samoistnym
świeca w tym przypadku żarowa nie służy do zapłonu ( nie daje iskry) tylko do wstępnego podgrzania komory spalania.
więc świeca w tym silniku nie bierze czynnego udziału w suwach


odsyłam




http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym
i


http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym

kurde myślałem ze takich rzeczy uczą na zpt w 4tej klasie podstawówki


Sorry "vqsoft" ale nie każdy był "prymusem" w 4tej klasie podstawowej i ma prawo nie wiedzieć...
Kolega ma problem, dlatego zgłosił się tutaj na FORUM, które jakby nie patrzeć służy aby pomóc...
Do tego po jaką cholere dałeś linki o silnikach... Jeśli kolega chciałby się dowiedzieć to by na pewno poczytał.. On raczej ma inny problem niż zasada działa silnika spalinowego – OMG!!!


LukO : tu masz wątek nt świec
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18921

PostNapisane: 13 lis 2009, 20:50
przez vqsoft
więc pomogłem i wyjaśniłem. chyba po to to pisałem – swoją drogą wstyd że facet nie wie jak działa diesel i benzyniak – szkoda

ale fakt – każdy tu pyta o co chce , tak więc
luKO nie obrażaj się;)

s4v4g3 dałem linka do zasady działania iskrówki i diesla

co do problemu kolegi luKo – nie pochodzi on bynajmniej z problemu świec.

PostNapisane: 13 lis 2009, 20:57
przez s4v4g3
vqsoft napisał(a):więc pomogłem i wyjaśniłem. chyba po to to pisałem – swoją drogą wstyd że facet nie wie jak działa diesel i benzyniak – szkoda

ale fakt – każdy tu pyta o co chce , tak więc
luKO nie obrażaj się;)

s4v4g3 dałem linka do zasady działania iskrówki i diesla

co do problemu kolegi luKo – nie pochodzi on bynajmniej z problemu świec.


Spoko, tylko następnym razem postaraj się pomóc odpowiadając na pytania :P
Ja na początku też waliłem takie pytania na forum, że niektórzy mieli mnie dość <glupek2>
Ale z upływem czasu czytając tematy na forum sporo się dowiedziałem.
Denerwują mnie ludzie, którzy się wymądrzają – tyle <snajper>

PostNapisane: 13 lis 2009, 21:00
przez vqsoft
nie wymądrzam sie :) bo tez nie wszystko wiem – zawsze jest czas na naukę.
ale dla miłośników techniki zasady działania podstawowych urządzeń są jak tabliczka mnożenia :)

PostNapisane: 14 lis 2009, 19:07
przez Enduro
vqsoft napisał(a):matko
diesle to silnik z zapłonem samoistnym
świeca w tym przypadku żarowa nie służy do zapłonu ( nie daje iskry) tylko do wstępnego podgrzania komory spalania.
więc świeca w tym silniku nie bierze czynnego udziału w suwach

no nie calkiem..,
bo w niektorych jednostkach Diesla
swieca zarowa dogrzewa jeszcze komore spalania,
pomomo ze silnik juz pracuje!

LuKO!
wykrec swiece, oczysc je i podepnij bezposrednio do baterii
no i zobaczy czy wszystkie rozgrzewaja sie do tego samego koloru!!!
jesli tak, to daruj sobie ich wymiane, bo one raczej tu nie sa problemem
popatrz krytycznie na filtr paliwa i potem na wtryski i pompe wtrysk.
moze te ostatnie trzeba oddac do sprawdzenia...?!

powodz.+pozdr.
E.

PostNapisane: 14 lis 2009, 23:08
przez Riki
luKO napisał(a):czy przyczyną tych problemów mogą być świece?


Moim zdaniem nie.

PostNapisane: 15 lis 2009, 15:02
przez Jaksa
luKO napisał(a): Kiedy w sklepie pytam się o świece to zawsze pada pytanie czy to jest TD ale to chyba nie jest, prawda
Kod silnika RF-T ( oznaczenie regionalne DiTD ) świece zostaw w spokoju , skup sie na pompie wtryskowej lub jej osprzecie ( SPV ? )

PostNapisane: 15 lis 2009, 22:22
przez Riki
Jaksa napisał(a):skup sie na pompie wtryskowej lub jej osprzecie


luKO kolega wyżej dobrze prawi....

PostNapisane: 15 lis 2009, 23:27
przez luKO
Jaksa napisał(a):
luKO napisał(a): Kiedy w sklepie pytam się o świece to zawsze pada pytanie czy to jest TD ale to chyba nie jest, prawda
Kod silnika RF-T ( oznaczenie regionalne DiTD ) świece zostaw w spokoju , skup sie na pompie wtryskowej lub jej osprzecie ( SPV ? )


nawet jeśli czasami mruga kontrolka z symbolem świec???

PostNapisane: 16 lis 2009, 00:15
przez Jaksa
luKO napisał(a):nawet jeśli czasami mruga kontrolka z symbolem świec
Mruganie swiecy ( zgłasza bład obwodu ) najszczesciej "wywala" obwód EGR lub cos od pompy....dodam ze mazdowski NGS nie obsługuje awarii pompy , aby dokładnie stwierdzic co sie dzieje z pompa, serwis demontuje ją z silnika i stawia na specjalistyczny stól ( koszt ok 1000 zł ) z tego co wiem ( widziałem sprzet od kuchni ) tylko Mabi w Warszawie posiada takie urzadzenie. Minęły juz czasy gdy "fachowiec" podkrecil srubke i wszystko wracalo do normy – elektronika wkroczyła dosc ostro w nasze pojazdy.

Re: Zimny silnik – auto szarpie przy przyspieszaniu

PostNapisane: 27 wrz 2010, 06:48
przez Mikenadir
Jeśli autko szarpie na zimnym lub niedogrzanym silniku, gdzieś w przedziale obrotów 1600-2500 [różnie to bywa], a po nagrzaniu motoru problem mija to pierwszy wchodzi na tapetę zawór spv. Niestety nie należy do najtańszych ale niemal na pewno pomoże. Mnie kosztował 1000 pln ;)

Re: Zimny silnik – auto szarpie przy przyspieszaniu

PostNapisane: 28 wrz 2010, 11:58
przez Sebaloz
U mnie szarpało na zimnym silniku gdy temperatura spadała poniżej około 10 stopni. Do tego motor chodził jak traktor i coś metalicznie klepało pod maską. Wtedy po odpaleniu nie przekraczałem 2500rpm i jakos się kulał. Gdy juz się zaczęła podnosić wskazówka od temperatury cieczy chłodzącej problem mijał.

U mnie pomogła wymiana, lekko pocacego sie , zaworu TCV (z opla za 440zł).

Witam ponownie.
Problem szarpania na zimnym silniku pojawił się znowu wraz ze spadkiem temperatury poniżej 10 stopni. Przez tydzień zastanawiałem się czy to wina oplowskiego zaworu tcv czy może spv się sypnął...(klupałem po nim młotkiem ale to nic nie dawało)

Już miałem się umawiać na wizytę u mechanika w Ochojcu ale problem zniknął jak reka odjał...zatankowałem na lotosie (wcześniej na lukoilu w Tychach – stanowczo nie polecam – kolega miał jeszcze gorsze jazdy na ropie z tej stacji) i madzia chodzi jak szwajcarski zegarek :)

Potwierdzam, że DITD to motor specjalnej troski i nie powinno się tankować byle czego, byle gdzie.

Re: Zimny silnik – auto szarpie przy przyspieszaniu

PostNapisane: 9 sty 2011, 14:01
przez lopi00
Mam ten sam problem, tzn. szarpanie na zimnym silniku, jak ciepły to wszystko ok.
Czy w miarę łatwy sposób można samemu wymienić zawor TCV czy SPV gdzie one się znajdują? Jakieś foto?
Zastanawiam się czy zrobić to samemu czy oddać do mechanika (tylko musiałbym znależć innego) bo ten ostatni u którego była moja mazda nie był w stanie stwierdzić co jest przyczyną. Twierdził że na 90% jest to jakiś elektrozawór lub czujnik temp. (ale nie ten zewn :) ) sterujący dawką paliwa.